onderbroek ! ???

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Ca4Ya
Berichten: 240
Lid geworden op: 09 mar 2005, 16:42
Woonplaats: Wetteren

onderbroek ! ???

Bericht door Ca4Ya »

Ik zoek een onderbroek ! :shock: :lol:
Neenee,
Wel,
M'n vriendin heeft via via van het bestaan gehoord van een soort "broekkousen" die je ONDER een gewone broek kan dragen. Er zitten uiteraard geen protectoren in, maar is naar't schijnt wel veilig als je tegen de vlakte gaat!
Beschemt 100% tegen schaafwonden. De jeans zal wel kapot zijn, maar uw benen niet!

Kent iemand zoiets?
Ca4Ya
K100RS - K1100RS Special Edition - Honda XL250 Motosport
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

google?


et voila

en als het bovenstaande niet zou zijn, wordt waarschijnlijk een broek in "neopreen"-stof bedoeld.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Willy

Bericht door Willy »

En gaan die spullen, indien onder gewone kleren gedragen, ook de wrijvingswarmte verhinderen van je vel te verbranden bij een schuiver?
Willy
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: onderbroek ! ???

Bericht door moh_fan »

Ca4Ya schreef:De jeans zal wel kapot zijn, maar uw benen niet!
De Schalkse heeft Nomex perfect omschreven, maar... behalve bij het in brand vliegen van je motor, beschermt Nomex niet.
Bij een val zal de stof, net als je spijkerbroek, binnen een fractie van een seconde aan flarden liggen.
Je draagt Nomex onder je normaal beschermende kleding. Kijk maar naar de vlieger of autocoureur.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Willy

Bericht door Willy »

Dat Nomex kledij vochtregulerende eigenschappen heeft kan ik niet bevestigen. Ik draag al jaren zo'n werkkledij (raffinaderij) en je zweet er al in bij 't idee van te moeten werken alleen (ja, ik weet het, kan ook van 't gedacht zijn te moeten werken :oops: )
Ik heb al wel Nomex hoofdkapjes gezien die "luchtiger" geweven waren en die wellicht beter zweet zullen doorlaten, weliswaar ten koste van de graad van bescherming. Daarom denk ik dat de vochtregeling misschien meer afhangt van de verwerking dan van de stof zelf. Blijft mijn eerdere bedenking: waar gaat de wrijvingswarmte naartoe bij een schuiver als je bijvoorbeeld onder jeans Nomex draagt. Ik vrees een beetje dat je de huid niet zult schaven maar wel verbranden.
Dat Nomex bij brand vrij snel uit elkaar valt kan ik wel bevestigen
Willy
Plaats reactie