Logeren bij belgen in het buitenland
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Logeren bij belgen in het buitenland
Enkele jaren geleden is het boek "logeren bij Belgen in het buitenland" verschenen. Kunnen we zelf niet via het forum een opsomming met info en beoordeling samenstellen. Op die manier krijgen we een zicht met logementen waar we als biker welkom zijn.
Het buitenland kan ruim genomen worden, maar laat ons het beperken tot de kilometers die met het brommerke te bereiken zijn op een paar dagen.
Wie geeft er het eerste adres?
Het buitenland kan ruim genomen worden, maar laat ons het beperken tot de kilometers die met het brommerke te bereiken zijn op een paar dagen.
Roger
R1100RT/K1200LT/K1200LT/K1600GTL/K1600GTL
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
-
jpblocken
- Contacteer:
Begin juni met 8 collega's verbleven in La Manufacture in Antraigues sur Volane in de Ardèche. Garage ter beschikking gekregen evenals tal van faciliteiten. Zeer toffe en hulpvaardige uitbaters. Buitengewoon mooi gelegen en ideale uitvalsbasis voor ritten in de Ardèche en zelf naar de Vercors en de Cevennen. Foto's op de site geven erg goed weer hoe mooi de lofts en de omgeving zijn.
http://www.ardechemanufacture.com/nl/index.html
http://www.ardechemanufacture.com/nl/index.html
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Enkele dagen gelede, ben ik teruggekeerd uit de Dordongne. Ik verbleef er in de chambres d' hotes "La noix cassée". Cris en pierre, de eigenaars, hadden vroeger er restaurant op de grote markt van Lier. Het ete was er dan ook om duimen en vingers af te likken. De kamers waren volledig in orde en netjes. De komende jaren mogen ze mij terug verwachten voor een bezoek aan de streek.
www.lanoixcassee.com E-mail: pierre&cri ... E0°54.686
www.lanoixcassee.com E-mail: pierre&cri ... E0°54.686
Roger
Ik ben daar dit jaar met mijn LT (1279 op mijn teller) geweest in juli. Ben in 3 dagen er naar toe gereden en 3 dagen terug. Overnacht in de Vogezen en op in Bellinzona. Zo was het aangename trip.
Het is daar bij Erika (Belgische) en Roberto (Italiaan) megawijs. Ongelooflijk plezant en mooie ligging. Er is zelfs 's avonds mogelijkheid tot eten.
Zo goed zelfs dat we er volgend jaar terug naar toe gaan.
Is een dikke aanrader.
R1100GS (1997) -> K1200LT (2007) -> ... LT=Love Train ...
"Beter één moto in de hand ...... dan geen hand !"
"Beter één moto in de hand ...... dan geen hand !"
Bikie schreef:Ik ben daar dit jaar met mijn LT (1279 op mijn teller) geweest in juli. Ben in 3 dagen er naar toe gereden en 3 dagen terug. Overnacht in de Vogezen en op in Bellinzona. Zo was het aangename trip.
Het is daar bij Erika (Belgische) en Roberto (Italiaan) megawijs. Ongelooflijk plezant en mooie ligging. Er is zelfs 's avonds mogelijkheid tot eten.
Zo goed zelfs dat we er volgend jaar terug naar toe gaan.
Is een dikke aanrader.
Wij gaan er van 13 tot 23 September heen. We staan al te poppelen om te vertrekken.
-
Jo De Paepe
Awel Frank, ik maakte mij net dezelfde bedenking. Dan kun je eindelijk eens iets anders zien én horen en dan gade bij nonkel Jos en tante Maria logerenJo De Paepe schreef:ik snaphet niet goed, waarom wil men in godsnaam in het buitenland bij Belgen logeren???? Je zit er je hele leven al tussen.
Persoonlijk logeer ik liever bij buitenlanders ,kwestie van misschien een iets meer verrijkende ervaring op te doen.
Mijn ding is het ook niet, maar like always ieder zijn gedacht, hé
Zo logeerde ik eens in de Eifelstreek in een hotel met Indische uitbaters. Ik had die familienaam wel gezien, maar er niet bij stilgestaan. Die spraken nog slechter Duits dan ik. 'k Vond dat degoutant. Ik logeer alleen nog bij mensen geboren in de streek waar ik verblijf en daarmee basta
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
Danny Black Magic
Re: Logeren bij belgen in het buitenland
Roger schreef:Enkele jaren geleden is het boek "logeren bij Belgen in het buitenland" verschenen. Kunnen we zelf niet via het forum een opsomming met info en beoordeling samenstellen. Op die manier krijgen we een zicht met logementen waar we als biker welkom zijn.
Lees topic:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=15614
De moeite waard voor motorrijders!