Terug beginnen...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Frank E
Contacteer:

Terug beginnen...

Bericht door Frank E »

Vorige week kreeg ik carte blanche van het ziekenhuis (lang verhaal voor diegene die me niet kennen) om terug te gaan motorrijden.

Ik heb nu meer dan een jaar niet meer op de motor gezeten. Loont het de moeite om eerst een cursus te volgen? Mijn plan is om de komende maanden er eentje te huren tot ik er eentje kan aankopen.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

of het nodig is of niet?

wij weten Uw motorverleden niet
heb je veel gereden moet je er gewoon terug inkomen en als je merkt dat je toch wat te kort komt, kan je altijd nog cursus volgen

heb je weinig gereden, wen dan eerst terug aan het motorrijden en ga dan als je het zelf nodig acht een cursus volgen

je leert er altijd van bij
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
J
Contacteer:

Bericht door J »

Ik sluit mij ook aan bij Iron Gonzo. Ik rijd ook al minstens 20j en heb het laatste anderhalf jaar ook wegens een zwaar ongeval out geweest.
Nu ik terug de eerste keer reed met de f650 gs van mijn vrouw heb je dit rap weer te pakken. 8)

Ik moet zeggen dat ik zelf wat moest opletten dat ik niet te zot deed.
Koeien springen ook verschrikkelijk al ze na de winter uit de stal komen hé. :wink:

Ik zou gewoon terug proberen, volgens mij zal het wel meevallen.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Hans

Re: Terug beginnen...

Bericht door Hans »

Frank E schreef:Vorige week kreeg ik carte blanche van het ziekenhuis (lang verhaal voor diegene die me niet kennen) om terug te gaan motorrijden.

Ik heb nu meer dan een jaar niet meer op de motor gezeten. Loont het de moeite om eerst een cursus te volgen? Mijn plan is om de komende maanden er eentje te huren tot ik er eentje kan aankopen.
Ik ken je niet persoonlijk, maar uit vroegere mails heb ik onthouden dat je nu uit een diep dal bent gekropen.

Eén : zo'n cursus is enorm goed voor het zelfvetrouwen.

Twee : al denk je dat je (nog) goed kan motorrijden, foutjes maak je nog altijd, bv. kijktechniek. En de instructeurs zijn er om je daar direct attent op te maken.

Ook al zet ik 's winters de motor niet op stal, elk voorjaar volg ik een cursus ( Dro Xpert ) en dat is telkens weer een confrontatie met mezelf, en een les in bescheidenheid. :wink:

mvg
Hans
Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

tis niet omdat je een motorcursus hebt gevolgd dat je geen foutjes meer maakt...

eerst effen proberen dus, en voel je je terug op je gemak... gaan met die banaan.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Frank, terug welkom en blij te horen dat het je terug goed gaat.

Misschien is proberen éérst of het allemaal nog wel lukt op een motor.
Dus effe ééntje huren, bij een dealer bvb .
Beginnen met 2uurtjes is meestal al genoeg om terug
effe het gevoel te hebben van.

Denk je dat het gaat, en cursusje volgen n terug ééntje kopen :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Frank E
Contacteer:

Bericht door Frank E »

Een cursus volgen dus... ik ga me één van dezer inschrijven.

Wat de toekomst betreft, mijn Honda is ruim een jaar geleden verkocht. Ik ga voorlopig af en toe een motor huren en over een drietal jaar terug eentje aankopen.

Het wordt alleszins terug een BMW, welk model weet ik nog niet... hints zijn altijd welkom :wink:

Bedankt voor de reacties allemaal :!:
Frank K

Bericht door Frank K »

Frank E schreef:
Wat de toekomst betreft, mijn Honda is ruim een jaar geleden verkocht. Ik ga voorlopig af en toe een motor huren en over een drietal jaar terug eentje aankopen.

Het wordt alleszins terug een BMW, welk model weet ik nog niet... hints zijn altijd welkom
Je zou het best eens op voorhand uitrekenen hoe dikwijls je tijdens die drie jaar een motorfiets wenst te huren.
Was ook eerst een idee van mijn vrouw maar nadat ik de berekening had gemaakt (onder haar toezicht), mocht ik meteen een nieuwe BMW kopen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Frank E
Contacteer:

Bericht door Frank E »

Ik weet het, maar we zijn aan het verbouwen en het is te riskant om nu een motor te kopen (met het risico dat ik 'm terug moet verkopen omdat we geld te kort komen). Over 2 à 3 jaar zitten we safe en kan ik er eindelijk eentje kopen.

Maar her en der zie ik nog oudere K's staan, de verleiding is toch groot :wink:
RBee

Bericht door RBee »

Frank E schreef:
Maar her en der zie ik nog oudere K's staan, de verleiding is toch groot :wink:
Betere oplossing(en goedkoper) dan huren.

Gewoon doen. :!:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
J
Contacteer:

Bericht door J »

Ja beter doen. ik was ook eens bij Docks gaan kijken, maar de verhuurder raade me zelf aan om een goedkopere occasie te kopen.

als je eentje huurt voor 1 dag was het al 150€ voor 300Km binnen voor 17.30u en 0.8€ per km die over de 300 gaat.
:roll:

J
J
Contacteer:

Bericht door J »

300 per dag he, niet per uur. Ik ken de racties hier al.......

J
Plaats reactie