Gesinterde koppelling

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GS1995
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:54
Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Locatie: Oost-Vlaanderen

Gesinterde koppelling

Bericht door GS1995 »

Dag,

mijn werkpaard krijgt binnenkort zijn 160.000km-beurt.
Omdat hij me in feite na al die kms echt dierbaar geworden is, en ik hoop dat we er nog eens minstens evenveel bovenop gaan doen, laat ik ook een revisie-versnellingsbak monteren : de "valse neutraal" die een maand of twee terug de kop kwam opsteken bij terugschakelen van vier naar drie doet namelijk serieus afbreuk aan het motorplezier en het veiligheidsgevoel.
Ik ga meteen ook de koppeling laten vervangen , en ik overweeg door een gesinterde van bij Wunderlich.
Iemand ervaring daarmee (duurzamer, soepeler, stroever...)met in het achterhoofd dat ze niet zozeer zal belast worden door off-road werk, doch veeleer door traag rijden met slippende koppeling?
Alvast bedankt voor reacties.
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

wekom hier op het forum

een gesinterde is goed voor competitiewerk.

dus niet echt geschikt voor normaal weggebruik
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Obione
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 mei 2007, 08:12

Embreage

Bericht door Obione »

Deze koppelingsplaat heeft het alles of niets effect .Wat wil ik daar mee zeggen dat als je je koppeling een beetje loslaat dat ze vanzelfs helemaal koppelt .
En bij vertrek is dat altijd hinderlijk als je een paar keer koppelt en niet .
De koppeling slijt zelf niet maar de platen wel .
Als je van plan bent in het zand te rijden e en veel belasting te vragen van je koppeling ga je voor deze .
Als je huisje tuintje reisje gaat gewoon de stock .

dada :lol:
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Bericht door demito »

Ik heb zo een koppeling laten steken op mijn 1150 GSA voor mijn trip naar de Sahara en heb er geen spijt van gehad. In het begin bijt die koppeling heel fel. Zoals hierboven vermeld: alles of niets. In het zand in Marokko is die koppeling pas echt goed losgekomen. Ik moet wel zeggen dat ik dat ding serieus afgebeuld heb in de fesfes, maar ze is nu op een punt gekomen dat ze even soepel en comfortabel is als een gewone koppeling, en toch de zekerheid biedt dat ze niet verbrandt bij het serieuze werk.

Voor enkel weggebruik raad ik die koppeling zeker niet aan om de eenvoudige reden dat je ze nooit echt zal kunnen inrijden en steeds dat "alles of niks" effect zal hebben.

Hoe er ook rekening mee dat na 30000 km je moto nog eens open moet om rondellen eruit te halen dus extra kosten.

Dus behalve voor serieus offroadwerk, geen aanrader. Anders des te meer.

T

Afbeelding
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

Welkom on the place2be
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Plaats reactie