Verhoogd windscherm

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
RobVM
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:19
Locatie: Hengstdijk NL

Verhoogd windscherm

Bericht door RobVM »

Gents,
Ik was vandaag bij motorRAD te Willebroek en zag een verhoogd scherm voor mijn Beemer 1100RT

2 vraagjes:
Is dit een goede aankoop ? en indien ja waarom :)
Ik hield dit scherm voor het huidige en de gaten voor bevestiging komen niet overeen. Is dit normaal ?


Thx voor jullie feedback

Robby
Makky
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 mei 2007, 13:51

Groter scherm

Bericht door Makky »

In ieder geval, een groter scherm kan nooit kwaad. minder turbelenties achter het scherm.
Hoe groter je bent hoe meer last je er van ondervind.
Met een comfortzadel zit je bevoorbeeld ook hoger en is een groter scherm ook iets prettiger rijden.

En als de gaatjes niet passen, kijk dan maar verder naar een ander schermpje. Motor of scherm aanpassen lijkt me niet echt verstandig. :?
Trotse eigenaar van een R1100RT na een positieve BMW ervaring model R1100R
Rafbmw
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 aug 2006, 12:29
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen

scherm

Bericht door Rafbmw »

de verhoogde GIVI schermen die men bij RAD verkoopt kan ik bevestigen dat deze zowel op de RT850,1100 en de 1150 passen
heb ze er zelf op gemonteerd en is dus geen probleem en niet meer te missen

grts
AGM RT
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 apr 2007, 19:06
Locatie: Wevelgem W-Vl

Re: scherm

Bericht door AGM RT »

Rafbmw schreef:heb ze er zelf op gemonteerd en is dus geen probleem en niet meer te missen
Heb dat scherm ook eens bekeken, ziet er goed uit ! Voor die prijs is het bijna te mooi om waar te zijn ! Zijn er dan geen minpuntjes ?

Groeten, Geert
__________________________

Vroeger K100 RS nu R 1150 RT
RobVM
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:19
Locatie: Hengstdijk NL

Bericht door RobVM »

is het dan misschien zo dat de bevestigingsbeugels speling hebben eens de ruit is verwijderd ?

Ik twijfel helemaal niet aan het verhoogde comfort maar maak me een beetje zorgen over het al of niet passen...
Rafbmw
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 aug 2006, 12:29
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen

minpuntjes

Bericht door Rafbmw »

voor mij zijn er in ieder geval geen minpuntjes (eerde super tevreden)
en wat het passen van de ruit betreft door deze op of voor uw ruit te houden ,dan zal het nooit niet goed komen
gewoon de oude eraf en nieuwe erop en je zal zien dat ze past

neem een plastiek buis ,zaag er een ring af,zaag de ring door de helf en leg deze op elkaar , die passen ook niet op ekaar omdat ze dezelfde diameter hebben.

zo kan je de ruit ook niet passen door deze ervoor of tegen te houden
alléén daar ze te monteren maar geloof me vrij dat ze passen op de rt850,rt1100 en de rt1150
Guike
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jun 2005, 17:50

Bericht door Guike »

Waar kan je in Limburg zo een ruit aanschaffen en welk is de prijs?
Triker

Bericht door Triker »

In de laatste M&T was er een test voor een verhoogd scherm van een 1200RT. Niets dan lof behalve het feit dat er meer vibraties optreden dan bij het origineel en dat je het niet kan verzetten (af te raden in hogere standen wegens belasting ophanging). Ik zou het eerder aanschaffen voor de koudere tussenseizoenen en de winterperiode, ik vind het zaaaaalig als het warm is dat ik mijn scherm op de laagste stand kan zetten en een aangename afkoeling krijg van de rijwind. En eigenlijk voldoet het scherm in de hoogste stand goed genoeg...
Rafèrté
Berichten: 194
Lid geworden op: 03 apr 2006, 22:05
Locatie: BOTSWANA

Bericht door Rafèrté »

Ik heb verleden jaar samen met een vriend ( hij heeft een 1100 rt en ik een 1150 rt ) zo'n givi aangeschaft bij RAD.
Allebei passen en we zijn er allebei meer dan tevreden over.
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

PierreRT schreef:en dat je het niet kan verzetten (af te raden in hogere standen wegens belasting ophanging).
Beetje verwarrende uitleg.

- Er werd afgeraden het scherm te verzetten wanneer je rijdt, omdat de ruitmotor dan onder hoge belasting wordt gezet.

