Conti Trail Attack

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Dwars
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 feb 2005, 14:23
Locatie: tussen uw oren

Conti Trail Attack

Bericht door Dwars »

Proefkonijn spelen ligt me wel: :-P dus de 1e set Conti Trail Attack die MotoShop Margraten heeft gemonteerd bij ne swjatse Viagradero. 8) of ne part welke all-road dus....

De Conti Trail Attack met lovende kritieken vanuit vooral Engeland van eigenaren uit de categorie "heavy duty all-roads" waar hij al langer verkrijgbaar is, ben us benieuwd. De Pilot Roads die ik er onder had zitten vond ik niet zo geweldig: imo te lang nodig om op temp te komen en de band "waarschuwt" ook niet als je de grenzen opzoekt. Dan nog liever weer de Anakee die imo een stuk zachter is.

maar iig deze dus:

Afbeelding

Afbeelding

De eerste 500 km's zijn hoopgevend. Je zou toch met spiksplinternieuwe banden ff voorzichtig doen :lol: nou met deze conti's kun je na 100km iig de stepjes van ne Viagradero vet aan de grond leggen> :-P stuurt ook mooi rond, motor valt ietwat makkelijker de bocht in. bij snelheden 160+ (autobahn bijv.) ietwat meer onrust in het stuur: vanwege het meer "all-road" profiel? andere bandenspanning? of die Bertoli in me voorvork? :mrgreen:

zonder gekheid: bandjes zijn hoopgevend: geven geen krimp: zelfs niet bij het ietwat bovengemiddeld uitacceleren :twisted: (waar de Pilot Roads al eens een zetje opzij maakten) Ook bij een een "wetsession" voldoen ze prima, vertrouwen is er veel meer in dan de Pilot Road iig :wink: Bij overspoelde straat zelfs een noodstop geprobeerd en het abs viel niet eens bij. Superstrak weg/stuur en remgedrag. Aan te bevelen dus 8-)

nog iemand deze op z'n Gs gemonteerd of ne part wat voor pratjsbrommert???
I am not a complete idiot, some parts are missing
Koppel!!
Berichten: 3777
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO

Nog niet, vandaag TKC gemonteerd voor 't verlof, tegen dat ik terug ben zijn die waarschijnlijk aan gort gereden, kan ik dan is de Conti testen.

Wat is de prognose over slijtage?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Dwars
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 feb 2005, 14:23
Locatie: tussen uw oren

Bericht door Dwars »

Koppel!! schreef:YOO

Nog niet, vandaag TKC gemonteerd voor 't verlof, tegen dat ik terug ben zijn die waarschijnlijk aan gort gereden, kan ik dan is de Conti testen.

Wat is de prognose over slijtage?

Grtz, Philip!
Slijtage? bandjes zien er nu nog goed uit. dat na nu ongeveer 8oo km. Je kunt ze mooi tot op ut randje rijden. Maar slijtage is voor mij onbelangrijk: Plakken moeten ze en goed ook 8-) als ze net als de Anakee's op me Gs en de Pilot Road's op me Viagradero ne km of 3500-4000 mee gaan ben ik dik tevreden. 8-)

ik wor maar nie wijzer :lol:
I am not a complete idiot, some parts are missing
luky
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 nov 2006, 12:16
Locatie: ERMEPERE

Bericht door luky »

Dwars wa zyn je bevindingen tot nu met de Conti ? Ook goe op nat
Groetjes LUKY :wink: :!:
Dwars
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 feb 2005, 14:23
Locatie: tussen uw oren

Bericht door Dwars »

perfect plakkende bandjes, ook op ut nat 8-) , ook bij remmen geven ze geen krimp. nu 2000km

zekers aan te bevelen :wink:
I am not a complete idiot, some parts are missing
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Bericht door J »

En offroad eigenschappen al eens getest ondertussen?
erictdm
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 jun 2006, 13:34
Locatie: prov antwerpen

Bericht door erictdm »

as. vrijdag gaan ze er bij mij ook op. Momenteel liggen er Bridgestone trailwings op en die vond ik ook ok. Zetten soms wel eens een paske opzij, maar hier zijn de wegen nogal vettig :wink:
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door VFooR »

Heb eens nagevraagd bij conti zelf en de trail attack zou vrijwel hetzelfde zijn als de road attack qua compound. Enkel met een stoer off-road-profiel.
Kan iemand de twee toevallig reeds vergelijken. Vooral de straateigenschappen zouden me aanspreken. Ligt de grip dicht tegen mekaar?

