Metzelers in Duitsland goekoper?
Moderator: GVN
-
RoadsterPaultje
Metzelers in Duitsland goekoper?
Omdat ik mijn R850R (met fantastische goede Metzeler Z6 banden) ga inruilen voor een R1150R met redelijk versleten BT020's moet ik weer op zoek naar een betaalbaar adres voor Metzelers.
Ik vraag me nu af of de Metzelers in de 'Heimat' niet wat goedkoper zijn. Hier zijn de Z6 al gauw rond de 375 euro per set. Omdat ik ca. 30 km van Duitsland zit (Heinsberg) en op 3 km van Hamont kan ik in 3 landen gaan shoppen.
Probleem is alleen dat ik via internet moeilijk aan adressen kan komen in Duitsland. Heeft iemand adressen of ervaring met het banden kopen in Duitsland? Is het echt de moeite waard?
Ik vraag me nu af of de Metzelers in de 'Heimat' niet wat goedkoper zijn. Hier zijn de Z6 al gauw rond de 375 euro per set. Omdat ik ca. 30 km van Duitsland zit (Heinsberg) en op 3 km van Hamont kan ik in 3 landen gaan shoppen.
Probleem is alleen dat ik via internet moeilijk aan adressen kan komen in Duitsland. Heeft iemand adressen of ervaring met het banden kopen in Duitsland? Is het echt de moeite waard?
-
Synchro Bob
- Contacteer:
http://stores.ebay.de/Reifen-Gibgummi24
Als je kan laten leveren op een adres in Duitsland denk ik niet dat het veel goedkoper kan.
Laten leveren in België is nog interessant (heeft een vriend van mij gedaan met alle voldoening) maar dan zijn er andere mogelijkheden zoals http://www.motorbandenmarkt.be/start.html
Als je kan laten leveren op een adres in Duitsland denk ik niet dat het veel goedkoper kan.
Laten leveren in België is nog interessant (heeft een vriend van mij gedaan met alle voldoening) maar dan zijn er andere mogelijkheden zoals http://www.motorbandenmarkt.be/start.html
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
http://www.reifenversand.com/
en als je nog een slachtoffer kan vinden, zodat je boven de 300 € zit, moet je zelfs GEEN verzendingskosten betalen
Nog meer info op dit Topic
en als je nog een slachtoffer kan vinden, zodat je boven de 300 € zit, moet je zelfs GEEN verzendingskosten betalen
Nog meer info op dit Topic
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Interesante topic, ik denk dat je de optie 'ritje Duitsland en bezoekje aan bandenboer' ook niet mag vergeten. Ben er zeker van dat er rond Aachen genoeg te vinden zijn. Ik krijg mijn set aan 330€ in Gent, maar moet nog beter kunnen.
GsPep ging ook nog eens horen naar goeie adressen, any news?
GsPep ging ook nog eens horen naar goeie adressen, any news?
-
RoadsterPaultje
Metzelers in Duitsland
Bedankt voor alle reacties, heb ondertussen al aardig wat keuze. Als ik eerlijk ben doe ik het liefste een ritje naar de 'Reifen-Bauer'
. Probleem met die internetshops is namelijk altijd de montage. Wel lage prijzen......
Re: Metzelers in Duitsland
'k Heb begrepen dat er eigenlijk niemand problemen heeft als je met je eigen banden komt aansleuren, zolang je dan alleen maar met de wielen komt. Dan zijn ze er rapper vanaf en zijn de sollen sneller verdientRoadsterPaultje schreef:Probleem met die internetshops is namelijk altijd de montage.
Maar er zijn ook nog goeie zielen die het hele pakket doen, zenne
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
RoadsterPaultje
-
RoadsterPaultje
En tevreden? Ik absoluut niet, en ik kom daar ook nooit meer.Schalkseruiter® schreef:Heb in Ham bij een bekende hier op't forum (Ronnie) .......Schalkse®
Doe je begot de moeite om eerst te informeren, "nee ik heb ze niet maar kom ...dag maar af dan heb ik ze."
