Net de eerste rit achter de rug....

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

kurt1973

Net de eerste rit achter de rug....

Bericht door kurt1973 »

Hej,

Ik heb net mijn nieuwe (occasie) motor afgehaald, een BMW R1150RT. Dit is tevens mijn eerste moto, ik heb verder nog niet met de moto gereden. Met mijn niet bestaande ervaring moet ik zeggen dat het ding tot nu toe fijn rijdt, ik veronderstel dat de kleine kantjes binnenkort misschien wel bovenkomen, met meer kilometers en ervaring :P De moto die ik heb gekocht is van 2001, met 30950 kilometers, dus ik hoop dat er nog vele volgen, ik heb hem immers gekocht voor woon-werkverkeer. Als het wat beter weer is zal ik eens een paar fotootjes nemen en posten, nu is het echter niet te doen van de wind en de regen :roll:
Voila, korte voorstelling, en hopelijk tot binnenkort ergens op een meeting of zo.

Kurt
PabloElFlamenco

Bericht door PabloElFlamenco »

Welkom op het forum! En proficiat met je eerste rit, moet nogal een ervaring geweest zijn, en in de wind en regen!
Ciao.
Pablo
Uit één blok metaal gehouwen (...de motor...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

welkom hier op het forum

nog veel plezier toegewenst op uw nieuwe BOXER
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Ervaren rijders zullen dit wel allemaal normaal vinden, maar doe het toch maar. Van helemaal niks naar een vette toerbuffel, ook al rijdt een BMW gemakkelijker dan hij er uit ziet. Met een beetje geluk, een beetje onderhoud en verstandig gebruik ben je vertrokken voor jaren motorplezier. En woon-werk verkeer, dat wordt dan waarschijnlijk fiscale aftrek. Jaren goedkoop motorplezier dus :wink:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Welkom op het forum Kurt en gefeliciteerd met uwe goede smaak :wink:

Uw eerste ritje in dit weer :shock: , dan kan het alleen maar beteren, hé 8)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Welkom op het forum, een 1150rt als eerste motor en dan met zo'n wind en regen uw eerste rit doen dat kan tellen als een stevig begin.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
naftje

Bericht door naftje »

Welkom op de kermis en veel plezante en VEILIGE kilometers :!:
Greetz, J-P
SBK_Mario

Bericht door SBK_Mario »

Welkom op het forum en vele veilige kilometers toegewenst.Gezegend is hij al en nu maar rijden.Als het droger is en er minder wind staat zul je pas ten volle van je aankoop kunnen genieten. :D :D

GRTZ. :wink:
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Thanks mannen. Mijn eerste indrukken:

Wat een masjien... 8) Zelfs met deze wind is hij stabiel, af en toe een klein stapje opzij, maar ja, het is ook wel een stevig windje. Zolang ik rijd geen probleem met het gewicht, als het traag gaat goed opletten, het zou zonde zijn moest ik nu al op mijn gezicht gaan.

Na mijn eerste meters bleek dat het lampje van de ABS pinkte, dus ik terug naar de dealer. Bleek het niveau van de remolie te laag te staan. Zoals de dealer zelf zei: Dit mocht niet gebeuren. Kosteloos opgelost uiteraard.

Nog een vaststelling: het standaard scherm is te laag voor mij :( . Komt het nu door de harde wind, of is het echt door het te lage scherm, maar ik heb een heleboel lawaai rond mijn oren, dus in het oog houden.

Nog een klassieker, dat klakt, klingt, tikt als je schakelt, maar schijnt klassiek te zijn, want hij schakelt eigenlijk wel vlotjes, dus geen zorgen over maken neem ik aan. Alleen schakelen met voldoende toeren blijkbaar, anders weigert hij dienst heb ik al ondervonden.

Verder, 2000 toeren doet hij blijkbaar niet graag, spelen met de koppeling dus maar.

Voila, mijn indrukken na een goede 130 kilometer. Op naar de volgende... 8)

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
SBK_Mario

Bericht door SBK_Mario »

ik heb een heleboel lawaai rond mijn oren.De oplossing althans voor mij oordopjes op maat laten maken een investering die echt nut heeft.Ik gebruik ze al jaren en ben van het vervelende geruis vanaf.

GRTZ :D
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Exact, ik was in dezelfde richting aan het denken, misschien in afwachting van een nieuwe ruit, wie weet. Waar kunt ge zoiets laten maken?

Gr.

