Scarver "tank"-koffer en afdekplaat ervaringen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
rsl
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 jun 2007, 11:47
Locatie: Tessenderlo

Scarver "tank"-koffer en afdekplaat ervaringen

Bericht door rsl »

Heeft iemand ervaringen met de originele BMW koffer of afdekplaat voor op de Scarver z'n "tank"?
Ik bedoel dus die Hardcase en Stuffbay zoals op onderstaande foto. Ik weet al dat die koffer zo'n 200, en de afdekplaat zo'n 100 euro kost.
Bij de BMW-dealer heb ik al zo'n afdekplaat gezien, en dat gaf mij niet echt een superdegelijke indruk? Vandaar: heeft iemand misschien ervaringen met die alternatieve afdekplaat van Wünderlich?

Alle info is welkom, merciekes.

Afbeelding
(Transalp 600... Sprint 900... Bulldog 1100... XT600) Sprint 955i RS & Scarver & XT660Z Ténéré
vozmed
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jan 2007, 11:28
Locatie: Mortsel
Contacteer:

Bericht door vozmed »

Hoi,

Ik heb hier momenteel die afdekplaat van BMW op m'n scarver steken. Het sluit niet helemaal 100% hermetisch af en ik gebruik de ruimte eronder enkel om m'n slot in op te bergen. Het is zeker en vast niet geschikt om kostbare zaken in achter te laten.
Volledig waterdicht is het ook niet maar het houdt natuurlijk wel het meeste nat tegen.

Als je de helmspin eraf haalt en die afdekplaat wil gebruiken, kan je best de handvaten voor passagier er mee afhalen, anders is het iedere keer wat knoeien. Maar als je die handvaten eraf haalt, wel de stukjes aanschaffen om die grote gaten af te sluiten.

Op zich ben ik tevreden over de afdekking van de plaat maar verwacht er ook niet teveel van.
rsl
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 jun 2007, 11:47
Locatie: Tessenderlo

Bericht door rsl »

@vozmed: Die afdekplaat van BMW, moet je die openen met de (contact?)sleutel, of gaat dat zonder sleutel, dus ook terwijl je moto draait?
(Transalp 600... Sprint 900... Bulldog 1100... XT600) Sprint 955i RS & Scarver & XT660Z Ténéré
vozmed
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jan 2007, 11:28
Locatie: Mortsel
Contacteer:

Bericht door vozmed »

rsl schreef:@vozmed: Die afdekplaat van BMW, moet je die openen met de (contact?)sleutel, of gaat dat zonder sleutel, dus ook terwijl je moto draait?
Er zit een cylinderslot in dus het zal er vanaf hangen of je het slot laat aanpassen aan je contactsleutel of een extra sleutel aan je sleutelbos kan verdragen...

grtz

Guy
rsl
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 jun 2007, 11:47
Locatie: Tessenderlo

Bericht door rsl »

vozmed schreef:Er zit een cylinderslot in dus het zal er vanaf hangen of je het slot laat aanpassen aan je contactsleutel of een extra sleutel aan je sleutelbos kan verdragen...

grtz

Guy
Okee, maar ik bedoelde: moet je altijd de sleutel gebruiken voor openen en sluiten, of kan je het ook sluiten en niet op slot doen met de sleutel, zodat je het nadien weer zonder sleutel kunt openen :?:
(Transalp 600... Sprint 900... Bulldog 1100... XT600) Sprint 955i RS & Scarver & XT660Z Ténéré
vozmed
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jan 2007, 11:28
Locatie: Mortsel
Contacteer:

Bericht door vozmed »

de sleutel heb je altijd nodig ...
rsl
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 jun 2007, 11:47
Locatie: Tessenderlo

Bericht door rsl »

vozmed schreef:de sleutel heb je altijd nodig ...
En vind je dat niet vervelend, of vind je het net belangrijk dat je dat op slot kunt doen?
Dat lijkt me immers het grootste verschil met die Wunderlich plaat: die kan niet op slot denk ik.

Sorry dat ik je blijf lastigvallen :oops: , maar er zijn hier blijkbaar niet veel Scarver-rijders die zoiets hebben.
(Transalp 600... Sprint 900... Bulldog 1100... XT600) Sprint 955i RS & Scarver & XT660Z Ténéré
vozmed
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jan 2007, 11:28
Locatie: Mortsel
Contacteer:

Bericht door vozmed »

Toch geen enkel probleem. Het is juist daarvoor dat er zo'n forum is he.

Met het slot zelf heb ik geen probleem ; zelfs leuk dat het werkt met m'n contactsleutel. Anders heb je al direct veel te veel sleutels op zak en dat stoort me meer.

Ik beschouw het slot meer een lichte barrière om de afdekplaat zelf niet te laten stelen ; niet om iets van waarde in de ruimte er onder te beveiligen.

ah ja, nog wel iets: die plaat is van plastic (vermoedelijk ABS plastic) dus een magnetische tanktas erop zetten is niet zo'n goed idee.

Dus echt veel ben je niet met die ruimte, maar een remslot erin bewaren is perfect doenbaar.
vozmed
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jan 2007, 11:28
Locatie: Mortsel
Contacteer:

Bericht door vozmed »

vanavond toch enkele foto's getrokken ivm met een zadeltas voor hier op het forum dus heb maar ineens enkele foto's genomen van die afdekplaat

terug te vinden :

http://users.skynet.be/fa886807/bay1.jpg
http://users.skynet.be/fa886807/bay2.jpg
http://users.skynet.be/fa886807/bay3.jpg

Binnenkort eens een Scarver rit organiseren?
Plaats reactie