Sneller aanslaan
Moderator: GVN
Sneller aanslaan
Ik heb een R1100RS maar als ik deze start moet de motor bij een koude start altijd een paar keer rond draaien voordat ie aanslaat. Opzich geen probleem want hij slaat wel altijd aan, maar kan ik dit niet versnellen?
kan het aan de bugy's liggen dat die versleten zijn en te weinig vonken? tijdens het rijden draait alles als een bmw.
kan het aan de bugy's liggen dat die versleten zijn en te weinig vonken? tijdens het rijden draait alles als een bmw.
-
Iron Gonzo
kan je uw start procedure uitleggen
dit kan er veel mee te maken hebben
bij zulk weer heb ik de choke (versneller) niet van doen.
tevens: hoe lang is het geleden dat er nog een deftig onderhoud is op gebeurd
daar je spreekt van oude bougie's
dit kan er veel mee te maken hebben
bij zulk weer heb ik de choke (versneller) niet van doen.
tevens: hoe lang is het geleden dat er nog een deftig onderhoud is op gebeurd
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
stop de sleutel erin, geen shoke en op de knop drukken. dan gaat ie een aantal keren rond (5 a 6 keer) voordat ie aanslaat.
de motorolie en filter moet ik binnenkort vervangen, onderhoud is recent nog gedaan maar ik weet niet wanneer de bugy's het laatst zijn vervangen (2de hands gekocht en niet in mijn tijd gedaan).
de motorolie en filter moet ik binnenkort vervangen, onderhoud is recent nog gedaan maar ik weet niet wanneer de bugy's het laatst zijn vervangen (2de hands gekocht en niet in mijn tijd gedaan).
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Een boxer met bugy's dr'in. Nogal wiedes dat die niet direct aanslaat...
Nee, serieus. Gebruik toch eens "choke" in startpositie (ofte beter gezegd de versneller) en vertel ons dan of ie beter start.
Wees niet bang, hij zal niet verzuipen.
Nee, serieus. Gebruik toch eens "choke" in startpositie (ofte beter gezegd de versneller) en vertel ons dan of ie beter start.
Wees niet bang, hij zal niet verzuipen.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
Iron Gonzo
yep
gebruik de versneller (choke) en kijk wat hij doet
rij je met 95 of 98 oct van nafte
ik rij altijd met 98 oct en dit geeft veel minder probs en een betere loop van de boxermotor
gebruik de versneller (choke) en kijk wat hij doet
rij je met 95 of 98 oct van nafte
ik rij altijd met 98 oct en dit geeft veel minder probs en een betere loop van de boxermotor
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
FWIW:
bij mij ging het van kwaad naar erger met het starten. Steeds langer en moeilijker starten. Het geluid van de startmotor was ook niet wat het moest zijn en op het einde kon de batterij zelfs niet genoeg stroom meer leveren om de starter rond te krijgen. Nieuwe starter erin en ik had nooit verwacht dat mijn motor nog zo vlot zou starten. Ik moet maar naar dat knopke kijken of hij is weg
T
bij mij ging het van kwaad naar erger met het starten. Steeds langer en moeilijker starten. Het geluid van de startmotor was ook niet wat het moest zijn en op het einde kon de batterij zelfs niet genoeg stroom meer leveren om de starter rond te krijgen. Nieuwe starter erin en ik had nooit verwacht dat mijn motor nog zo vlot zou starten. Ik moet maar naar dat knopke kijken of hij is weg
T
-
Kurt Steyaert
sneller!
Als je dan uw choke toch niet wil gebruiken, geef dan kwartje gas!!!!
Zelfde effect, maar begrijp echt niet waarom sommige mensen alles zo moeilijk willen maken ? Als't er op zit, waarom gebruik je het dan niet???
Zelfde effect, maar begrijp echt niet waarom sommige mensen alles zo moeilijk willen maken ? Als't er op zit, waarom gebruik je het dan niet???
-
Don Quichot
Re: sneller!
Groot gelijk,Kurt !Kurt Steyaert schreef:Als je dan uw choke toch niet wil gebruiken, geef dan kwartje gas!!!!
En komt nog bij als je motor sneller aanslaat dat de olie ook sneller rond gepompt word en dit geeft weer minder slijtage.
Rij defensief en voorzichtig