Chiptuning voor 28 euro???
Moderator: GVN
Zegt iemand deze site iets? http://www.powup.net
Je kan hier een "snellere" chip voor je motor bestellen van het merk Triton voor maar 28 euro. Dit is zo goedkoop dat ik het eigenlijk niet vertrouw. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Blijkbaar is de chip voor de R1150RT en GS hetzelfde. Dat lijkt me wel vreemd. Ook kan je een chip voor een R1100 twin spark bestellen. Twin spark is nooit geleverd op een 1100 motor.
Je kan hier een "snellere" chip voor je motor bestellen van het merk Triton voor maar 28 euro. Dit is zo goedkoop dat ik het eigenlijk niet vertrouw. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Blijkbaar is de chip voor de R1150RT en GS hetzelfde. Dat lijkt me wel vreemd. Ook kan je een chip voor een R1100 twin spark bestellen. Twin spark is nooit geleverd op een 1100 motor.
F800GS
De S ken ik niet zo, maar ze doen wel alsof er een 1100RT twin spark zou zijn, maar daar gaat het me nog niet zo om. De vraag is of iemand deze chip kent.er 11 100 es schreef:your keyboard wrote GinoRT:
"Twin spark is nooit geleverd op een 1100 motor."
Ik denk dat je niet goed bent ingelicht ik heb hier een
r1100s in de garage staan met twin spark???
Ik heb niet gedronken dat ik de ontstekingskaarsjes dubbel zie
F800GS
Niet dat ik er zoveel van ken maar
't is wel heel erg goedkoop.
De meeste liggen rond de 250 Eur.
De gegeven info is ook wel miniem.
Niet bepaald vertrouwenswekend;
Gr Ralph,
't is wel heel erg goedkoop.
De meeste liggen rond de 250 Eur.
De gegeven info is ook wel miniem.
Niet bepaald vertrouwenswekend;
Gr Ralph,
Deze site vond ik ook nog:
http://www.tuning-chip.at
Op deze site ben je voor 145 euro klaar. Deze site geeft wel iets meer vertrouwen.... Kent iemand dit bedrijf dan wel?
http://www.tuning-chip.at
Op deze site ben je voor 145 euro klaar. Deze site geeft wel iets meer vertrouwen.... Kent iemand dit bedrijf dan wel?
F800GS
-
tweetyoost
't Is al vaker op dit forum vermeld, chip"tuning" alleen haalt niets uit. Vermogens-en/of koppeltoename vergen ook aanpassing van de uitlaat, inlaat; luchtfilter; ontsteking etc etc... 28 Euro volstaat daar niet voor
Maar, toch goed gevonden van de verkopers. Misschien moet je eens een vermogensdiagram vragen? 
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
-
tweetyoost
hehe had ondertussen al gemaild voor zo'n dyno graphK1200GT schreef:'t Is al vaker op dit forum vermeld, chip"tuning" alleen haalt niets uit. Vermogens-en/of koppeltoename vergen ook aanpassing van de uitlaat, inlaat; luchtfilter; ontsteking etc etc... 28 Euro volstaat daar niet voorMaar, toch goed gevonden van de verkopers. Misschien moet je eens een vermogensdiagram vragen?
edit> hij heeft er gene..:s
Laatst gewijzigd door tweetyoost op 18 dec 2007, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Iron Gonzo
vacaro
hier sla je de bal toch effe mis.
chiptuning kan bij veel motoren goed resultaat op leveren.
met of zonder turbo.
het is echter zo dat bij BMW motorfietsen het wel nodig is om andere uitlaat en luchtfilter te steken om echt resultaat te boeken.
je moet eens (als je de kans daar voor hebt) met een GS11** rijden die geen chip heeft en 1 die wel een chiptuning heeft.
je zal nogal verschieten van het resultaat
hier sla je de bal toch effe mis.
chiptuning kan bij veel motoren goed resultaat op leveren.
met of zonder turbo.
het is echter zo dat bij BMW motorfietsen het wel nodig is om andere uitlaat en luchtfilter te steken om echt resultaat te boeken.
je moet eens (als je de kans daar voor hebt) met een GS11** rijden die geen chip heeft en 1 die wel een chiptuning heeft.
