plastic cilinderbeschermers voor R monteren

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
spaceman__spiff
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 apr 2006, 21:48
Locatie: Aalst

plastic cilinderbeschermers voor R monteren

Bericht door spaceman__spiff »

Heeft er iemand tips of goede raad hoe je het gemakkelijkst de BMW-cilinderbeschermers (zwart plastic) monteert over de kleppendeksels?

Het is bijna tijd om mijn klepspeling eens na te kijken en dan moeten die dingen er weer af en op. Ik herinner me van bij de eerste montage dat dat niet van een leien dakje liep...
De afmetingen ervan zijn precies behoorlijk krap berekend (ik veronderstel dat dat moet, want als ze iets te ruim zouden zijn, zouden ze bij de eerste val al breken), maar dat maakt het wel lastig om het derde van de drie schroefjes er zonder gesleur in te krijgen...

Voor de duidelijkheid: het zijn de cilinderbeschermers voor een monospark (R850R) uit 2003.
BMW R 850 R - We don't stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing...
DJAIRO

Re: plastic cilinderbeschermers voor R monteren

Bericht door DJAIRO »

spaceman__spiff schreef:Heeft er iemand tips of goede raad hoe je het gemakkelijkst de BMW-cilinderbeschermers (zwart plastic) monteert over de kleppendeksels?

Het is bijna tijd om mijn klepspeling eens na te kijken en dan moeten die dingen er weer af en op. Ik herinner me van bij de eerste montage dat dat niet van een leien dakje liep...
De afmetingen ervan zijn precies behoorlijk krap berekend (ik veronderstel dat dat moet, want als ze iets te ruim zouden zijn, zouden ze bij de eerste val al breken), maar dat maakt het wel lastig om het derde van de drie schroefjes er zonder gesleur in te krijgen...

Voor de duidelijkheid: het zijn de cilinderbeschermers voor een monospark (R850R) uit 2003.
Eerst de 2 aan de buitenkanten,en dan het middenste,heb er ook mee zitten"kl**en"en vanaf de schroef draad pakt de volgende,en als ze er alle drie inzitten,dan mar pas aanvijzen,dan heb je wat(minieme)speling!!
Frank :)
Plaats reactie