Nieuwe RT rijder en rodagetips
Moderator: GVN
-
pirre105
- Contacteer:
Nieuwe RT rijder en rodagetips
Vandaag op de dag zoals voorzien bij de ondertekening van de bestelbon, mijn K1200LT gaan inruilen tegen een titanzilveren R1200RT .
Heb er mijn eerste 150 kmterkes op zitten en tot nu toe valt het zeer goed mee. Hopelijk blijft het duren!!!
Kunnen jullie mij een paar tips geven wat er moet en zeker niet moet tijdens de 'rodageperiode' van de 1 ste 1000 km.
Met dank
Heb er mijn eerste 150 kmterkes op zitten en tot nu toe valt het zeer goed mee. Hopelijk blijft het duren!!!
Kunnen jullie mij een paar tips geven wat er moet en zeker niet moet tijdens de 'rodageperiode' van de 1 ste 1000 km.
Met dank
Ik hou van Lut en mijn GSA.
-
Iron Gonzo
gewone rijstijl gelijk ge gewend zijt
en veeeel schakelen
enkel extreme toeren vermijden.
proficiat en veel plezier er mee
en veeeel schakelen
enkel extreme toeren vermijden.
proficiat en veel plezier er mee
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Fox30
Zolang de motor niet op bedrijfstemperatuur is, rustig in de toeren (onder de 3000) blijven.
Als de motor echt goed warm is (incl versnellingsbak) mag je af en toe eens wat meer toeren rijden (5000 a 5500).
Op deze wijze heb ik tot nu toe al mijn brommers, motoren en auto's ingereden.
Mijn brommers waren steeds zonder opvoeronderdelen de vinnigste onder de vrienden. Mijn auto's eveneens.
Als de motor echt goed warm is (incl versnellingsbak) mag je af en toe eens wat meer toeren rijden (5000 a 5500).
Op deze wijze heb ik tot nu toe al mijn brommers, motoren en auto's ingereden.
Mijn brommers waren steeds zonder opvoeronderdelen de vinnigste onder de vrienden. Mijn auto's eveneens.
-
pirre105
- Contacteer:
Bedankt jongens, dus ik onthou ervan: niets speciaals maar in het algemeen onder de 4000 toeren blijven en dikwijls schakelen.
Zal gedaan worden.
Vertrek volgende vrijdag voor een driedaagse rit naar de Eifel in Duitsland zodat die inrijperiode in éénmaal achter de boeg zal zijn.
Voor degene die me een PM stuurde in veband met een RT1200 kleur: door een verkeerde handeling ben ik uw e-mail adres kwijt gelieve uw bericht nogmaals door te sturen.
pirre @telenet.be
Zal gedaan worden.
Vertrek volgende vrijdag voor een driedaagse rit naar de Eifel in Duitsland zodat die inrijperiode in éénmaal achter de boeg zal zijn.
Voor degene die me een PM stuurde in veband met een RT1200 kleur: door een verkeerde handeling ben ik uw e-mail adres kwijt gelieve uw bericht nogmaals door te sturen.
pirre @telenet.be
-
pirre105
- Contacteer:
Zit momenteel aan 4500 km en ben uiterst tevreden van mijn machien.
Ik veronderstel dat de rodageperiode wel degelijk voorbij is en dat ik er vollen bak eens mag invliegen?
Zijn er nog andere dingen in het oog te houden want het is mijne 1 sten boxer! Heb moeten 200 ml olie bijvullen, is dit een normale hoeveelheid want met mijn K1200LT heb ik nooit moeten bijvullen.
Werd misschien al besproken maar hoe verwijdert men die blauw-bruine aanslag op de uitlaten juist achter de cylinders?
Ik veronderstel dat de rodageperiode wel degelijk voorbij is en dat ik er vollen bak eens mag invliegen?
Zijn er nog andere dingen in het oog te houden want het is mijne 1 sten boxer! Heb moeten 200 ml olie bijvullen, is dit een normale hoeveelheid want met mijn K1200LT heb ik nooit moeten bijvullen.
Werd misschien al besproken maar hoe verwijdert men die blauw-bruine aanslag op de uitlaten juist achter de cylinders?
hi pirre, knappe keuze. titaanversie (en ook in de buurt)!
maar ik hoop dat je meer geluk hebt dan ik met je electronica.
ik zit nu bijna aan de 10000 km na bijna 3 maand en heb de eerste oliewaarschuwing op 8500 km gekregen (goed voor 500 ml).
succes en hou het veilig!
maar ik hoop dat je meer geluk hebt dan ik met je electronica.
ik zit nu bijna aan de 10000 km na bijna 3 maand en heb de eerste oliewaarschuwing op 8500 km gekregen (goed voor 500 ml).
succes en hou het veilig!
japanse 4, britse 3 en nu een duitse 2 cylinder... R1200RT titan
-
BMW - Ludo
-
RT toerist
- Contacteer: