Tot mijn grote verbazing en telkens bij echt door trekken naar het hogere toerental kwam mijne vriend met zijne GSA er wel royaal mijne GS voorbij gevlogen.Niet in de topsnelheid maar wel bij het ophalen.
In eerste instantie dacht ik : Tiens tiens mijne vriend durft duidelijk nog verder door trekken dan ikke !
Na een 300 km,samen rijden, was het mij evident.......ik wilde diene GSA toch wel persoonlijk even berijden.Zo gezegd zo gedaan:Mijne GS werd doorgegeven - en ik kreeg de GSA onder mijn kont.
Grote verbazing > De rijder die mij volgde - met mijne GS - kon duidelijk zijne eigen moto niet volgen!Dus niks te zien met "de man aan het stuur...kan of durft dieper gaan".
Onmiddelijk voelde ik al dat de GSA duidelijk verder door liep zonder morren naar 6500 t/m en nog meer......en dat deze moto ( lees moteur ) super snel herpakte.
Mijne GS werd echt met de fluwele handschoen ingereden en heeft slechts 8000 km binnen.De GSA,daarentegen - kwam net terug uit Marokko en had 14.500 km op de teller .
Zou het nu kunnen dat tussen beide motoren - van zelfde cc en kracht - op de baan zulk verschil neer zetten door een andere aanpak van inrijden?
Moet de GS nog los gereden worden ? -
Zou het eerste onderhoud bij 10.000 km daar enig verschil aan brengen?
Persoonlijk denk ik van niet...enkel - en dit in mijn nadeel misschien - Vaak probeer ik (90 % ) van mijn wandelingskes en uitstapjes mij te houden aan de rigerende sneldheidbeperkingen....en zie ik zelden het nut er niet van in,de GS hoogtoerig te laten draaien.Zou dit het verschil zijn : Mijne GS IS loom daar hij zelden of nooit boven de 5000/5500 draait....in vergelijk met diene mastadont v GSA dat ik zondag bereed.
Zeg eens ronduit uw gedacht : Luie GS : door eigen schuld ?