De dag zelf nog eens gebeld, o ja, die heb ik ze zijn binnen, echter daar ter plaatse, niks binnen, proberen mij iets anders aan te smeren ja dat wel.
Ik heb bedankt en gezegd tot nooit meer schone mijnheer, mij van zover laten komen voor niets
Blijkbaar bestaat hij nog, hopelijk heeft hij zijn les geleerd, zoniet, zeg niet dat je er niets van wist he
Goed, en geluk voor jou, ik kwam van mechelen, was ook geen probleem zei hij, althans niet voor hem dan.Schalkseruiter® schreef:Wel ik ben er via dit forum bij geraakt....belde mocht direkt komen,moest wel van westerlo zei ik,geen probleem....kwam daartoe enof dat ie nog bestaat....wachtrij van 5 plaatsingen voor mij.....Schalkse®
Voor mij eender maar iemand die me zoiets slapt hoeft voor mij nooit meer, ander en beter (eerlijkheid en korrektheid betekenen veel voor mij)
Ik heb daar 3 banden laten plaatsen, nu ga ik ergens anders uiteraard.
Veel of weining volk heeft voor mij geen waarde, mijn nieuwe wagen heb ik gekocht bij een "kleine" dealer, wel vrij grote en propere nette werkplaats, maar hij had veel betere kondities dan al die grote garagehouders en grote namen. (enkel het overnameverschil was al meer dan 2000 Euro, zonder al de andere dingen).
Maar uiteraard iedereen koopt waar hij wil en best gediend word.
-
RoadsterPaultje
-
RoadsterPaultje
Fast, in de regio Eindhoven tot nu toe allemaal ruim boven de 300 euro voor Metzelers. Laagste was 325 euro maar bleek een vergissing in mijn nadeel te zijn.
In de reacties valt me wel op dat niemand ervaring heeft met Duitse bandenboeren. Misschien moest ik maar eens 'Motorrad' gaan doorlezen voor aanbiedingen.
Opvallend is wel dat in Belgie de prijzen voor banden lager lijken dan in Nederland.
In de reacties valt me wel op dat niemand ervaring heeft met Duitse bandenboeren. Misschien moest ik maar eens 'Motorrad' gaan doorlezen voor aanbiedingen.
Opvallend is wel dat in Belgie de prijzen voor banden lager lijken dan in Nederland.
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Ik ben al een tijdje aan het uitkijken naar nieuw rubber voor mijn GS. De Duitse filière leek me interessant. Een vriend van mij had het geprobeerd voor zijn GSA. Een set Metzelers Tourance voor 220 euro thuis geleverd. Voor de montage heeft hij 32 euro bepaald.
Nu ga ik bij mijn bandenboer hier on de hoek (Roelants in Wolvertem) toch maar eens zijn prijs vragen. Groot was mijn verbazing: 252 euro alles inbegrepen , op losse wielen gemonteerd.
Meer details
Voorband 95,95 euro
Achterband 128, 99 euro
Montage en milieu 26,62 euro
En set Michelins Anakee komt op 272 euro
Leve de lokale middenstand !
Nu ga ik bij mijn bandenboer hier on de hoek (Roelants in Wolvertem) toch maar eens zijn prijs vragen. Groot was mijn verbazing: 252 euro alles inbegrepen , op losse wielen gemonteerd.
Meer details
Voorband 95,95 euro
Achterband 128, 99 euro
Montage en milieu 26,62 euro
En set Michelins Anakee komt op 272 euro
Synchro Bob
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Tja, ze beginnen ook door te hebben vanwaar de wind waait natuurlijk en PLOTS kunnen ze terug concureren met de on-line-shopsbdemeyer schreef:Leve de lokale middenstand !
Ik zou zeggen: "Lang leve het internet", want dat zorgt ervoor dat de prijzen nu zakken bij de lokale middenstand die nu met een iets kleinere winstmarge genoegen moet nemen, willen ze blijven verkopen

-
Synchro Bob
- Contacteer:
165 euro
http://myworld.ebay.com/sportmotorbanden
Voor Metzeler Z6 voor R1100RS. Alleen nog een plek vinden om ze te monteren, maar dat moet wel lukken denk ik.
