druppellader op gel-batterij
Moderator: GVN
-
the riding man
druppellader op gel-batterij
mag dit eigenlijk nog? Technieker heeft het me afgeraden maar in de gebruikshandleiding staat vermeld dat hij voor alle type batterijen kan gebruikt worden.
Best niet meer gebruiken? En zo ja: wat is dan een alternatief?
Best niet meer gebruiken? En zo ja: wat is dan een alternatief?
-
Iron Gonzo
als je regelmatig met de motor rijd is een druppellader niet nodig
enkel bij zeer lange stilstand is dit nuttig
niet alle druppelladers zijn geschikt voor gelbatterijen
dus toch eerst eens goed informeren naar gelang het type druppellader je hebt
enkel bij zeer lange stilstand is dit nuttig
niet alle druppelladers zijn geschikt voor gelbatterijen
dus toch eerst eens goed informeren naar gelang het type druppellader je hebt
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Ik heb altijd al gel-batterijen gehad en met een Optimate III opgeladen heb ik nog nooit problemen gehad, behalve als ze versleten is, he, dan helpt de druppellader ook niet meer.
Houdoe
Ik heb altijd al gel-batterijen gehad en met een Optimate III opgeladen heb ik nog nooit problemen gehad, behalve als ze versleten is, he, dan helpt de druppellader ook niet meer.
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
-
the riding man
ik rij het hele jaar door, winter en zomer, van de vrieskoude tot de snikhete zon. Maar elk jaar doen we met het gezin een vakantie per wagen van zo een 2weken (overwegen om er zelfs 3van te maken). Zou de batterij daar tegen kunnen zonder opladen? Tot hiertoe voor stilstand van meer dan een weekend heb ik er altijd de druppellader aan gehangen aan mijn vorige motor.
Hi,
In mijn motor steekt al 4 jaar een gelbatterij. Ik rij niet in de winter en sluit de optimate III continu aan (3 maanden). Na de winter start de motor zonder problemen.
In mijn motor steekt al 4 jaar een gelbatterij. Ik rij niet in de winter en sluit de optimate III continu aan (3 maanden). Na de winter start de motor zonder problemen.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
-
pirre105
- Contacteer:
Heb hetzelde voorgehad enige maanden geleden. Van gewone naar gel batterij overgeschakeld .
Heb inlichtingen genomen bij de invoerder van Opimate III die me bevestigden dat deze lader voor gel batterijen geschikt was. Heb hem sindsdien niet meer nodig gehad, kan dus niet zeggen of het effectief werkt.
Heb inlichtingen genomen bij de invoerder van Opimate III die me bevestigden dat deze lader voor gel batterijen geschikt was. Heb hem sindsdien niet meer nodig gehad, kan dus niet zeggen of het effectief werkt.
Ik hou van Lut en mijn GSA.
batterijlader en gelbatterij
Combinatie gelbatterij met optimate II werkt perfect. Doe dat al een hele tijd, ook al rij ik zeer regelmatig.
R1100GS 1994
"Reizen is je openstellen voor de wereld"
"Reizen is je openstellen voor de wereld"
-
the riding man
gewoon het risico durven nemen dus. Op de gebruiksaanwijzing van de drup staat wel degelijk dat hij voor alle soorten batterijen geschikt is. In het allerslechtste geval kost mij dat één nieuwe batterij en zal het dan als leergeld beschouwen he, ondertussen als het wel goed komt zal ik toch nooit zonder platte batterij komen te zitten.
thx voor de reacties.
thx voor de reacties.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Daarnet effe mijn batterijniveau gechecked (ik bedoel het waterpeil van mijn niét-gel accu...)
Aangezien ik maar geen niveau kon ontwaren batt gedemonteerd, bleken al mijn platen droog te staan...
, snel gedestilleerd water gaan halen bij ons ma en nu aan de oplader gehangen...
Ik denk dat ik zeker niet de enige ben...
Aangezien ik maar geen niveau kon ontwaren batt gedemonteerd, bleken al mijn platen droog te staan...
Ik denk dat ik zeker niet de enige ben...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
Triker
-
Boskrabber
-
Triker