Help !!

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
LucVH

Help !!

Bericht door LucVH »

Help !!

Ik heb bij mijn 2610 de kaarten aangevinkt laten staan bij het opladen van een route en ben nu alle details kwiijt. :cry:

Ik rijd precies meer in de woestijn dan wat anders en als ik dan eens een weg zie op het toestel dan komt deze niet echt overeen met mijn positie :cry:

Kan der mij iemand helpen :?:

Zelf dacht ik aan een reset en het opnieuw opladen van de kaarten, maar hoe doe je dat of kan het makkelijker :idea:
ONE LIFE.....LIVE IT!!

Luc,

BMW R1200GSA LC - R100RT
ferre10

Bericht door ferre10 »

ik heb zelf geen 2610 maar als je samen met je route ook kaarten hebt geladen naar het intern geheugen , dan vrees ik dat je vorige kaartset werd overschreven en dat je alles opnieuw zult moeten laden(kaarten).weet je gelijk wat te doen de volgende twee uurtjes.
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
cees

resetten

Bericht door cees »

misschien resetten
hieronder hoe het moet!

resetten: page-menu-find tegelijk induwen en dan toestel aan
dan:

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... t=resetten
Erik

Help => Hulp

Bericht door Erik »

ferre10 schreef: vrees ik dat je vorige kaartset werd overschreven en dat je alles opnieuw zult moeten laden(kaarten)
datzelfde vrees ik ook

maar een reset kan geen kwaad
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
TonTon

Re: Help !!

Bericht door TonTon »

LucVH schreef:Help !!

Ik heb bij mijn 2610 de kaarten aangevinkt laten staan bij het opladen van een route en ben nu alle details kwiijt. :cry:

Ik rijd precies meer in de woestijn dan wat anders en als ik dan eens een weg zie op het toestel dan komt deze niet echt overeen met mijn positie :cry:

Kan der mij iemand helpen :?:

Zelf dacht ik aan een reset en het opnieuw opladen van de kaarten, maar hoe doe je dat of kan het makkelijker :idea:
misschien kan dit je wat verder helpen : http://users.telenet.be/bmwman/Uitleg_Mapsource.rar

daarin vind je onder andere volgende in terug :

Om route’s te kunnen rijden moet het kaartmateriaal eerst op je datacard gezet worden.dit doen we als volgt: zet je kaartdetail op “laagste” en je kaartschaal op 50 of 70 km. Op deze manier heb je een overzicht van wat je doet.selecteer je kaartknop en klik op de kaart, het aangeklikte gedeelte word nu rose.klik nu je kaarten aan links boven , daar zie je hoeveel kaarten je hebt aangeklikt en hoeveel mb. dit is(rechts onder).het vinkje gegevens voor routeberekening opnemen moet altijd zijn aangevinkt anders heb je geen routebegegeiding. Selecteer nu zoveel kaarten als je datacard groot is.
Laden: verbind je toestel met je pc en zet het aan .klik nu op verzenden naar aparaat. Mapsouce hekent je toestel en je krijgt een keuzemenu om te kiezen wat je naar je toestel wil verzenden, kies hier kaarten ,anders niets.
Dit duurt een tijdje naargelang de groote van je datacard.voor 2 gb.is 1 uur geen uitzondering.heb gedult, mapsource vertelt je wel waneer het klaar is.
Op dezelfde manier laad je ook waypoints en route’s.
NOOIT route’s en kaarten gelijk laden.je kaarten en route’s worden niet op dezelfde plaats opgeslagen.je kaarten gaan naar je datacard , je route’s en waypoints gaan naar het intern geheugen van je toestel.
De 276C laad je via usb poort , kaarten en route’s op dezelfde manier.
De SPIII laad route’s en waypoints via een seriele kabel , en laad kaardmateriaal via een cardreader.
De 2610 laad via usb maar kan ook de kaarten via de cardreader op je pc de kaarten ontvangen. Dit schijnt veel sneller en veiliger te gaan .
Je toestel moet nu nog alleen worden ingesteld volgens je persoonlijke smaak en dan kan je vertrekken.
LucVH

Bericht door LucVH »

Is terug in orde :lol:

Reset en kaarten terug opgeladen ( ongeveer twee uurtjes bezig :cry: )
ONE LIFE.....LIVE IT!!

Luc,

BMW R1200GSA LC - R100RT
ajmo

Bericht door ajmo »

Dat reset was m.i. niet nodig. Als je een of meer kaarten laadt overschrijf je alle kaarten die er al in zaten.
Als je je kaartscherm van je gps heel ver uitzoomt zie je welke kaarten je hebt geladen.

groet ajmo
Plaats reactie