rijden met duo op de gs ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Denzel

rijden met duo op de gs ?

Bericht door Denzel »

Beste GS'ers

Hoe zit dat met het rijden met een duo op de gs. Het duo-zadel van een gs staat, zoals op de meeste motoren een beetje hoger als deze van de piloot. Hoe zijn jullie ervaringen met het rijden met een duo? Zit deze confortabel.

Kun je bij bv een standaard r1100gs een "adventure zadel" installeren ? Dat "adventure zadel" lijkt me meer horizontaal en gemakkelijker voor de duo. Zo kan de duo dicht tegen je aan zitten, wat bij de normale gs zadels niet is. Als de duo bij een normaal zadel dichter komt te zitten zit hij op de voorste rand van zijn zadel, wat volgens mij weinig comfort kan bieden.
Wat denken jullie ?

Grtn Denzel
Life is a lesson, you'll learn it when your through.
stefke

Bericht door stefke »

mijn madam klaagt daar toch niet over, ook niet na en reis van 7000km. De standaard duozit is ruim groot en vlak genoeg, naar voor schuiven is er niet bij. overigens zie ik het niet echt zitten een duo die zo kort bij zit. ik heb de duo liever ver weg naar achteren. voetruimte is ook royaal dus geen voeten van de passagier die in de weg zitten. Prima reisfiets jong zo'n GS. :wink:
one-one

Bericht door one-one »

met de ervaring die ik heb met madam zou ik zeggen... laat het standaart zadel er op staan en neem geen gsa zadel...
(de eerste 2,5 jaar 72.500 km waarvan ze er zeker meer dan de helft van meegerden heeft)
je ziet trouwens dat de gsa 1200 terug met een verhoogd zadel is voor de duo.
zou laten zou ik zeggen en als je dan meer comfort wilt zou ik aanraden een Corbin zadel te kopen... pas op ... dit kost wel veel geld.
ride with pride
one-one
gsa 1150
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Tijdens de dealerdagen hadden we het geluk op een GSa te kunnen bestijgen.

Niettegenstaande madam uit een luxe-zetel van de K1200Lt kwam, stond ze perplex van de zitkwaliteit van "dat plankje" achteraan op de GS / GSa.

Het lijkt duidelijk niet wat het is... en doet meer dan voldoende zijn werk blijkbaar.

ps: ter info mbt onderstaand post: twas ne 1200
Laatst gewijzigd door JH. op 21 jul 2007, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Als je het zadel van een 1150GSA bedoeld, niet doen. Dat zadel is eigelijk te kort, waardoor dat de duo op de rand dient te gaan zitten. Wat niet erg comfortabel is. Een internetwinkel verkocht zelfs een bijkomend kussen om meer plaats te bieden aan de duo.
hier klikken voor dat kussen
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Sven's 12RT schreef:Als je het zadel van een 1150GSA bedoeld, niet doen. Dat zadel is eigelijk te kort, waardoor dat de duo op de rand dient te gaan zitten. Wat niet erg comfortabel is. Een internetwinkel verkocht zelfs een bijkomend kussen om meer plaats te bieden aan de duo.
hier klikken voor dat kussen
Inderdaad,dus laat je best het origineel erop staan!!
Denk zelfs dat die zadels(R1150GS/R1150GSA)onderling niet verwisselbaar zijn,heeft de GSA geen iets anders achterframe,als ik me niet vergis??
Mijn vrouw klaagt alleszins niet over het zitkomfort op onze GS,mijn zadel staat wel op hoogste stand,zodoende is het verschil met duo zadel iets minder hoog.
Groeten Frank :)
Denzel

zadel GS

Bericht door Denzel »

Dus het zadel van de piloot is dus in de hoogte verstelbaar ? Ook bij de GS ? Ik dacht dat dit enkel bij de RT het geval was.

Is het eventueel mogelijk dat iemand een foto post van het gs zadel in de hoogste en laagste stand ?

Met dank
Denzel
Life is a lesson, you'll learn it when your through.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

De belangrijkste verschillen van de nieuwe R 1200 GS Adventure ten opzichte van de R 1200 GS basisversie.

• 33 liter tank
• Groter windscherm
• Bescherming voor tank, motorblok en kleppendeksels
• Bagagedrager van roestvrij staal
• Verstelbaar zadel met offroad-ergonomie
• Verstelbaar aluminium stuur met handkappen
• Langere veerweg voor betere capaciteiten in het terrein
• Spaakvelgen
• Bredere voetsteunen, verstelbaar rem- en schakelpedaal
• Krachtigere dynamo van 720 Watt

bron

Ook dit nog gevonden:

16: Zadel - uitgebreide instelbaarheid van de zithoogte

Een nieuw tweedelig dubbel zadel biedt, zoals men dat bij BMW gewoon is, comfortabel plaats aan de rijder en zijn duozitter. Het zadel is uitgevoerd in twee kleuren, grijs en zwart. Voor de bestuurder is het zadel in twee hoogten instelbaar (840 en 860 mm). Het tegen meerprijs leverbare hoge (+30 mm) en lage (-30 mm) zadel zorgt ervoor dat klanten kunnen kiezen voor op maat gesneden zadelhoogtes tussen 810 en 890 mm. Deze instelbaarheid kan eenmalig zijn

even googlen met de woorden: "gs zadel verstelbaar"
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
DJAIRO

Re: zadel GS

Bericht door DJAIRO »

Denzel schreef:Dus het zadel van de piloot is dus in de hoogte verstelbaar ? Ook bij de GS ? Ik dacht dat dit enkel bij de RT het geval was.

Is het eventueel mogelijk dat iemand een foto post van het gs zadel in de hoogste en laagste stand ?

Met dank
Denzel
Kijk ééns in Uw instructieboekje,daar staat het duidelijk hoe m'n de zadel verzet,er zijn 2 standen,hoog en laag,ikzelf ben 1.87cm en gebruik de hoogste stand.
Hopelijk praten we over dezelfde moto een R1150GS,want hoe het zit op een R 1200GS enR 1100GS weet ik niet,ik denk dat het ook wel verstelbaar zal zijn!
Frank :)
one-one

Re: zadel GS

Bericht door one-one »

Denzel schreef:Dus het zadel van de piloot is dus in de hoogte verstelbaar ? Ook bij de GS ? Ik dacht dat dit enkel bij de RT het geval was.

Met dank
Denzel
denzel, print dit af en ga naast je motor staan!!!
je steekt de contactsleutel in het slotje dat aan de rechtkant van de motor geplaatst is vlakbij de rechtervoetsteun duo
je draait dit 2x en je zal zien dat het zadel dan de duo los komt.
je neemt dit weg...
je trekt jouw zadel zachtjes naar achter en ligt het op
je zal een plastiek dispositief zien waar je zadel in glijdt
je zal zien dat er twee standen zijn
de laagste schuif je je zadel daar in en duwt het zachtjes dicht (laagste stand)
en het bovenste voor de bovenste stand
ride with pride
one-one
gsa 1150
Plaats reactie