Ik bezit een K1200 RS, modeljaar 2003. Een fijne motor maar een beetje zwaar...
is het overstappen naar een 1200 KS het geld waar?
Overstappen van 1200 KRS naar 1200 KS
Moderator: GVN
Ben zelf van een '97 K1200RS, via een Moto Guzzi V11 Le Mans (ik wilde eens iets helemaal anders
) naar een 2007 GT overgestapt. Waarom niet naar een K1200S? Omdat na vergelijkende proefritten bleek dat de GT, volgens de criteria die ik hanteer
beter geschikt is om met een duo en bagage onderweg te zijn. Qua prestaties had ik niet het gevoel dat ze zich veel ontlopen.... De GT is natuurlijk wel een pak groter dan de S. Als ik de vergelijking maak met de "oude" GT is de nieuwe op papier waarschijnlijk even zwaar, maar in werkelijkheid veel wendbaarder. Hij lijkt nogal intimiderend om naast te staan, maar tegenover de oude GT vind ik hem veel gemakkelijker te manoeuvreren dankzij het bredere stuur. Het grootste verschil tussen "oud" en "nieuw" is de motor. Het oude K blok is echt niet te vergelijken met het nieuwe blok!
Moraal van het verhaal
: zelf testen en vergelijken. Maak vooraf een lijstje van criteria die je belangrijk vindt, en toets vervolgens je proefritervaringen aan die criteria. Als het kan, probeer ook de GT uit; je zal aangenaam verrast zijn.
PS: Ik heb de Guzzi nog steeds, voor de zondagochtend solo rit
Het motorrij-gevoel dat een Guzzi blok geeft, kan enkel een oude boxer evenaren....
Moraal van het verhaal
PS: Ik heb de Guzzi nog steeds, voor de zondagochtend solo rit