Banden zijn ongeveer 1,5 jaar oud, maar ik vind het een goede prijs....
Voor Metzeler Z6 voor R1100RS. Alleen nog een plek vinden om ze te monteren, maar dat moet wel lukken denk ik.
Banden zijn ongeveer 1,5 jaar oud, maar ik vind het een goede prijs....
-
GSPeP
- Contacteer:
Ik heb ondertussen 2 adressen in de buurt van Aken gekregen:GSPeP schreef:Nog geen nieuws. Ik zal ze daar nog eens wakker maken.Wingman X schreef:GsPep ging ook nog eens horen naar goeie adressen, any news?
http://www.reifendepot.de in Jülich-Koslar
"Reifen Klar" in Roetgen (Vennstr. 6, 52159 Roetgen, Tel: 0049 2471 4339)
Daar zijn ze op het duitse Boxer Forum toch tevreden van.
Inderdaad! Niemand betaalt graag teveel, maar, aan de andere kant, als het om zoiets belangrijks gaat als banden, vind ik vakmanschap (in het bijzonder wat de montage betreft) toch ook wel héééél belangrijk.bdemeyer schreef:
Aanvankelijk (lang voor het internet bestond) liet ik mij ook leiden door louter en alleen de prijs... resultaat: je komt bij "banden"centrales terecht waar motobanden eigenlijk bijzaak zijn, met alle gevolgen van dien: krassen op de wielen door onvakkundig verwijderen van de band; band achterstevoren gemonteerd ("oh, dat pijltje is niet belangrijk"); niet of verkeerd uitbalanceren ("dat moet niet meer"); of nog, verouderde banden ("banden blijven altijd goed")
Dit is geen verdoken reklame
Dus, niks tegen (internet)bandencentrales, maar voor mijn moto-en autobanden weet ik waar ik naartoe ga
Kan je enkel maar gelijk geven, ik stel ook de manier van werken op prijs, en kost het dan een ietsje meer, dan heb ik dat er gerust voor over.
De naam die je opgeeft zegt me kompleet niets, in Hever dan nog wel, dan moet ik dat eens opzoeken en navragen als ik nieuw schoeisel nodig heb (ben van de omgeving Mechelen).
Laatst ben ik bij Ramaekers geweest, prima service, zelfs meer dan prima, neemt er ook zijn tijd voor, de prijs was ook goed.
Het enige nadeel => Zolder, en dat is spijtig genoeg niet bij de deur.
De naam die je opgeeft zegt me kompleet niets, in Hever dan nog wel, dan moet ik dat eens opzoeken en navragen als ik nieuw schoeisel nodig heb (ben van de omgeving Mechelen).
Laatst ben ik bij Ramaekers geweest, prima service, zelfs meer dan prima, neemt er ook zijn tijd voor, de prijs was ook goed.
Het enige nadeel => Zolder, en dat is spijtig genoeg niet bij de deur.
hallo
k' heb vorige week een Metzeler z6 Roadtec achterband laten plaatsen en heb 160 € betaald bij :
AUTOBANDEN DIRK
Vervloesem Dirk
Begijnendijksesteenweg 89
2230 Ramsel
Ik denk wel dat dat een goede prijs is
Mijn vorige twee waren dunlop sportmax, maar persoonlijk vind ik de metzeler beter, hoelang deze nu zal mee gaan moet ik natuurlijk nog afwachten
in de bochten al redelijk plat gegaan en ik moet toegeven het gaat vlotter dan met de sportmax (vloeiender)
groetjes Marc
k' heb vorige week een Metzeler z6 Roadtec achterband laten plaatsen en heb 160 € betaald bij :
AUTOBANDEN DIRK
Vervloesem Dirk
Begijnendijksesteenweg 89
2230 Ramsel
Ik denk wel dat dat een goede prijs is
Mijn vorige twee waren dunlop sportmax, maar persoonlijk vind ik de metzeler beter, hoelang deze nu zal mee gaan moet ik natuurlijk nog afwachten
groetjes Marc
BMW R1200RT Donker met bleek grijs zoals mijn haar