Maps are locked op 2820

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Daniel Tempelaere

Maps are locked op 2820

Bericht door Daniel Tempelaere »

Kleine paniek...gisteren kreeg ik de gps routes van de passenparade maar kreeg die pas met veel miserie in de 2820. Steeds maar '...communication error op de USB poort....'. na veel restarts en in 4 stukken opgedeeld zitten ze erin. Maaaar nu komt mijn GPS bij opstart vertellen '...Maps are locked...'. De garmin heeft zichzelf gereset denk ik....Er zitten geen mp3 tracks in mijn garmin!
Ik weet dat ik hier wel wat kan vinden daarover, begin te lezen zie.....
Maar mocht iemand mij de oplossing kunnen aanreiken, het zou wat stress wegnemen.....
Daniel
dbr
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 okt 2004, 17:41
Locatie: Voorkempen

maps locked

Bericht door dbr »

Daniel,

misschien kun je het volgende proberen als noodoplossing : op de GPS staat een bestand gmapprom.img. Dit zijn de standaardkaarten. Die kun je er af gooien. Dan heb je veel plaats om zelf nieuwe kaarten op te laden vanuit Mapsource. Die komen dan in een bestand gmapsupp.img. Zelf heb ik me zo ook enkele weken moeten behelpen na het laden van enkele mp3. Bluetooth werkt dan wel niet, maar ik weet niet of je die functie gebruikt. Voor mij bestaat die optie om mp3s op de 2820 te zetten niet meer. Tof he voor een prul van om en bij de 1000 euro niet ?.

Anders : ik mijne 2820 al na dag1 na het opladen van MP3s moeten terug doen naar de dealer en 2 weken wachten op herstelling :evil: :evil: :evil:

Groeten,

Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
Garfield
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jul 2005, 16:08
Woonplaats: kieldrecht
Locatie: In het waasland onder de koeltorens

Bericht door Garfield »

Daniel,
zou het kunnen dat vermits jij met Mapsource NT werkt op je 2820 , je de routes die je van Jef hebt gekregen eerst moet herberekenen op jou systeem? Dan pas zal hij de kaarten herkennen die in je GPS zitten denk ik zo.
Groetjes en tot zaterdag,
Walter
De K1300R (rood) is niet de perfecte motorfiets maar het is toch al een goed begin.
Daniel Tempelaere

Bericht door Daniel Tempelaere »

't is ondertussen weer wat opgeklaard. Ik heb identiek 't zelfde probleem als op de fora door verschillenden al meegemaakt. Nochtans is mijn toestel al 2 jaar oud en nog nooit miserie mee gehad.
Door het bestand met de standaard kaarten te deleten (tip cfr. hierboven) en vanuit mapsource de nodige te selecteren en te downloaden (zoals vroeger met een SPIII b.v.) zijn die kaarten (in een ander bestand opgeslagen) wel beschikbaar. Ik kan mijn routen van de passenparade 'gesimuleerd rijden'.
De MP3's dowloaden geeft steenvast miserie, maar dat is niet essentieel.
Bluetooth werkt ook niet meer. Maar dit is maar voor de gsm, dus ook niet belangrijk. Helmen zijn via de intercom verbonden, gelukkig maar!

De definitieve oplossing is voor na de trip, hij zzal binnen moeten bij dealer
Daniel
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

Vanaf dat de kaarten eens geblokkeerd waren op mijn 2820, gebruik ik geen mp3's meer op dat toestel en dan ook alleen nog gebruiken voor zijn werkelijk doel en dat is de gps.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Daniel Tempelaere

Bericht door Daniel Tempelaere »

Boskrabber schreef:Vanaf dat de kaarten eens geblokkeerd waren op mijn 2820, gebruik ik geen mp3's meer op dat toestel en dan ook alleen nog gebruiken voor zijn werkelijk doel en dat is de gps.
IK hou het ook (zeker voorlopig) even zo!
Hoe zijn je kaarten gedeblokkeerd geraakt, toestel moeten binnen brengen?
Werkt je Bluetooth nog?
Daniel
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

Daniel Tempelaere schreef:
Boskrabber schreef:Vanaf dat de kaarten eens geblokkeerd waren op mijn 2820, gebruik ik geen mp3's meer op dat toestel en dan ook alleen nog gebruiken voor zijn werkelijk doel en dat is de gps.
IK hou het ook (zeker voorlopig) even zo!
Hoe zijn je kaarten gedeblokkeerd geraakt, toestel moeten binnen brengen?
Werkt je Bluetooth nog?
Daniel
De reden kunnen de mp3's geweest zijn maar dat is niet zeker, toestel is terug in garantie omgewisseld voor nieuw toestel. Bluetooth gebruik ik nog niet.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Plaats reactie