k75

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
gorg

k75

Bericht door gorg »

hallo,
dit zijn mijn eerste stappen op dit forum.
kheb juist mijnen k75 gaan halen: tweedehands gekocht
van 1993 en nog geen 16000Km- heel mooi onderhouden machine.
heeft er iemand goede raad of opmerkingen of iets te veel aan
stukken voor deze machine?

Groeten
D
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

welkom en proficiat met je aanwinst...

welke kleur?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

rijden rijden rijden is de beste raad die wij kunnen geven.

aan een machine van 16000Km zal er wel nog geen kosten of onderdelen nodig zijn.

welkom en dit gekke BMW forum :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
frank

k 75

Bericht door frank »

Hoi Gorg,

Gefeliciteerd met je K75
Wél zéér weinig km,heb je dat nagetrokken?
K 75/100/1100 zijn oerdegelijke motoren zoals ze vandaag de dag niet meer gemaakt worden.
De 75 heeft een balans-as waardoor blok niet trilt in tegenstelling tot de K100 en 1100
Bij sommige korpsen van de fed.polite rijden ze nog steeds met K's.
En....zelfs anno 2007 rijden er nog K's mee in de Tour de France(K1100Lt's).
Uw K-tje goed onderhouden is de beste raad die ik je kan meegeven.
Succes
@Mathé

Bericht door @Mathé »

Kan beamen wat bovenstaande heren schrijven; geniet ervan :wink:

Gooi wel alle (oude) vloeistoffen eruit, en ververs die voor nieuwe .... voorvork, cardan, tussenas, remvloeistof etc. ook zeker niet vergeten!
Je weet dan dát het gebeurt is, en je hebt weer een 'referentie-kader'?!

Geluk 8)
@Mathé
Laatst gewijzigd door @Mathé op 26 jul 2007, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
Willy

Bericht door Willy »

Tip bij het vervangen van de vorkolie: er bestaan 2 "opvulmaten", eentje voor een echt lege vork en een voor een vork die via de drainplug is leeggelopen. Neem je het grootste volume in het tweede geval dan zit er teveel olie in (en vice versa). BMW levert (denk ik) enkel 10W olie voor de voorvork, die kan al naargelang smaak en voorkeur een wat te harde voorvork opleveren. In dat geval maakt 5W (Belray bijvoorbeeld) een heel verschil.
Als je dan toch bezig bent zou ik ook de impulsopnemer voor de snelheid uit de achterbrug halen om te reinigen. Klepspeling meten kan ook geen kwaad, ze verloopt echter zo goed als niet.
Het is ook de moeite waard om de soepelheid van de moffen die over de voorvorkbenen zitten na te gaan, ze kunnen mettertijd hard worden. Hef ze wat omhoog, en smeer eventueel de groef boven de keerringen vol met siliconenvet, elke barriere om kleine stukjes van de keerringen weg te houden helpt.
Willy
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Proficiat,
Je hebt één van de degelijkste producten gekocht,die BMW ooit geproduceerd heeft!!!!
Heb zelf een 3 tal jaren met een"Kaatje"75 gereden,het was m'n éérste"Beemer"en het was echt een"bizjoeke"

Afbeelding

Heb"ze"verkocht met meer dan 130.000km aan een vrouw,en ik ben er zeker van dat er nog zonder probleem 130.000km kan bijgezet worden,mits goed onderhoud!!!
Ik had"Kaatje"vervangen door een K1100RS,maar buiten dat die sneller was en betere windbescherming gaf,kon deze motor me niet bekoren,was
veel logger in de bochtjes tegenover de K75!!
Dus die K1100RS is snel weer verkocht geweest en nu ben ik zéér tevreden over mijn R1150GS,maar ooit komt er terug een"Kaatje 75"bij
voor m'n vrouw,en liefst terug een"naked"zoals m'n éérste!!!
Suc6 en veel plezier met Uw aankoop!
Frank :)
Willy

Bericht door Willy »

Wow, die ziet er echt chic uit. De zwarte binnenkanten van de spaken, was dat origineel?
Zo'n zwart blok is wwel mooi, maar wordt ook wel leleijk met de tijd. Ik heb al eens overwogen om het geheel te laten hercoaten. Iemand een idee wat dat zoal moet kosten (ik vrees wel dat het niet zal meevallen)
Willy
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Willy schreef:Wow, die ziet er echt chic uit. De zwarte binnenkanten van de spaken, was dat origineel?
Zo'n zwart blok is wwel mooi, maar wordt ook wel leleijk met de tijd. Ik heb al eens overwogen om het geheel te laten hercoaten. Iemand een idee wat dat zoal moet kosten (ik vrees wel dat het niet zal meevallen)
Willy
Was helemaal origineel,zwart blok,zwarte velgen,en auberginekleur!!
Die zwarte blok zag er nog heel goed uit,men kon dat gemakkelijk bijwerken met wat zwarte lak te deppen met zo een sponsje waar je schoenen mee poetst.
Dat laten coaten is best mogelijk,let wel daarna de reliefletters terug bloot schuren,anders trekt het op niets!En coaten is helemaal niet duur!
Willy

Bericht door Willy »

Ik neem aan dat je best de motordelen los aanbiedt om ze te laten coaten.
Als ik me niet vergis kan dat niet zomaar met de zijkant waar het oliepeilglas en de koelribben in zitten want is dat geen deksel. Moest het werk kunnen gebeuren op een gemonteerde motor ......
Willy
gorg

Bericht door gorg »

hallo,
alvast bedankt voor de reacties
heeft er iemand een idee wat mij da gaat kosten als ik de zadel van mijn k75 wil veranderen in een comfort-of corbinzadel?

Groet
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

gorg schreef:hallo,
alvast bedankt voor de reacties
heeft er iemand een idee wat mij da gaat kosten als ik de zadel van mijn k75 wil veranderen in een comfort-of corbinzadel?

Groet
Wat bedoel je met een comfort zadel,de meeste zadels,mits aanpassing scharnieren en slot zijn tussen K75/100/1100,S/RT/RS onderling wisselbaar,enkel het verlaagde zadel niet,alhoewel dat mits de tankpads,ook op alle K's kan gezet worden doch wel zonder de zijkapjes!
Dus kijk is uit op verschillende verkoopsite's.2de hands vindt je met wat geduld wel iets!!
Ik heb al veel gevonden op marktplaats.nl
Corbin heeft enkele mooie zadels voor de K serie,zowel sportieve als comfortgerichte zadels,enkel vallen ze duur uit!
http://www.corbin.com
Suc6 met Uw"Kaatje"
Plaats reactie