Lijkt wel veel belovend.

@dwars: ging de pilot road sneller glijden dan de trail? Wat met grote hellingshoeken?

groet
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Dwars
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 feb 2005, 14:23
Locatie: tussen uw oren

Bericht door Dwars »

J schreef:En offroad eigenschappen al eens getest ondertussen?
:shock: met een viagradero de pratsch in? zou nie weten waarom :shock: :-?


up-date over de banden, dik tevreden, alleen op nat-zeiknat wegdek minder Häftung achter dan de Anakee's (die waren dan wel ook top bij regen imo). Bij stevige rijstijl maakt de viagradero met de Conti's al eens een stap opzij van achter :mrgreen: De beemer, die lichter op de voorhand was, had al eens de neiging om van voren een stapje te maken, verontruste meer dan deze Viagradero, die meer gewicht op z'n neus heeft. Iig makkelijker te corrigeren de hando bij uitbraakpogingen. :-P Maar goed je bent dan ook oneigenlijk bezig met dit vettig herfstweer. :oops: Heeft uiteraard met de geometrie (of het verschil tussen beiden brommerts) te maken.

btw. het ABS van de Viagradero komt er veel subtieler en veel later in dan bij de beemer. En het DCBS systeem werkt "idiotensicher" daarbij.
zo gek zijn die japanners nog niet :mrgreen:
I am not a complete idiot, some parts are missing
erictdm
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 jun 2006, 13:34
Locatie: prov antwerpen

Bericht door erictdm »

Heb eens nagevraagd bij conti zelf en de trail attack zou vrijwel hetzelfde zijn als de road attack qua compound. Enkel met een stoer off-road-profiel.
Dit wist men mij bij GDF ook te vertellen, als ze nu nog een goeie levensduur combineren :wink:
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
Rik'sGS
Berichten: 218
Lid geworden op: 03 mar 2007, 16:01
Woonplaats: Leopoldsburg
Locatie: Limburg

Bericht door Rik'sGS »

Vandaag bij banden Willems in Nieuwerkerken men versleten Metzeler Tourance (16000km met duo/bagage) laten vervangen.
Ik heb er de Conto Trail Attack laten opleggen om eens te proberen.
Vandaag maar 50km gedaan.
De volgende test is nu zaterdag. Dan staat er een ritje op het programma met vertrek in Elsenborn.
Ik hou jullie op de hoogte.
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
Rik'sGS
Berichten: 218
Lid geworden op: 03 mar 2007, 16:01
Woonplaats: Leopoldsburg
Locatie: Limburg

Bericht door Rik'sGS »

De eerste 1000km met de Conti's zijn gemaakt, waarvan ca 350km snelweg.
Zaterdag een toerke gaan doen in Ardennen/Luxemburg/Eifel.
Zondag een rit gedaan in de Westhoek.
Eerste bevindingen zijn goed. Banden komen vrij snel op temperatuur en hebben zeer goede grip. Ik zoek nu wel het uiterste van de band niet op, maar ben toch op 2mm van het randje geweest.
Ik heb wel de indruk dat ze stiller zijn als de Tourancekes, maar da kan natuurlijk ook in het koppeke zitten.
Nu nog afwachten wat de levensduur is, want dat is vvor mij toch ook belangrijk.
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
erictdm
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 jun 2006, 13:34
Locatie: prov antwerpen

Bericht door erictdm »

Tot hiertoe, goede band indien droog. :grin:
Bij noodstops sneller doorschuiven met inschakelen van het abs tov de trailwings. :-?
OP erg vervuilde wegen, als de boeren van het veld komen, absoluut geen aanrader, zet dan ook vooraan snel een stapke opzij. :cry:
Als het erg nat en vettig is , rij ik met een ei in mijn broek. Was bij de trailwings niet het geval. :oops:

Misschien volgende maand beter als het slijk van de wegen is geregend...
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
Dwars
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 feb 2005, 14:23
Locatie: tussen uw oren

Bericht door Dwars »

De conti's zijn idd harder dan de TW's, vandaar wss dat ei? :lol:
I am not a complete idiot, some parts are missing
erictdm
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 jun 2006, 13:34
Locatie: prov antwerpen

Bericht door erictdm »

't is vooral de uitersten van de band die mij een beetje irriteren.

