Wanneer nieuw model 1200RT?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
colinD70

Wanneer nieuw model 1200RT?

Bericht door colinD70 »

In de autobusiness gaat een model gewoonlijk 6 à 8 jaar mee, met tussendoor een facelift. Is dat ook het geval bij BMW moto's? Zo ja, wanneer is de RT 1200 aan een update toe?

ColindD70
(Nog) geen BMW, wel een Honda Deauville
MHV642
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

Dit jaar :lol: :lol:
gelukkig maar alleen nieuw kleurtjes (en het nieuwste remsysteem)
Ik vind dit altijd sneu voor de mensen die nog maar pas een nieuw model gekocht hebben.
Ik heb in de tijd (20 jaar geleden) besloten om een BMW te kopen omwille van zijn waardevastheid, en omdat het model niet ieder jaar veranderde, zoals bij de japanners. Maar dit is 20 jaar geleden, en BMW doet nu hetzelfde, zodat je al snel met een "oud" model rondrijdt

Bart
R1200RT Rood (niet meer in het kleurengamma 2007)
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Ik dacht dat de R1200RT ergens in de tweede helft van 2004 is uitgekomen. Als dit model je niet aanspreekt, zal je nog even geduld moeten hebben.
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

jaarlijks kom er een kleurtje bij of gaat er eentje weg.
er komt een optie bij of een technische verandering.
Na een jaar of vier vijf enkele kleine optische veranderingen als een lampvorm, een rondingske, toeterke of belleke en een paar cc meer of minder.

Laat eens een leek het vorig model de 1150rt met zijn voorganger de 1100rt vergelijken, afgezien van het lichtblok zal die nog niet te veel gaan vinden.

Een goed onderhouden R80/100rt zal nog veel aandacht trekken en lijkt zeker niet ouderwets.

Als we dan nog een model verder in het verleden gaan zal je zelfs zelden horen van "amaai dat is een oude bak" maar meer van Waaauuuuwwww............tof zeg..........

Als je met een oude slecht onderhouden en kramakkelijke motor rijdt is dat geen versleten bak maar ben je "een echte"

Kortom een motor is minder modegevoelig dan een wagen.
Gele: wel snel , niet rap
pirre105
Contacteer:

Bericht door pirre105 »

Ben aan het overwegen om van de LT over te stappen naar RT en dus aan het rondkijken.
In 2007 kwam er het ASC bij of anti slip systeem. Tot nu toe kon mij nog niemand zeggen hoe en of het effectief werkt doch indien het 1 valpartij zou verhinderen is de optie vlug teruggewonnen.
Ik hou van Lut en mijn GSA.
Dirk_R

Bericht door Dirk_R »

Ik heb met beide moto's nog niet gereden maar ik heb gisteren met iemand gesproken die van een LT naar een RT was overgestapt. De man was heel tevreden met de overstap, hij heeft wel een 1150 en had liever een 1200 gehad.
Afbeelding
the riding man

Bericht door the riding man »

wat is het verschil tussen een abs en een anti-slipsysteem?
Fox30

Bericht door Fox30 »

the riding man schreef:wat is het verschil tussen een abs en een anti-slipsysteem?
ABS werkt bij het remmen, terwijl anti-slipsysteem werkt tijdens het optrekken.
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

the riding man schreef:wat is het verschil tussen een abs en een anti-slipsysteem?
ABS = antiblokkeersysteem voor de remmen

Antislip = een soort van tractiecontrole, bij het accelereren zal de BC de omwentelingssnelheid meten en ingrijpen wanneer er wielspin dreigt...maar kan ook iets zijn voor op een nudistenstrand...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Plaats reactie