je zal nogal verschieten van het resultaat
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
tweetyoost
-
Iron Gonzo
met ander uitlaat =tweetyoost schreef:met andere uitlaat bedoel je gewoon niet de standaard uitlaat in combinatie met een Y-stuk?
en het verbruik
Y-stuk of complete lijn
lazer
remus
ackrpovic
.....
verbruik verschil hangt af van hoe hard je de gashendel opendraaid.
maar door de extra power = hogere fun factor en leuke sound ga je onbewust toch een streepje meer geven.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
vacaro
- Contacteer:
@Iron Gonzo: sorry dit was hetgeen ik altijd gehoord had op andere fora, mbt auto's wel, wist niet dat da bij motors anders was.
Bij auto's wordt toch wel beweerd dat je weinig pk kunt halen bij benzinemotors zonder turbo. Vermits de chip vooral op tijdstip van injectie en vooral op turbodruk inwerkt.
Bij auto's wordt toch wel beweerd dat je weinig pk kunt halen bij benzinemotors zonder turbo. Vermits de chip vooral op tijdstip van injectie en vooral op turbodruk inwerkt.
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
-
Iron Gonzo
dan ben je verkeerd geïnformeerd
de turbo druk wordt gegeven door de snelheid van de uitlaatgassen.
vandaar dat de maximum turbodruk pas bereikt wordt bij een bepaald toerental.
er bestaan vario turbo systemen, maar die zijn zeer duur.
IVECO gebruikt die wel in hun vrachtwagens
de chip regelt de onsteking en het inspuitingstijdstip
de turbo druk wordt gegeven door de snelheid van de uitlaatgassen.
vandaar dat de maximum turbodruk pas bereikt wordt bij een bepaald toerental.
er bestaan vario turbo systemen, maar die zijn zeer duur.
IVECO gebruikt die wel in hun vrachtwagens
de chip regelt de onsteking en het inspuitingstijdstip
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 19 dec 2007, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
mvtk@outlook.com
Misschien wel heel gek maar zouden er ook chips bestaan met globaal twee standen:
1 minder vermogen, zuinig met benzine voor dagelijkse woon werk verkeer
2 meer vermogen, verbruikt meer benzine voor sportief rijden.
Om tussen de twee standen te schakelen zou je b.v. kunnen denken om ipv de code stekker een schakelaar te plaatsen.
Om tussen de twee standen te schakelen zou je b.v. kunnen denken om ipv de code stekker een schakelaar te plaatsen.
-
Iron Gonzo
er bestaan chips dat ze kunnen aanpassen naar uw wensen.
maar met een omschakelsysteem?
het bestaat in auto's met de zogenaamde sportknop
tis mischien iets dat toekomst bied in motorland als je met een racer rijdt en af en toe eens het circuit gaat opzoeken
maar met een omschakelsysteem?
het bestaat in auto's met de zogenaamde sportknop
tis mischien iets dat toekomst bied in motorland als je met een racer rijdt en af en toe eens het circuit gaat opzoeken
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Een aantal (nieuwe) Suzuki's (Hayabusa; GSX-R 1000; B King) hebben een knop om het vermogen in te stellen. Bij de Aprilia Mana kan je ook tussen een toer, sport, en regenstand kiezen, maar ik geloof dat dit vooral op de automatische overbrenging slaat.
Wat chiptuning betreft, is het bijvoorbeeld zo dat je ook de "mapping" kan laten herinstellen, om de motorkarakteristiek te wijzigen (zie ook Powercommander). Bij een Guzzi met injectiemotor kan je dit doen om bijvoorbeeld het gat in de vermogens-en koppelkromme tussen de 3.000 en 4.000 rpm weg te werken (dit gat is naar verluidt het gevolg van de emissie-en geluidsnormen), maar dit veronderstelt dat je ook de inlaat (luchtfilter en -doos) en uitlaat (andere dempers) aanpast. Uitlaatdempers alleen, of mapping alleen haalt, volgens wat ik heb gehoord, niets uit (tenzij tussen de oren; "luider" klinkt meestal "sneller"
). Mapping aanpassen vergt ook een geschikte testbank en software... Het zou fijn zijn als dit mogelijk was voor 28 Euro, maar spijtig genoeg is de harde realiteit iets ingewikkelder. 
