-Ik kocht mijn motor vrij onverwachts en puur op het zicht bij een particulier, omdat hij er als nieuw uitzag, goed onderhouden leek, weinig kilometers had, en correct geprijsd leek...
- Gezien ik meer dan 15 jaar niet meer met de motor gereden had was het weer even wennen (vooral met nu een kleine 300 kg tussen de benen..) voor ik het gevoel wat terug kreeg.... Na een "tankske" of drie merkte ik echter dat bij "voorzichtig" optrekken de motor haperde bij het passeren van de 3000 toeren. Je kan het niet beter vergelijken als toen vroeger met de oude kraantjes voor de reserve de benzine bijna uit was, en de motor ook begon te haperen bij het optrekken (Voor wie dat nog gekend heeft...)
Bij goed doortrekken is er echter geen voelbaar probleem.
Weliswaar toch vervelend wanneer je op een kruispunt voorzichtig wil afdraaien, en in den draai een paar goeie snokken of haperingen krijgt...
Motor was reeds binnen bij de concessiehouder, maar raakte niet opgelost.
Heeft iemand dit reeds meegemaakt? En heeft hij dit kunnen oplossen?
- Ter info: Motor was binnen van 21 juli tot eind augustus verleden jaar bij dealer te Wielsbeke. Deze heeft een uitstekende reputatie, en ik heb er tot op heden dan ook alle vertrouwen in. 't Was natuurlijk ook vakantieperiode en tevens topseizoen... Alles wat kon geregeld worden binnen de mogelijkheden van een onderhoudsbeurt (kleppen, gaskabels, injectoren,...) zou nagezien zijn. De mekanieker heeft ermee gereden en heeft de hapering zelf ook gevoeld. Hij heeft bij een andere motor 2 goede injectoren geleend om eens uit te proberen, maar zonder resultaat. De storing was hem totaal onbekend. Mogelijkheden volgens hem waren vervangen van de gas-potentiometers, of alles opengooien om na te zien of de cilinderwand misschien aan 't zakken was. Beide zaken zonder garantie op resultaat, maar met een redelijk zwaar kostenplaatje. Op zijn suggestie ben ik mijn motor toen weer gaan ophalen om te zien hoe het evolueert, en om eens rond te zien of iemand dit euvel reeds gehad heeft, en ons misschien in de juiste richting zou kunnen zetten...
- En zo kwam ik hier terecht...
- Voor de rest wel tevreden. Ik was wegens gezinsuitbreiding, en het overnemen van een zaak meer dan 15 jaar "motorloos". In mijn jongere jaren had ik steeds gedroomd van een "RT", maar had er toen de middelen niet voor. Verelden jaar ben ik echter, totaal impusief voor deze occasie bezweken. Voor de een "de max", voor de ander misschien een "lompe bak", maar voor mij leek het een vaststaande zaak dat als ik ooit zou bezwijken , het voor een RT zou zijn... Het is in ieder geval totaal niet te vergelijken met mijn "japannerke van 450 cc dat ik vroeger had...