Even voorstellen...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Charles

Even voorstellen...

Bericht door Charles »

Hallo,

Ik ben Charles uit Alphen aan den Rijn en rij sinds 16 maart j.l. een F650CS Scarver, orangegold uit 2002 met slechts 5500km op de teller.

De BMW is afgeleverd met 2 jr garantie en had toen slechts 3300km gelopen.

Ik heb voor de Scarver een BMW R1150R, een Yamaha Vmax en een Honnda Shadow VT800 gehad.

Dat is als je het goed ziet, een hele stap terug qua motorinhoud en pk's maar ik ben super tevreden over deze BMW en zeker over zijn rijeigenschappen en zuinigheid.

Verder is de aankoop van deze BMW een bewuste keuze geweest.. waarom?
Ik ben niet het type die een 13 in één dozijn motor wil vandaar deze F.
Mijn Scarver heeft als toegevoegde opties: Chromepakket, ABS, Handvatverwarming, Alarminstl., Noodknipperinstl. en de koffer voorop.

Foto bijvoegen is (nog) niet gelukt, komt nog wel.

Ik spreek jullie

Grtz.
Charles
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

welkom hier op het forum en een toffe voorstelling dat hebben we graag :D

voor foto's
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=10971 :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

van harte welkom alhier!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
naftje

Bericht door naftje »

Welgekomen op de beemerkermis alhier.
Greetz, J-P
Boxerr1100s

Bericht door Boxerr1100s »

Welkom, welkom broer op dit mooie forum van de BMW tjes.

Dit is zijn F BMW :wink:
Afbeelding

Gr. Ron
AfbeeldingAfbeelding
vozmed
Contacteer:

Bericht door vozmed »

Hoi Charles,
Welkom hier op het Vlaamse BMW Forum!
Zelf heb ik bijna dezelfde Scarver rondbollen, ook de bronskleur, uit 2002 en 20k km op de teller. Geen chroom pakket en die koelbox vooraan hoefde voor mij ook niet :wink:

ik merk op de foto dat jouw scarver zijn voorvering bescherming heeft tegen steenslag ed. Een pluspunt! Die van mij niet... :cry:

De bay heb ik afgesloten met het deksel van BMW zelf (kwam bijna op hetzelfde van kostprijs als dat van Wunderlich als je slotcylinder ed meerekende)
Linkerspiegel heb ik vervangen door een nieuw exemplaar want eens boven de 100 km/h trilde de originele zo hard dat ik er niets meer van kon maken. Verbruik op de moment komt niet boven de 4L uit... fijn zo...
Wél heb ik ABS en handvatverwarming en achteraan een topcase van Givi (die ik er meestal wel af laat) Ook ik ben er tot nu toe meer dan tevreden van! Als eerste motor is het een perfect ding om iedere dag de files op de Antwerpse Ring achter me te laten. Mijn verlanglijstje nog voor deze scarver:
- bijkomende lichtjes vooraan want die enkele gewone lamp is maar pover
- aansturing dubbele knipperlichten
- binnenkort dat L-teken eraf

Groetjes van een andere bronskleurige Scarver.
Charles

Bericht door Charles »

Boxerr1100s schreef:Welkom, welkom broer op dit mooie forum van de BMW tjes.

Dit is zijn F BMW :wink:
Gr. Ron
Hé die Ron,

Bedankt voor het plaatsen van de foto broertje.. :wink:

Grtz.
Charles
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Charles

Bericht door Charles »

vozmed schreef:Hoi Charles,
Welkom hier op het Vlaamse BMW Forum!
Zelf heb ik bijna dezelfde Scarver rondbollen, ook de bronskleur, uit 2002 en 20k km op de teller. Geen chroom pakket en die koelbox vooraan hoefde voor mij ook niet :wink:

ik merk op de foto dat jouw scarver zijn voorvering bescherming heeft tegen steenslag ed. Een pluspunt! Die van mij niet... :cry:

De bay heb ik afgesloten met het deksel van BMW zelf (kwam bijna op hetzelfde van kostprijs als dat van Wunderlich als je slotcylinder ed meerekende)
Linkerspiegel heb ik vervangen door een nieuw exemplaar want eens boven de 100 km/h trilde de originele zo hard dat ik er niets meer van kon maken. Verbruik op de moment komt niet boven de 4L uit... fijn zo...
Wél heb ik ABS en handvatverwarming en achteraan een topcase van Givi (die ik er meestal wel af laat) Ook ik ben er tot nu toe meer dan tevreden van! Als eerste motor is het een perfect ding om iedere dag de files op de Antwerpse Ring achter me te laten. Mijn verlanglijstje nog voor deze scarver:
- bijkomende lichtjes vooraan want die enkele gewone lamp is maar pover
- aansturing dubbele knipperlichten
- binnenkort dat L-teken eraf

Groetjes van een andere bronskleurige Scarver.

Hoi allemaal,

Geweldig al die reacties hierzo.
Ik ben op dit mooi uitgewerkte forum terecht gekomen, doordat mijn broer Ron (zie boxerforum hier) mij er op wees.
Ik heb vervolgens wat rond zitten klikken en jullie forum is echt ontzettend uitgebreid en volledig. Ook kan je een vraag zo gek nog niet stellen of er komt een antwoord, waar bijvoorbeeld iets te vinden is. Echt toppie hoor.

Even reageren op Vozmed:
De vorkbescherming zijn niet standaard BMW, deze had mijn broer Ron als bescherming toen hij zijn Vmax nog had, maar met de inruil bleek dat de diameter van de BMW hetzelfde was dus heb ik die gekregen.
Tja inderdaad de één noemt het een koelbox, de ander noemt het nou noem maar op en het is inderdaad niet echt moeders mooiste verschijning, maar tot op heden heb ik er wel plezier van hoor moet ik zeggen, al vind ik het afsluitbare deksel zoals je schrijft ook erg mooi... Maar ja je schrijft het zelf al, je blijft altijd wel wensen houden als je een motor hebt.
Ik heb de chrome spiegels erop zitten en de linker is redelijk tot goed stabiel, de rechter daarentegen trilt inderdaad zo rond de 125km p/u maar die gebruik ik amper, dus ik vind het goed zo.
Het verbruik is super van deze F en dat is een meevaller in deze tijd van dure euro prijzen.

Succes en ik kom hier geregeld even kijken.

Grtz.
Charles
rob_beemer

Bericht door rob_beemer »

als ik die (trouwens mooie) foto zie, vraag ik mij af wat het zou geven als je die handlebars achteraan eraf zou laten...
Straks een Photoshopke doen :-)
Charles

Bericht door Charles »

rob_beemer schreef:als ik die (trouwens mooie) foto zie, vraag ik mij af wat het zou geven als je die handlebars achteraan eraf zou laten...
Straks een Photoshopke doen :-)
Heb ik inderdaad ook al aan zitten denken.
Mijn broer Ron (R forum) had dit ook al geopperd, want zonder het draagrekje wat ik toch niet gebruik krijgt de scarver een mooiere lijn.

Ik zal als mijn laptop terug is, eens rommelen met photoshop
rob_beemer

Bericht door rob_beemer »

dan krijg je dit dus.
ik weet het niet... Ben niet helemaal overtuigd.

Afbeelding
Charles

Bericht door Charles »

rob_beemer schreef:dan krijg je dit dus.
ik weet het niet... Ben niet helemaal overtuigd.

Afbeelding
Hé Rob,

Nee ik eigenlijk ook (nog) niet... wel snel even geregeld voor me bedankt daarvoor.

Charles
Plaats reactie