En op 300 km is hij al drie keer finaal stilgevallen. Aan 120 per uur, na een half uur rijden, valt de motor gewoon uit. Ook in versnelling nog honderden meters uitbollen, met contact aan, levert niks op. En na twee tot drie minuten wachten, start ie weer gewoon en rijdt als een nieuwe. Tot een half uur later weer hetzelfde gebeurt. Niet pruttelen of horten en stoten, gewoon meteen dood.
Wat het al niet is:
Benzine, meer dan genoeg.
Contact werkt perfect, alle lampjes branden, ook als de storing zich voordoet. Geen kabelbreuken of slechte stekkers, alles is nog als nieuw.
Noodstopschakelaar perfect.
Batterij in orde.
Startmotor werkt prima, ook tijdens storing.
Bougies zijn mooi droog beige, ik zal ze er nog eens moeten uitdraaien tijdens storing, kijken of ze dan evt nat zijn.
Koeling doet het perfect, bij aanschuiven slaat ventilator mooi op tijd aan, en blijft hij mooi draaien.
Benzinepomp levert stroming bij het starten, ook tijdens storing.
Wat ik nog ga testen, maar dat is niet zo eenvoudig, omdat ie maar heel af en toe stilvalt, en dan nog maar voor even: kijken of ik tijdens stilvallen nog een vonk heb (ik zal proberen een stroboscooplamp tussen bougie en kabel te schakelen, met lamp voor mijn neus).
En checken of de injecteurs sproeien tijdens de storing zal volgende fase zijn.
Denk beetje richting hallgevers, maar na twee minuten zijn die toch niet genoeg gekoeld om weer goed te functioneren. En ziek op die lage kilometerstand?
Help eens allemaal meedenken