Reis naar Cornwall (Zuid-west Engeland)

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
bourg014

Reis naar Cornwall (Zuid-west Engeland)

Bericht door bourg014 »

Eind april, begin mei willen we via de Eurotunnel naar Cornwall. Op de heen- of terugweg willen we Leeds Castle (Maidstone) bezoeken.
Heeft iemand tips voor de te volgen reisweg, zeker te bezoeken plaatsen en/of bezienswaardigheden etc. (Het gebied Sussex al eerder bezocht en de kustweg Dover Brighton Porthmouth reeds gereden.) Heeft iemand tips voor een te volgen reisweg, zeker te bezoeken plaatsen etc.? Wie kan het een en ander eventueel aanleveren voor de GPS Garmin Streetpilot en/of heeft een reeds eerder gereden of georganiseerde reis voor de GPS? Alle info is van harte welkom. Bij voorbaat dank.

Henk :D
Danny

Bericht door Danny »

euh ik ben daar al vaak geweest en de kustweg zou ik niet nemen maar ervan in de buurt blijven, m.a.w. een beetje lateraal met die weg rijden en de kleine weggetjes volgen ,GPS heb ik er niks van maar eens in Devon-Cornwall is een landkaart erg handig en kan je weinig fout doen...
de kanaaltunnel zou zeker niet op mijn lijstje staan wegens te duur, neem contact op met taxi stop-air stop en boek een week voor je vertrekt via Calais-Dover, plaats genoeg op die boten (elke 15 minuten een overtocht) en gegarandeerd voor de helft van de kanaaltunnelprijs... :wink:
danielGS

Bericht door danielGS »

Hey Henk,

Schaf je goede landkaarten aan (bv ordnance survey tour 1:175 000 , staat heel veel detail en bezienswaardigheden op en te verkrijgen in de boekhandel ) en maak zelf een route op Mapsource .

Het voorbereiden van je route is al een deel van je vakantie :D

Als je wat meer info wil over het maken van een route dan roep je maar :wink:

Daniel
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Wij trekken eind mei terug naar Z-Engeland (The New Forest). We hebben de overzet via het internet geboekt bij P&O. Heen- en terugreis voor 54.50€ (motor en 2 pers.).
In Cornwall kan je verschillende kastelen en tuinen bezoeken. Een reisverslag van onze eerste reis daar vind je hier:
http://users.pandora.be/lucsa.1/Cornwal ... wall96.htm

In 2003 zijn we er terug geweest om oa. Het Eden-project te bezoeken (nog geen verslag op de site).

Wij gebruiken ook de kaarten van "Ordnance Survey".
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
Plaats reactie