N62 HULST BRESKENS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Vivi

N62 HULST BRESKENS

Bericht door Vivi »

Is dit nieuw in Nederland ?Gisteren in Zeeuws Vlaanderen zagen wij verschillende boodschappen met borden langs de baan : Lichten aan ook over dag !
Is dit een boodschap naar de moto rijder of een raad voor de auto-voertuigen.
Wie zag ook deze boodschappen.... ? :oops: Wij waren wel met de auto maar het viel ons op dat inderdaad vele auto's met opgestoken licht reden.....en met tegenlicht zag je inderdaad beter het opkomend verkeer.
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

:idea:
Misschien is er één of andere actie aan de gang om verkeersdeelneming veiliger te maken...
Zoiets als BOB... Bewust Onbeschonken Bestuurder :lol: ,maar dan anders.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
jakke

Re: N62 HULST BRESKENS

Bericht door jakke »

Vivi schreef:Is dit nieuw in Nederland ?Gisteren in Zeeuws Vlaanderen zagen wij verschillende boodschappen met borden langs de baan : Lichten aan ook over dag !
Is dit een boodschap naar de moto rijder of een raad voor de auto-voertuigen.
Wie zag ook deze boodschappen.... ? :oops: Wij waren wel met de auto maar het viel ons op dat inderdaad vele auto's met opgestoken licht reden.....en met tegenlicht zag je inderdaad beter het opkomend verkeer.
Het is idd zo dat er in Zeeuws Vlaanderen op verschillende plaatsen gevraagd wordt om de lichten aan te steken, omdat men van mening is dat dit een positieve bijdrage aan de veiligheid is. Het is bedoeld voor de automobilist omdat de motor zowiezo zijn licht moet aansteken.
Op het traject van Sluis naar Hulst is ook ergens zo een zone. :wink:
Ik ben trouwens al jaren voorstander van het aansteken van de lichten voor auto's. Ik rij bijna altijd met lichten aan met het koekblik. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik ben er geen voorstander van, motorrijders vallen nu nog minder op tov blikrijders...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

J-P schreef:Ik ben er geen voorstander van, motorrijders vallen nu nog minder op tov blikrijders...
Na een weekje koekblik wegens ongeval, eens kunnen ervaren hoe motorrijders zich door het verkeer laveren.
Bij slecht weer en de 'juiste' positie ten opzichte van een auto, kan een motor volledig wegvallen in één van de koplampen van een auto :shock: .
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
CAT

Bericht door CAT »

:?: Heb die borden 2 weken terug ook gezien. Op een stralende middag ( jaja toch wel ) en op een weg waar je meestal kms ver kunt zien vind ik het toch wel dik flauwekul om je lichten aan te steken met de auto. Laat dit nu gewoon aan de zwakkere weggebruikers om zich meer zichtbaar te maken.
Epica rocks my world
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Ik heb nog niets gemerkt van die borden, maar ik probeer ook die baan zo veel mogelijk te vermijden. Ik kom wel regelmatig auto's tegen met lichten aan.
Ik ben er geen voorstander van, omdat ik ook vind dat mijn motor daardoor mijn motor minder opvalt.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
J
Contacteer:

Bericht door J »

moh_fan schreef:
ongeval,
Ai Moh_fan, ziet er niet lief uit. Hopelijk ben je in je recht...

Zonde toch om dat spel daar op straat te zien liggen.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Johannetje

lichten aan

Bericht door Johannetje »

J schreef:
moh_fan schreef:
ongeval,
Ai Moh_fan, ziet er niet lief uit. Hopelijk ben je in je recht...

Zonde toch om dat spel daar op straat te zien liggen.

J
Beste poster,

Die borden kloppen en gezien mijn werk kan ik je harafijn uit leggen hoe het zit.
Heel veel ernstige ongevallen (vaak met ernstig letstel of zelfs overlijden) op zogenaamde "polderwegen" wordt veroorzaakt door zogenaamde polderblindheid.
Dit wordt volgens studies van verkeersdeskundigen veroorzaakt door routine van de bestuurder; hij rijd de weg zo vaak dat hij hem zou kunnen dromen, de saaiheid cq soberheid van de weg, de vlakheid van de weg cq de weinige afleiding.
Hierdoor krijg je een soort staargedrag bij bestuurders waardoor men onvoldoende oog heeft voor het overige verkeer. Hier komen de borden vandaan die met name op N (autowegen en 80-km wegen)wegen worden en zijn geplaatst.

Verder is het algemeen bekend (Scandinavische studies) dat het opzetten van licht overdag veel en veel veiliger is. Ikzelf ben een geboren Nederlander maar al ruime tijd in Belgie vwonende. Toen ik hier net woonde zag ik dat veel mensen naar mij seinde als ik overdag mijn licht voerde, nu is dat minder omdat ik denk dat mensen het nut er wel van inzien.

Er zijn zelfs al motoren en auto's waar het licht niet meer manueel uitschakelbaar van is.
Overigens is dus ook 1 van de stomste gadgets op een auto, een lichtsensor, want bij mij staat hij ALTIJD aan, als ik ermee rijd uiteraard.

Hopende je hiermee wat geholpne te hebben,

groet

Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
Plaats reactie