topkoffer k1200gt ter info:

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
the riding man

topkoffer k1200gt ter info:

Bericht door the riding man »

had aan cenmoto (mijne nieuwe dealer waar ik dem moto onlangs 2de hands gekocht heb) gevraagd om voor mijn k1200gt van 2003 een houder te plaatsen zodat ik mijn givi topkoffer die ik liggen heb kon blijven gebruiken. Nee! Bestaat niet voor dit model. Echt niet? Nee echt niet! Ik zeg... ja bestel dan maar een ander systeem van bmw zelf he, met topkoffer en alles bij dan :evil:
Bleef er toch mee in mijn maag zitten omdat ik er bijna van overtuigd ben dat givi dat moet kunnen kunnen leveren.
Oke, ik bel naar een andere bmw dealer (naam doet er niet toe) die van niks wist en die zegt net hetzelfde. Bestaat niet!
Ik kon het maar niet geloven en begin zelf te zoeken op het internet. Blijkt wel te bestaan en zelfs in stock te liggen bij rad, heb de type nummer en de prijs en alles gekregen. Ikke terug naar cenmoto en confronteer hem hiermee. Blijkt dat rad zijn invoerder is van alle givi materiaal en na een kleine zoektocht vind hij het ook. Heeft de bestelling van de volledige kofferset nog geanuleerd en de givihouder in de plaats besteld.
Goeie service dus achteraf gezien, hij heeft gene zever gemaakt om de bestelling te veranderen dus ik neem hem niks kwalijk maar zo zie je toch maar dat je niet alles zomaar direct moet geloven.
Scheelt toch zo maar is even 200euro dat ik nu minder moet betalen, ik kan mijne eigen grote givi koffer (maxia52) blijven gebruiken, en anders zat ik met zo een klein ding opgescheept waar amper een helm in past voor veel meer geld.
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

Idd, Riding Man, dingen die je zelf doet, zijn meestal beter gedaan. Heb dat ook al ondervonden.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Beetje overtrokken reageer je wel. Zou zelf nooit een 52 liter koffer op een 1200 GT monteren. Zit volgens mij veel te hoog en te groot. Die ga je bij 120+ km/pu echt goed voelen.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
the riding man

Obiwan schreef:Beetje overtrokken reageer je wel. Zou zelf nooit een 52 liter koffer op een 1200 GT monteren. Zit volgens mij veel te hoog en te groot. Die ga je bij 120+ km/pu echt goed voelen.
in mijne vrije tijd (toerritjes) rij ik zonder, maar voor mijn werk sleur ik elke dag een grote kabas mee en ik zou niet weten hoe ik die anders had moeten meekrijgen. Dat dat nu een zicht is of niet, of hij nu wat onstabieler gaat rijden of niet... maakt me niks uit, het is het functionele dat telt!
ex-GTboy
Contacteer:

Bericht door ex-GTboy »

Hoi,

heb net dezelfde Givi koffer op mij GT '03 geplaatst en tot nog toe geen echte last gehad ervan bij solo-rijden :)

En mijn vrouwtje zit lekker ontspannen :wink:
Groetjes,
Dirk
the riding man

totaal geen last van de 52liter grote topkoffer. Uitgeprobeerd tot 175km/u zonder het minste stabiliteitsverlies. Nu enkel nog de extra stoplichtjes aansluiten.
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Toffe mensen bij Cenmoto maar als je iets moet bestellen.............vergeten ze je soms ,1x..ok,2de maal,tja iedereen kan wel iets vergeten ,maar den derde keer was ik :x :x
Andalousie 09/2018
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Ik had op mijn GT (en daarvoor op m'n RS uit '97) een speciaal kunstof rekje mét slot wat je op het bestaande kofferrekje 'klikte'. Kostte meen ik 60 euro ofzo bij de reguliere BMWdealer. Dat rekje was bestemd voor de 25 ltr softcase van BMW en dus ook een origineel BMW-artikel. Ik heb daar toen gewoon m'n Givikoffer op geschroefd en daar een jaar of 8 mee rondgereden...

Het voordeel van deze constuctie was dat je het kunstof rekje met koffer en al van het oorspronkelijke rek af tilde, en dan weer een keurige, zonder Givi-plaat beklede motor had. Desgewenst heb ik er nog wel een fotootje van.
Don't fix it if it ain't broken...
K-lover

Bericht door K-lover »

Ja Hanz ,

heel graag een fototje , wist niet dat het kon op K1200RS

alvast bedankt

Philippe
K1 en K1200RS
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
ferre10

Bericht door ferre10 »

wil ik ook graag een foto van zien,en eventueel waar je dit kan kopen.
ik rijd nu ook met een 46l. koffer van givi en vind dit eigenlijk niet zo mooi.
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
HanzThePanz

Om te beginnen, het is een origineel BMW artikel en het bestelnummer is 01 29 9 797 544. Volgens mij kan je het dus gewoon bij een willekeurige dealer bestellen. Het past op de originele "gepäckbrücke" oftewel bagagedrager en was oorspronkelijk bestemd voor de BMW-Softcase. Volgens de handleiding mag je er niet meer dan 5 kilo op verstouwen en er niet harder dan 130 km/h mee rijden. Het zal je duidelijk zijn dat ik er véél harder mee heb gereden...

Het rekje:
Afbeelding

Zó werkt het, je kan er dus ook een slotje in zetten:
Afbeelding

In de praktijk zag het er zó uit. Ik heb van het originele rekje later de 'grondplaat' afgehaald om de topkoffer nog iets lager op de bagagedrager te krijgen. De Givi koffer zat met vier schroeven vast op het rekje (aan de binnenkant een plaatje aluminium):
Afbeelding

Na een jaar of 6 gebruik begonnen de grijparmpjes wat te 'lubberen'. Ik heb dat opgelost door er een stukje fietsband tussen te doen. Zijaanzicht:
Afbeelding
HanzThePanz

En zo zag dat er op m'n GT uit:

Afbeelding
ferre10

Bericht door ferre10 »

bedankt voor de foto's.
dit lijkt me veel handiger dan de givikoffer.als je nu de topkoffer verwijderd heb je teug je originele moto en niet die givi plaat.
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
zen-gt

alternatieve oplossing

Bericht door zen-gt »

Mijn echtgenote wilde mordicus een rugsteun op mijn K 1200 GT. Voor de lieve vrede zoek je dan een oplossing. Aldus ben ik op dit topic terechtgekomen.

Nu ben ik niet zo handig als Hanz (mijn vrouw is de klusjesman thuis), maar zijn idee beviel me wel.
Het enige wat me niet beviel was het feit dat de topcase rechtstreeks dmv een aluminum plaatje aan het bagagerek bevestigd werd.
Ben met het ontwerp van Hanz naar Leie Motors in Drongen gestapt.

Uiteindelijk hebben we voor de volgende oplossing gekozen.

1)Bagagedrager voor een softcase (idem idee Hanz)
2)Givi-steunplaat (groter draagvlak) hierbovenop (iit alu-plaatje) de bagagedrager (is perfect monteerbaar)
3)Givi-koffer voor één helm (klein formaat dus) + rugsteuntje voor mijn vrouw.

Bijkomend voordeel van deze oplossing
Je kan beide elementen (bagedrager + givi-steunplaat en topcase) van elkaar scheiden.Dit zou in pratijk moeten betekenen dat je de kleine topcase zou kunnen vervangen door bv. Een Maxia 52 al naar gelang behoefte.

Enkele beelden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Live long and prosper, whatever force may be with you.
Plaats reactie