- De ruit is vrij groot en vangt zoveel wind dat de producent afraadt meer dan 120 km/u te rijden met het scherm op de hoogste stand. Dit om de armen niet te beschadigen.
TonTon

Bericht door TonTon »

Rafèrté schreef:Ik heb verleden jaar samen met een vriend ( hij heeft een 1100 rt en ik een 1150 rt ) zo'n givi aangeschaft bij RAD.
Allebei passen en we zijn er allebei meer dan tevreden over.
ikke ook op m'n 1150 Rt , 96€ betaald en tevreden , alhoewel ze voor mij een tikje groter mocht zijn.
je kan ook hier eens kijken : http://calsci.com/motorcycleinfo/R1150RTprod.html

wél naar omlaag scrollen tot je deze ziet voor de 1100 / 1150 RT.

ikzelf ben er écht weg van maar m'n vrouw niet en die is baas :mrgreen:

de specs :

Windshield BMW R1150RT
Two vents for minimum turbulence and back pressure
Excellent coverage of arms, sides, head
30" (76 cm) wide and 20" (51 cm) tall
Shape designed to compliment the lines of the R1150
Made from 6mm thick (1/4") DOT certified impact resistant plastic.

hier te bestellen :

Hallo,
het scherm is € 185 Verzenden naar Belgie (pakket 5 - 10 kg ) is € 21,00 Totaal € 206,00

met vriendelijke groet / kind regards ,

Hans Reijmerink
Bike Parts & Things
Zwanenkade 68
2925AS Krimpen aan den IJssel
Nederland
Telefoon: +31 (0)180- 590 833
Fax: +31 (0)180-590 574
e-Mail: BPT@BikeSpareParts.nl
URL: (www.)BikePartsandThings.EU
KvK / Chamber of Commerce nr: 32100317
RABO Bank nr: 38 24 83 626
IBAN: NL83 RABO 0382 4836 26
BIC: RABONL2U
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

PierreRT schreef:In de laatste M&T was er een test voor een verhoogd scherm van een 1200RT. Niets dan lof behalve het feit dat er meer vibraties optreden dan bij het origineel en dat je het niet kan verzetten (af te raden in hogere standen wegens belasting ophanging). Ik zou het eerder aanschaffen voor de koudere tussenseizoenen en de winterperiode, ik vind het zaaaaalig als het warm is dat ik mijn scherm op de laagste stand kan zetten en een aangename afkoeling krijg van de rijwind. En eigenlijk voldoet het scherm in de hoogste stand goed genoeg...
Ik heb ook een verhoogd scherm maar dan van CB. Ik gebruik het in laagste stand daar het 9,5cm hoger is en een flip heeft. Het is dus niet nodig om het nog hoger te zetten en ik kan er nog goed overkijken.
Na een 700km gebruik heb ik het verwijderd om het in de toekomst te gebruiken in de tussenseizoenen en de winterperiode.
Ik was dinsdag blij dat ik het die dag terug omgewissseld had, want het was tijdens mijn rit al meer dan warm genoeg met het standaard scherm.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Stef RT
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 jan 2005, 17:07
Locatie: 9000

Bericht door Stef RT »

Hallo,

Groot scherm op mijn R1150RT gezet en ik zou het niet meer kunnen missen.
Mortsel is nu ni echt bij de deur van hier, anders zou ik zeggen kom bij mij eens proberen.
Ik heb hier nog zo'n GIVI scherm liggen.
Nu staat er een origineel groot van BMW op.
Dus als ge echt zeker wilt zijn en proberen, kom maar af.

Groeten, Stef 8)
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
AGM RT
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 apr 2007, 19:06
Locatie: Wevelgem W-Vl

Bericht door AGM RT »

Bij mij is het ook de bedoeling om een verhoogd scherm aan te kopen voor de periode "Oktober -april". Ik rij immers de winter door, geen grote afstanden maar dagelijks 1/2 uurtje heen en idem terug (Wevelgem - Ieper).
Blijkbaar is het de 'flip' die het hem doet, meer nog dan de extra centimeters. Heb vorig jaar nog een 1150 RT vervangmoto gehad met een heel groot scherm van SECDEM, maar dat was esthetisch wat minder en waarschijnlijk héél warm bij goed weer (enkel gebruikt in december) Ik ga, de matige prijs indachtig, ook het Givi scherm van RAD installeren.