Wat chiptuning betreft, is het bijvoorbeeld zo dat je ook de "mapping" kan laten herinstellen, om de motorkarakteristiek te wijzigen (zie ook Powercommander). Bij een Guzzi met injectiemotor kan je dit doen om bijvoorbeeld het gat in de vermogens-en koppelkromme tussen de 3.000 en 4.000 rpm weg te werken (dit gat is naar verluidt het gevolg van de emissie-en geluidsnormen), maar dit veronderstelt dat je ook de inlaat (luchtfilter en -doos) en uitlaat (andere dempers) aanpast. Uitlaatdempers alleen, of mapping alleen haalt, volgens wat ik heb gehoord, niets uit (tenzij tussen de oren; "luider" klinkt meestal "sneller"
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
Dit is niet zo gek, dit staat standaard op de Suzuki GSXR 1000 vanaf vorig jaar, vanaf dit jaar ook op de kleinere broertjes, dacht ik.Martien schreef:Misschien wel heel gek maar zouden er ook chips bestaan met globaal twee standen:
Via een knop op het stuur kun je tussen 3 mappings kiezen, eentje voor in de regen, eentje voor 'gewoon' en eentje voor full power.
EDIT: OK, ondertussen staat het hier boven ook al
-
Kurt Steyaert
-
*ChArRaKe*
TWINSPARK NOOIT GELEVERD OP R1100S ??? Voor wa dienen die 3de en 4de bougie dan bij mij? om licht te geven ???
Maar 28€ voor een chip ...mmm dat zal qua hoopje siliconen met pootjes idd de productieprijs zijn, maar de verkoopprijs ligt wel een 10 voud hoger . ... mocht het van een chinees zijn die zijn eigen chipkes fabriek heeft en hij is niet van plan winst te maken dan ja, anders afblijven !
Ik heb een lazerchip met volledige laserlijn en k&n filter en op de testbank zag je een effectieve verbetering en het rijden is een serieus verschil, vlotter , vinniger, het " dode"punt is weg ..., wat ge met een chip van 28€ gaat zien durf ik niet te zeggen ... rook ? doemp? smoor ? ... geen idee vast geen pk winst volgens mij !
Maar 28€ voor een chip ...mmm dat zal qua hoopje siliconen met pootjes idd de productieprijs zijn, maar de verkoopprijs ligt wel een 10 voud hoger . ... mocht het van een chinees zijn die zijn eigen chipkes fabriek heeft en hij is niet van plan winst te maken dan ja, anders afblijven !
Ik heb een lazerchip met volledige laserlijn en k&n filter en op de testbank zag je een effectieve verbetering en het rijden is een serieus verschil, vlotter , vinniger, het " dode"punt is weg ..., wat ge met een chip van 28€ gaat zien durf ik niet te zeggen ... rook ? doemp? smoor ? ... geen idee vast geen pk winst volgens mij !
BMW R1100S
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
-
tweetyoost
-
*ChArRaKe*
das geene playstation he jong waar ge nen anderen chip in foefelt
maar ge kunt gelijk hebben , waarom niet, of zelfs gewoon " lege" eprommekes , alst maar geld opbrengt voor die mannen... ne legen eprom kost 4€ ... goe verdient als er zo e paar 100 versjachelen aan goedgelovige zielen.
Volgens mij... chip kopen van een erkend merk, heb je trouwens garantie op ook en je weet da hij "echt " is. zelfde geld voor die powerdooskes ...
Volgens mij... chip kopen van een erkend merk, heb je trouwens garantie op ook en je weet da hij "echt " is. zelfde geld voor die powerdooskes ...
BMW R1100S
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
-
tweetyoost
Kijk hier eens: https://eshop.t-online.de/epages/Store. ... KFW%5B5%5D (ook tal van andere BMW hebbedingetjes, misschien te laat voor KerstmisMartien schreef:Misschien wel heel gek maar zouden er ook chips bestaan met globaal twee standen:
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Tja, de chip op zich (lees Eeprom) kost amper enkele centen. Dus, als je een Eeprom kopieer machine zou hebben zou je klakkeloos chips kunnen kopieren... Ware het niet dat iedereen het toch een beetje beveiligd en je dus eigenlijk puur de "know-how" betaalt...
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum