ABS - R1200RT 2007

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GVN
Moderator

ABS - R1200RT 2007

Bericht door GVN »

Vandaag op weg naar het werk vond een dame in een mercedes A het nodig om vlak voor mijn neus en zonder pinken van rijvak te veranderen.
Ik knijp de remhendel dicht en de RT gooit zijn ankers uit. Achterband piept zoals in een Italiaanse film uit de jaren 50 bij een achtervolgingsscène langsheen de Costiera Amalfitana. :shock:

Maar waar bleef de ABS?
Niks van dat schokkerig remmen, gewoon slippen zoals in de goede oude tijd.

Heeft iemand zijn ABS op het model 2007 al wel weten werken? :shock:
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Wat werkt er tegenwoordig wel op een nieuwe beemer? :roll:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Bruno 1200 RT

ABS - R1200RT

Bericht door Bruno 1200 RT »

To the point, alhoewel lamp 13 op 18.000 km blijft wél langer als 2 dagen branden, maar versnellingsindicator nr 4 wordt eerstdaags vervangen door nr 5. Trillende spiegels vergroten het sfeerbeeld en falende electronica wegens waterindringing in pinkers brengt 'the good old days' back to life.
Triker

Bericht door Triker »

Om te zwijgen van mijn defecte esa waar ze al langer dan een maand aan bezig zijn :!:
Als ik hem ooit terugkrijg zal ik de abs eens testen voor ik hem echt nodig heb :shock:

Uw abs alleszins dringend laten nazien !
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Tussen ons gezegd en gezwegen : mijn wagen van het werk is ook een BMW, een touring van de 5-serie (bj 2005).

Hij rijdt fantastisch, daar geen kwaad woord over, maar van al de wagens die ik heb gehad (en dat zijn er inmiddels toch al wat), is dit toch een van de grootste rammelkarren.
Ook de elektronica is een bron van ergernis (ramen die vanzelf opengaan, gps & radio die regelmatig uitvalt, lekke band indicator die voortdurend denkt dat er een lekke band is, intervalschakelaar ruitenwisser die niet werkt, ...).

Het is vooral ergerlijk omdat die dingen zoveel geld kosten en je bij de aankoop denkt dat je the top of the bill in huis hebt gehaald. Het verschil met mijn vorige 5 is echt wel frappant.

Maar zoals gezegd, dit blijft tussen ons :wink: .
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Om op de initiatiefnemer te antwoorden : een dealerbezoekje lijkt me voor de hand liggend ...
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Oneshark

Re: ABS - R1200RT 2007

Bericht door Oneshark »

GVN schreef:Vandaag op weg naar het werk vond een dame in een mercedes A het nodig om vlak voor mijn neus en zonder pinken van rijvak te veranderen.
Ik knijp de remhendel dicht en de RT gooit zijn ankers uit. Achterband piept zoals in een Italiaanse film uit de jaren 50 bij een achtervolgingsscène langsheen de Costiera Amalfitana. :shock:

Maar waar bleef de ABS?
Niks van dat schokkerig remmen, gewoon slippen zoals in de goede oude tijd.

Heeft iemand zijn ABS op het model 2007 al wel weten werken? :shock:
Staat per toeval de ABS niet uit GVN ? voorbereiding Off-Road ....
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

