Schade door originele tanktas.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bmwfreakske

Schade door originele tanktas.

Bericht door bmwfreakske »

Door de warmte op vakantie zijn de rubbers van de tanktas gelost en hebben krassen gemaakt op de tanktashouder van mijn RT,daar het om originele accesoires ging had ik toch gedacht dat er egens iets ander garantie zou geregeld kunnen worden.
Njet,nada,een retouche zal wel voldoen was het antwoord.
Ook het rubber van de passagiervoetsteun is losgekomen,zou dan gelijmd worden maar ben niet te vinden voor half werk.
Heeft er iemand deze problemen ook al voorgehad en een oplossing voor gekregen?
Andalousie 09/2018
petervdc

Bericht door petervdc »

Met de QuickLock tanktassen krijg je geen krassen...
bmwfreakske

petervdc schreef:Met de QuickLock tanktassen krijg je geen krassen...
Kun je even wat duidelijker zijn?
Is dit een merk of bedoel je het systeem van de bmw tanktas.
Andalousie 09/2018
petervdc

Bericht door petervdc »

Met een soort bevestiginsring (http://www.openhandel.nl/motoren_en_sco ... gingsring/) waarop de tanktas zweeft. Voor ieder model moto is er een aparte ring.

De tanktassen zijn van het merk Bags connection.
http://www.bikersbuyit.com/Shops/bbiholland/index1.html[/url]
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Kijk eens HIER
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Obiwan

Bericht door Obiwan »

@BMWfreakske; Stuur ze een net aangetekend briefje waarin je refereert aan het eerdere gesprek en de door hen gedane uitspraken. Stel dat je het met hun lezing niet eens bent en dat er wel degelijk sprake is van een te claimen defect en claimbare gevolgschade. Stel ze in de gelegenheid om met een onderbouwde reactie te komen en de schade te herstellen/vervangen. Stel een termijn van uiterlijk twee weken om op je brief te reageren en vermeldt dat als er binnen die termijn geen reactie is je de schade door een andere dealer zult laten herstellen/vervangen en deze kosten middels je rechtsbijstandverzekering op hen zal verhalen. Doe desnoods een afschrift naar de Importeur.
Is gewoon waar je volgens de wet recht op hebt en volgens mij heeft België een nog betere rechtsbescherming van consumenten dan Nederland.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
bmwfreakske

Bedankt voor de info Obi,spijtig om het zo ver te moeten drijven,heb normal een zeer goede relatie met de Dealer.
Andalousie 09/2018
Obiwan

Bericht door Obiwan »

In sommige relaties moet je effe diep gaan om 'm te versterken!
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Hallo BMWfreakske, je bent helaas niet de eerste bij wie dit is gebeurt... Ik heb er dan geen krassen op de tanktashouder aan overgehouden, maar ik ben ook twee van die lullige rubberdopjes verloren. Mijn schoonbroer is exact hetzelfde overkomen, die stomme rubbertjes zitten gewoon veel te los. Als je met de onderkant van de tas langs je been schuurt (bij het lopen ermee) vallen ze er al af. M'n dealer deed verder niet moeilijk, ik kreeg nieuwe rubbertjes en meteen de tip om ze met superlijm vast te zetten...

Gewoon erg dom gemaakt door BMW.
Don't fix it if it ain't broken...
bmwfreakske

Heb ondertussen een mailtje gekregen dat men toch een aanvraag gaat doen bij Bornem,zouden ze hier ook al eens rondneuzen? :razz: :razz:
Andalousie 09/2018
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

bmwfreakske schreef:Heb ondertussen een mailtje gekregen dat men toch een aanvraag gaat doen bij Bornem,zouden ze hier ook al eens rondneuzen? :razz: :razz:
Natuurlijk,en laat je vooral niet afschepen met"prietpraat"tenslotte als je zo een dure machine koopt hoort daar een goede service bij!!
Frank :-)
volpetrolski

Bericht door volpetrolski »

deze week gekocht in den Eko:

http://www.bags-connection.com/ql_tankr ... Trial.html

tot dusver (na een tocht van 450 km gisteren) ben ik er content van, al vind ik het etui voor een kaart net iets te klein. (ze kwam er nogal verfrommeld uit)
Plaats reactie