hallo, ik kan van een particulier een bmw r850r van '98 kopen (staat op tweedehands.be). er zijn veel opties bij : ABS en kofferset ed en de prijs lijkt me goed (4000), maar bij het telefonisch contact bleek dat er wat schade aan is : blijkbaar krassen op de klep (weet niet goed wat hij hiermee bedoelt) veroorzaakt door een val. hij verzekerde me deze val aan zeer lage snelheid was en hij erna nog jaren zonder problemen gereden heeft. ben geneigd hem te geloven aangezien hij deze schade had kunnen 'camoufleren' door het onderdeel te vervangen bv. en er over te zwijgen.
mijn vraag is nu of er bij een val op lage snelheid veel kans is op fundamentele schade, of anders gezegd : is het een goed idee deze moto te kopen. het zou m'n eerste bmw zijn en ben sowieso een leek op het gebied van auto- en mototechniek.
bedankt alvast voor eventuele reacties
bmw r850r
Moderator: GVN
Ik heb dat zelf ook gehad in precies dezelfde omstandigheiden. Heb het kleppendeksel wat gepolierd en terug gespoten met zilver hittebestendige verf. Niks meer van te zien en geen nadelige gevolgenEGG schreef:krassen op de klep veroorzaakt door een val. hij verzekerde me deze val aan zeer lage snelheid was
BTW:

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Dag, ik heb zelf een R850R van 2000. Wat hij wellicht bedoeld is het kleppendeksel. Bij een val is dat het deel dat eerst de grond raakt. De mijne is ooit eens achter mijn rug omver gevallen en dat kleppendeksel draagt daar nog de littekens van. Maar meer dan estetische schade is het niet.
Anders wordt het als het deksel moest gebarsten zijn. Dan lekt er natuurlijk olie uit. Dus kijk eens uit naar olielekken. Wat je ook kan doen is eens kijken hoe diep de littekens zijn. Een val terwijl hij stilstaat geeft een put. Maar een val als de motor rijdt geeft een kras. Hoe dieper de groeven hoe hoger de snelheid bij de val. Dus als het wat lichte krasssen zijn zal het wel meevallen. En als er geen olielekken zijn ook wel. Daarenboven is een nieuw kleppendeksel plaatsen volgens mij de grote kost niet.
Voor het overige kan ik alleen maar zeggen dat mijn R850R me al veel plezier heeft bezorgd.
Jan.
Anders wordt het als het deksel moest gebarsten zijn. Dan lekt er natuurlijk olie uit. Dus kijk eens uit naar olielekken. Wat je ook kan doen is eens kijken hoe diep de littekens zijn. Een val terwijl hij stilstaat geeft een put. Maar een val als de motor rijdt geeft een kras. Hoe dieper de groeven hoe hoger de snelheid bij de val. Dus als het wat lichte krasssen zijn zal het wel meevallen. En als er geen olielekken zijn ook wel. Daarenboven is een nieuw kleppendeksel plaatsen volgens mij de grote kost niet.
Voor het overige kan ik alleen maar zeggen dat mijn R850R me al veel plezier heeft bezorgd.
Jan.
R850R
hallo,
heb vorige week ( NA de 1000 bochten-toer)ook een klein schuivertje gemaakt,volgde de stem van mijn GPS die zei hier naar rechts,nat wegdek en een domme reactie ( op voorrem ).
Resultaat,rechter koffer een ietsje gekrast en enkele krasjes op kl-deksel en deksel R-pinker weg.Meeste schade voorkomen door koffer en cilinder beschermer!
Voor de rest geen enkel probleem,mechanisch nog lichamelijk,maar wel ferme deuk in mijn eergevoel

heb vorige week ( NA de 1000 bochten-toer)ook een klein schuivertje gemaakt,volgde de stem van mijn GPS die zei hier naar rechts,nat wegdek en een domme reactie ( op voorrem ).
Resultaat,rechter koffer een ietsje gekrast en enkele krasjes op kl-deksel en deksel R-pinker weg.Meeste schade voorkomen door koffer en cilinder beschermer!
Voor de rest geen enkel probleem,mechanisch nog lichamelijk,maar wel ferme deuk in mijn eergevoel
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
-
Iron Gonzo
shit happensronnyb schreef:hallo,
Voor de rest geen enkel probleem,mechanisch nog lichamelijk,maar wel ferme deuk in mijn eergevoel![]()
![]()
die deuk zal wel verdwijnen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Peter Bosman
Mijn Rt had ook letsel aan beide deksels. De redelijk op leeftijd zijnde eerste eigenaar is een aantal keren gewoon omgevallen bij een verkeerslicht of tijdens manouvreren. Dat was ook de reden van verkoop. Een te grote motor, met een te groot gewicht.
Twee valbeugels gemonteerd en de schade is onzichtbaar.
Slechts een krasje op de buitenzijde spiegel (bijna ontzichtbaar)
Mag geen probleem geven.
Twee valbeugels gemonteerd en de schade is onzichtbaar.
Slechts een krasje op de buitenzijde spiegel (bijna ontzichtbaar)
Mag geen probleem geven.
Doe niet of elke bocht de laatste is, er komt hierna vast nog wel een volgende