Grtz, Geert
__________________________

Vroeger K100 RS nu R 1150 RT
11rt
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 okt 2004, 14:39
Woonplaats: Haspengouw
Locatie: Limburg

Bericht door 11rt »

@ Guike
Waar kan je in Limburg zo een ruit aanschaffen en welk is de prijs?
Als je het Givi scherm bedoelt ,kijk eens op de site van RAD.->Tienen grenst aan Limburg.Bel eerst even of ze een scherm in de winkel hebben.
Triker

Bericht door Triker »

Boskrabber schreef:
PierreRT schreef:In de laatste M&T was er een test voor een verhoogd scherm van een 1200RT. Niets dan lof behalve het feit dat er meer vibraties optreden dan bij het origineel en dat je het niet kan verzetten (af te raden in hogere standen wegens belasting ophanging). Ik zou het eerder aanschaffen voor de koudere tussenseizoenen en de winterperiode, ik vind het zaaaaalig als het warm is dat ik mijn scherm op de laagste stand kan zetten en een aangename afkoeling krijg van de rijwind. En eigenlijk voldoet het scherm in de hoogste stand goed genoeg...
Ik heb ook een verhoogd scherm maar dan van CB. Ik gebruik het in laagste stand daar het 9,5cm hoger is en een flip heeft. Het is dus niet nodig om het nog hoger te zetten en ik kan er nog goed overkijken.
Na een 700km gebruik heb ik het verwijderd om het in de toekomst te gebruiken in de tussenseizoenen en de winterperiode.
Ik was dinsdag blij dat ik het die dag terug omgewissseld had, want het was tijdens mijn rit al meer dan warm genoeg met het standaard scherm.
Ja, 't was zalig dinsdag, ruit op laagste stand, geperforeerd vestje aan en bollen maar 8) We gaan naar het schijnt een hete zomer tegemoet dus laat uw schermpke nog maar wa op 't rek liggen :wink:
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Bericht door de Ron »

Een vraagje aan de bezitters van een vervangscherm van RAD, heeft er ook iemand een helm van Shubert (C1) in gebruik ? Hoe zit het met de hogere ruit, is er dan minder herrie rond het hoofd met het gebruik van deze helm ??
Dank bij voorbaat voor de info !
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
amateurke
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 feb 2005, 22:42
Locatie: zemst

Bericht door amateurke »

in eerdere topics gaf ik al aan dat ze de ruit gratis monteren bij RAD-Willebroek om een testrit te doen, je moet ze wel eerst betalen e n als ze niet bevalt nemen ze hem terug.
Je kunt ook steeds eens langskomen en dan demonteren we de mijne en zien of ie past op de jouwe.
Ik zou niet meer willen ruilen, ben 189.50 cm lang en geniet steeds weer van de luwte ...
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

de Ron schreef:Een vraagje aan de bezitters van een vervangscherm van RAD, heeft er ook iemand een helm van Shubert (C1) in gebruik ? Hoe zit het met de hogere ruit, is er dan minder herrie rond het hoofd met het gebruik van deze helm ??
Dank bij voorbaat voor de info !
Die Givi vervangschermen zijn compatibel en goed, montage is geen probleem en de prijs is dik ok (minder dan €100)

Nu komt de kat op de koord, verhoogde ruit op een RT in combinatie met een C1 of C2, hier heb ik reeds menigeen horen klagen over het lawaai terwijl men bij Ome Shuberth claimed de stilste helm te hebben, m.a.w. op een naked is dit juist, op de RT vanwege de turbulenties en het vacuum achter de rijder véél lawaai...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Dirk_1150rt
Berichten: 60
Lid geworden op: 31 mei 2007, 09:33
Locatie: Hasselt

Bericht door Dirk_1150rt »

oei, en ik dacht juist zo'n scherm te halen voor wat minder lawaai. Ik heb ook een c2. Wat ik het vervelenste geluid vind is dat als er een voertuig naast me rijdt dan lijkt het wel dat die in mijn helm rijdt. Als ik een voertuig inhaal schrik ik regelmatig omdat ik denk dat de ander gas geeft en ik er nog niet voorbij ben. En het vervelendste, in een file kan ik de geluiden niet plaatsen, voor, achter, links of rechts.. het lijkt wel surround geluid. Erg vervelend soms.

Dirk
amateurke
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 feb 2005, 22:42
Locatie: zemst

Bericht door amateurke »

only one way to find out, test drive one (rad willebroek) 8)
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

Als jullie over een scherm schrijven, zet er dan ook bij voor welk type want bv een Givi is niet beschikbaar voor een 1200rt.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
amateurke
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 feb 2005, 22:42
Locatie: zemst

Bericht door amateurke »

Geplaatst: 26/06/2007 10:40 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Als jullie over een scherm schrijven, zet er dan ook bij voor welk type want bv een Givi is niet beschikbaar voor een 1200rt.
kweenie, ma t ging oorspronkelijk wel over een 1100 rt :roll:
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Plaats reactie