Knipperende lampjes op dashboard BMW R1100R

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Nick_66

Knipperende lampjes op dashboard BMW R1100R

Bericht door Nick_66 »

Vandaag een proefritje gemaakt op een BMW R1100R met ABS. Tijdens de rit viel me op dat er twee lampjes om en om bleven knipperen. Zie foto hieronder. Heb de twee rode lampjes omcirkelt.

Waarom blijven deze lampjes knipperen?

Afbeelding
Motard de l'Allier
Contacteer:

Bericht door Motard de l'Allier »

Waarschijnlijk de ABS-controle-lampjes.
Zal bij het straten een te lage spanning gezien hebben.
Ofwel tijdens je rit eens stoppen, contact af en opnieuw starten, zou moaten opgelost zijn, indien niet mag je beginnen denken aan je battery te vervangen.

Mvg Motard de l'Allier :wink:
Jan B

Bericht door Jan B »

Dat zijn inderdaad de ABS controlelampjes. Soms bij te weinig spanning bij het starten pinken ze afwisselend links en rechts.
Als het 1 maal gebeurt niks aan de hand herstarten en klaar. Maar als je het vaker voorhebt is het inderdaad een te zwakke/versleten batterij. Bij mijn R850R heb ik die al 2 maal moeten vervangen. De eerste maal al na 1 jaar. En na 6 jaar nog een keer. Alles samen dus 2 keer op 50000km. Het is niet hun sterkste kant. Maar ik zeg er meteen bij dat dit ook de enige 2 pannes zijn die ik ooit had. Ik kan daarmee leven.
Jan
R850R
Jan B

Bericht door Jan B »

Hier is de mijne. En meteen weet ik of ik nu eindelijk een foto kan posten. Ik dacht als jij dat al na 1 week kan moet ik dat ook wel onder de knie krijgen.

Afbeelding
R850R
Plaats reactie