Laat ons het zo stellen: bij mooie droge baan krijgt hij 8.5/10 van mij.
Op vuile natte wegen , maar ook op opgedroogde klei in een bocht slechts 5/10.

De trailwings kregen van mij 7.5 en 7 op 10.

liggen op een gs1200 :wink:
Laatst gewijzigd door erictdm op 28 okt 2007, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
Dwars
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 feb 2005, 14:23
Locatie: tussen uw oren

Bericht door Dwars »

Het ligt ook echt aan de motor waar ze op liggen :!: , op de Viagradero, doen ze het beter dan de Anakees op het droge, maar minder op het natte. Maar de Vara staat dan ook veel meer op zijn neus (meer gewicht/ andere geometrie) dan een GS en van voren geven ze geen krimp, zelfs niet bij veel regen, daarentegen van achter slide ie veel makkelijker. Zgn. slides zijn dan wel ook veel makkelijker te corrigeren dan als ie van voren weg schuift. Ligt dus daarbij ook aan je rijstijl en wat je verwacht van een band.

Probeer anders eens de Anakees van Michelin, die zijn super in de regen op een Gs, maar zijn zeker sneller weg (minder km's) want ze zijn stukken zachter. :wink:
I am not a complete idiot, some parts are missing
erictdm
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 jun 2006, 13:34
Locatie: prov antwerpen

Bericht door erictdm »

Eventjes ter info,

Deze week gaan er nog andere banden op. Tourances waarschijnlijk en anders Trailwings.
De Conti's zetten in 't nat te dikwijls een stapke opzij ( soms een serieus stapke), bij terugschakelen, op strepen in 't wegdek, op putdeksels etc.
OK. ik weet dat je daar niet op moet rijden . maar, ik doe gewoon hetzelfde als met de Trailwings- ik rij zoals ik al jaren rij - en die hielden hun koers op putdeksels en strepen, en de achterkant wilde mij niet voorbij steken als ik terugschakelde.
Ik krijg er hartkloppingen van ( heb vroeger eens dunlop arrowmaxen op een srx6 gehad, wel die gaven hetzelfde rotgevoel )

Dus die conti's rij ik wel op in de zomer,
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door VFooR »

En waarom verkies je niet de battlewing boven de trailwing? De Battle is nl. de opvolger van de trailwing.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
erictdm
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 jun 2006, 13:34
Locatie: prov antwerpen

Bericht door erictdm »

heb tourances gestoken :wink:
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door VFooR »

Ik vond deze reviews over de trailattack:

http://www.varaderoforum.com/cgi-bin/Ya ... 638;start=

Is wel indrukwekkend na een nürburgsessie:



Afbeelding

Afbeelding
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Bericht door GStephen »

Ik denk da'k da manneke ken: honda dealer van het Kortrijkse: Tremerie.
Simpatiek en sportief rijderke, krijgt omzeggens elke moto héél vlot door een bochtje...
En inderdaad hij heeft mij ook die banden aanbevolen.

Voorlopig moet ik daar nog nie aan denken, de Anakees die er nu een kleine 11.000 km opliggen, kunnen nog een eindje mee 8-)
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Conti Trail Attack

Bericht door VFooR »

Nu wel erg gunstig geprijsd bij schockaert motorservice te Aalst.

Nog GEEN €240 voor een setje contitrailattack icl montage.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Koppel!!
Berichten: 3777
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Conti Trail Attack

Bericht door Koppel!! »

YOO

Tot wanneer lopt die "promotie", binnen een maand of drie moet ik sowieso nieuwe sloffen steken op de GS, best wel is benieuwd om die Conti's te testen :eye:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Conti Trail Attack

Bericht door VFooR »

Ik denk dat deze prijzen daar de komende maanden zeer scherp blijven en dus rond dat bedrag gaan blijven hangen...

€250 voor een setje contiroads ook, op baanmotoren (of voor de GS). Lijkt me uiterst scherp!
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
stefke
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jul 2005, 18:41
Locatie: belgie

Re:

Bericht door stefke »

VFooR schreef:Ik vond deze reviews over de trailattack:
Is wel indrukwekkend na een nürburgsessie:
Ik vind daar precies niks speciaal aan, mijn Tourances krulden harder en de MPR's rij je natuurlijk helemaal aan flarden.
Zelf eenvoudige basic bandjes als macadam50 of BT45 krullen meer na een circuitrondje. :wink:
Plaats reactie