Kurt
To moto dus

F800r
Rafèrté

Bericht door Rafèrté »

Proficiat met uw aanschaf.
:)
Wat betreft de ruit:
ik heb een verhoogd Givi-scherm ( gekocht bij RAD ) en ben er zeer tevreden over. Ik rij sindsdien constant met het vizier van mijn helm open.
De prijs ervan was ( als ik mij niet vergis ) rond de 100 euro.
Tussen de onderstaande reisfoto's zie je wel een foto met het scherm erop.
http://www.wepaff.be/Alpen&2006/index.html
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Welkom bij de mensen die elkaar helpen waar men kan.
Mag ik zo onbeleeft zijn om je leeftijd te vragen.
Je eerste moto voor woon werk en met zo een weer zonder ervaring
130km onder je kont. :shock:
Schapo zou ik zeggen.
Neem eens deel aan basis curses of je moet veel op moto rijden nu en zeker ook wegen die je niet zou nemen voor woon werk verkeer.
Anders zou je wel eens vroeg voor verrassingen komen te staan.

Wens je nog veel KM moto plezier :wink:
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Sjieke foto's moet ik toegeven :wink: Vooral die grijze RT met op de achtergrond de bergen, nice.

Misschien toch maar eens zulk een scherm overwegen, heeft er desnoods iemand een occasie of zo?

Kurt
To moto dus

F800r
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Ik heb de gezegende leeftijd van 33 ondertussen al, dus het zotte is eraf (enfin ja, dat pleeg ik toch altijd te denken) :lol:

Voor die basiscursus, ge hebt gelijk, dat overweeg ik ook. Heeft er iemand ervaring met de gratis screening van de Vlaamse gemeenschap?

Linkje bijgevoegd: http://www.stameducation.be/opleidingen/screening.php

Voor de rest, ik zocht een degelijke motor waar ik nog veel kilometers mee kon doen, en ik denk wel dat ik die gevonden heb :wink:

Kurt
To moto dus

F800r
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

kurt1973 schreef:Ik heb de gezegende leeftijd van 33 ondertussen al, dus het zotte is eraf (enfin ja, dat pleeg ik toch altijd te denken) :lol:

Voor die basiscursus, ge hebt gelijk, dat overweeg ik ook. Heeft er iemand ervaring met de gratis screening van de Vlaamse gemeenschap?

Linkje bijgevoegd: http://www.stameducation.be/opleidingen/screening.php

Voor de rest, ik zocht een degelijke motor waar ik nog veel kilometers mee kon doen, en ik denk wel dat ik die gevonden heb :wink:

Kurt
Yep het beter dan niets MMMMAAAARrrr neem van mij aan op tal van vlakken kunnen ze beter de mensen leren en niet dwingen.
Het is wel wa moeilijk om hier uiteg over te zeggen.
Na zo een screening zou je zeker op regelmaat van tijd deze oefingen zelf moeten opnieuw doen.
Alle moto rijders zouden zo iets met de regelmaat van tijd moeten doen.
Ook ik verwaarloos dit :oops:

Wat ik wel doe is als ik eens alleen aan het toeren ben durf ik het op de openbare weg al eens te doen.
Maak eens een acht in de straat waar je woont.
Je zal zelf wel het antwoordt weten te vertellen.
Noodstop ook zoiets.
Kegel rijden is wa moeilijk zeker op de openbare weg :lol:
Probeer duidelijk te maken dat je tijdens een screening veel plaats hebt.
Lukt je iets niet trek de gas open en je bent terug op je rechten.
Daar tegen in je straat is de omgeving wel iets anders en ben er zeker van dat veel mensen niet zo gemakkelijk durven.
gewoon de schrik om ergens tegen te rijden of om je gezicht te verliezen.
Dus veel oefenen zou ik zeggen.
Grtjs
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Welkom hier 8)

Je zal weinig reden tot klagen hebben met een RT als woon-werker. Doe 't zelf al bijna 2 jaar. Teller ondertussen de kaap van 76.000 voorbij.

Heb hem wat verbeterd met hogere ruit, stuurverhogers en GPS voor de vakantie. Favoriete banden zijn de Metzeler Z6, en als 2e keus de Bridgestone BT020 (en nu dan de BT021).
Laatst gewijzigd door Wingman X op 11 mar 2017, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Hanzy_S

Bericht door Hanzy_S »

Proficiat se. VEEEEEEEEEEEEEEL veilige km.

ps r1150rt als beginnersmoto......... Gedaan met heel dien zever over beginnersmoto's
[ s ]R1100R[ /s ]
R1200S
Afbeelding
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Bedankt voor alle reply's al, dit forum leeft blijkbaar wel heb ik zo de indruk, leuk, leuk :P

Nu, voor die ruit, geeft dat geen probleem voor de druk op die stangetjes die de ruit nu vasthouden, immers, de ruit is hoger, dus meer druk neem ik aan. Verder lijkt het mij eentje die inderdaad een ferm stukske groter is dan de mijne, dan zou mijn koppeke ook uit de wind zitten, best wel fijn met 50 km enkel.

Ik ga trouwens ook ne keer moeten zorgen voor zo van de schone verloffotoke's, binnenkort ne keer werk van maken se.