GVN,
Twee weken terug een rijvaardigheidstraining gedaan. Daarin zaten ook een aantal remproeven.
Het viel me op dat in vergelijking met mijn oude 1150RT het remgevoel heel anders was. Niet meer die plankharde remhendel, maar ook geen enkel schokkerig gevoel.
Zelfs bij de remproef door een behoorlijke hoeveelheid zand ( :shock: ) vertoonde m'n 1200RT geen "schokkerigheid".
Verder vertoonde mijn RT ook wat achterwiel-slip. Niet zo erg dat de motor ging driften, maar wel zodanig dat ik met piepende banden tot stilstand kwam.
En reken maar dat mijn ABS het deed! :lol:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb mijn ABS nog nooit nodig gehad, maar morgen zal ik er eens om doen. Eens kijken of ik ook met piepende banden tot stilstand kom.
Ik kan wel zeggen dat op onze dienstfietsen (1x model 2006, 2x model 2007) het abs wel aanslaat als het nodig is.
Ik heb momenteel ochottekes 4000 km met mijn RT. In het begin (de eerste 500 km) rammelde mijn dashboard maar dat is vanzelf overgegaan. En ik ben tweemaal de borgring van het zijkofferhandvat verloren. Daar zit nu een borgring van de topkoffer van een 1100 LT in (via tip op dit forum) en blijkbaar blijft het zitten. Verder voorlopig geen problemen, ik hou mijn hart vast.
Over auto's gesproken. Ik heb een 520i van het gezegende bouwjaar 1997 met 205.000 km. Het enige dat al die tijd stuk gegaan is zijn de voorveren (lekkage), dat reken ik bij de normale slijtage. En mijn katalysator is naar de vaantjes, maar ik rij al meer dan 100.000 km op lpg dus dat zal er ook wel voor iets tussen zitten. Ik heb al zitten denken aan een nieuwe 5 maar de mijne rijdt nog zo verdomd goed dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om hem weg te doen.
Conclussie, vroeger was het inderdaad beter
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

tip voor katalysator:

bij bmw Van Reunbroeck in Nieuwpoort kan je replica's (franse makelij) voor meer dan de helft van de nieuwprijs!...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Flat Twin Power

JH. schreef:tip voor katalysator:

bij bmw Van Reunbroeck in Nieuwpoort kan je replica's (franse makelij) voor meer dan de helft van de nieuwprijs!...
Weet ik, ik heb al gebeld :wink:

Enneuh het is minder dan de helft van de nieuwprijs ipv meer :wink:
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Ik heb een modeel 2005 enn ik heb recent ook mijn abs eens moeten gebruiken voor een onoplettende bestuurdeer en hij deed perfect zijn werk. Alleen een pijnlijke rechterarm maar die was al niet in zo'n goede staat.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
TonTon

Bericht door TonTon »

awel ik zou eigenlijk eens graag mijn abs testen ( dit nog nooit ervaren ) maar ik durf niet goe , heb in m'n 30 jarige loopbaan als motard nog nooit een noodstop hoeven uit te voeren.....ik hoop dat als het ooit eens écht nodig is m'n abs wel zijn werk doet :?
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Arnold, ik heb ook een 1150rt (2003). Probeer eens hard te remmen op een oneffen wegdek of op ribbels in de wegmarkering of op een plaats waar het wegdek hersteld is met pekstrepen (=nieuw woord?). Je zal dan direkt merken of je abs werkt of niet. :)
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Triker

Bericht door Triker »

Vandaag getest met vervangmoto en de mijne, beiden R1200RT model 2007. Alles dichtgegooid tegen 50 en 70 per uur op recht stuk en natuurlijk zonder verkeer achter me :D Niks strepen of piepende banden, men voelt het kloppen maar niet het gehamer in de voet zoals bij de wagens. Beter dus en werkt perfect.
Als je piepende banden hoort of zwarte strepen trekt raad ik aan het abs te laten nazien.
hans rs

Bericht door hans rs »

Hoe is het mogelijk dat dit nog getolereerd wordt :evil: men praat toch over een zeer dure motor :oops: en het wordt dan met de mantel der liefde bedekt :?:
indien men hiervan baalt, kijk dan eens naar een jap,bij deze werkt het wel zoals het hoort :wink: proefondervinderlijk vastgesteld :lol:

Maar nogmaals;Que Vadis :!: hoelang nog.

Hans
geniet er maar van!!
Flat Twin Power

Ik heb het vandaag geprobeerd en mijn ABS werkt perfect.
Plaats reactie