Tnx,

Kurt :)
To moto dus

F800r
Rafèrté

Bericht door Rafèrté »

Kurt, wat betreft die ruit, mag je van mij deze altijd eens komen testen.
Qua druk en stangetjes geen enkel probleem, ze hangt er momenteel zo'n 10000 km op, er zijn er hier op het forum nog met zo'n givi.
Wat meer info:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... light=givi
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Met alle plezier, Botswana, das een bos verder dan ik woon zeker :lol: Alle gekheid op een stokje, bedankt voor de suggestie, ik ga er zeker gebruik van maken, eerst een gaatje in mijn agenda zien te vinden. Kan ik u hierover een pm sturen, om eventueel een keertje ergens af te spreken?

Kurt
To moto dus

F800r
the riding man

Bericht door the riding man »

kurt1973 schreef:Thanks mannen. Mijn eerste indrukken:

Wat een masjien... 8) Zelfs met deze wind is hij stabiel, af en toe een klein stapje opzij, maar ja, het is ook wel een stevig windje. Zolang ik rijd geen probleem met het gewicht, als het traag gaat goed opletten, het zou zonde zijn moest ik nu al op mijn gezicht gaan.

Na mijn eerste meters bleek dat het lampje van de ABS pinkte, dus ik terug naar de dealer. Bleek het niveau van de remolie te laag te staan. Zoals de dealer zelf zei: Dit mocht niet gebeuren. Kosteloos opgelost uiteraard.

Nog een vaststelling: het standaard scherm is te laag voor mij :( . Komt het nu door de harde wind, of is het echt door het te lage scherm, maar ik heb een heleboel lawaai rond mijn oren, dus in het oog houden.

Nog een klassieker, dat klakt, klingt, tikt als je schakelt, maar schijnt klassiek te zijn, want hij schakelt eigenlijk wel vlotjes, dus geen zorgen over maken neem ik aan. Alleen schakelen met voldoende toeren blijkbaar, anders weigert hij dienst heb ik al ondervonden.

Verder, 2000 toeren doet hij blijkbaar niet graag, spelen met de koppeling dus maar.

Voila, mijn indrukken na een goede 130 kilometer. Op naar de volgende... 8)

Kurt
toevallig toch niet bij selbach (cenmoto) geweest zeker? Mijn vriendin is daar gisteren geweest voor nog wat administratie in orde te brengen zodat ik mijne moto gisterenavond kon gaan halen en ze vertelde dat er iemand binnenstond die voor hetzelfde probleem als jij daar was.
Mijn lampje van de abs pinkt ook (tis wel ne k1200gt maar principe zal wel hetzelfde zijn) en mogelijk bij mij dan ook te laag.
spaceman__spiff

Bericht door spaceman__spiff »

Screening van STAM is zeker aan te raden, zowel voor beginnelingen als voor ervaren rotten die denken dat ze alles kunnen. Ik heb het ook gedaan als voorbereiding op mijn praktisch rijexamen.
Het voordeel van zo'n screening: je hebt de luxe om zaken uit te proberen op een veilig, verkeersvrij terrein (dan probeer je al eens iets wat je zo tussen het verkeer niet meteen zou wagen), de begeleider wijst je op je eventuele ontvolkomendheden en geeft tips waar je zelf al doende misschien niet zomaar zou aan denken.
Meteen leer je ook de mogelijkheden en beperkingen van je moto wat beter kennen. Ken jezelf, zeiden de Grieken al, en aangezien je één moet zijn met je machine...
BMW R 850 R - We don't stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing...
LucB

Bericht door LucB »

kurt1973 schreef:

Kurt
Kurt, allereerst proficiat met je aankoop. Veel veilige kilometers gewenst.
Ik ben zelf een jaar of zeven geleden zonder enige voorbereiding of scholing voor de eerste keer op een motor gestapt (weliswaar een bescheidener exemplaar dan een bmw 1150 RT -nl een Yamaha Diversion 600 -) en heb na een week een drie rijervaring een basiscursus gevolgd bij het CVM in Tongeren (= Centrum Voor Motorbeheersing). Dit kan ik je echt aanraden. Die gasten weten zeer goed waar ze me bezig zijn en zeker als beginnend motorrijder rijd je 's avonds al op een heel andere manier terug naar huis dan je 's morgens bent gekomen. Je leert er heel wat over kijktechniek, remtechniek, bochtentechniek enz. Een aanrader dus.

http://www.motorbeheersing.com/
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

kurt1973 schreef:Voor die basiscursus, ge hebt gelijk, dat overweeg ik ook. Heeft er iemand ervaring met de gratis screening van de Vlaamse gemeenschap?
Kurt,

ik ga op 26/5 naar de screening in Geel, misschien kan je je ook nog inschrijven, dan zijn we toch op zijn minst met 2 RT's...

Ik heb de screening vorig jaar ook meegedaan in Geel, toen nog met mijn K 100 LT, en ik kan het iedereen aanbevelen!
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Plaats reactie