Ervaringen met X-Lite X-801RR helm

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
K1200GT

Ervaringen met X-Lite X-801RR helm

Bericht door K1200GT »

Goeiemorgen,
Heeft iemand van jullie ervaringen met X-Lite helmen in het algemeen, en de X-801RR in het bijzonder? Ben op zoek naar "aangepast" hoofdeksel voor op mijn Guzzi.. de X-801RR Agostini replica lijkt, alvast qua uitzicht, een goede keuze. Bedankt alvast :salut:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Pat Beemer

X-lite

Bericht door Pat Beemer »

Rij al jaren met een X-Lite systeemhelm. Is uiterlijk volledig identiek met het Nolan-model. Enkel andere samenstelling van de schaal (iets lichter) en iets beter afgewerkt (onderaan met leder, ipv stof). Ben geheel tevreden over X-Lite.
FS1-E - RD200 - PE250 - XJ900 - K100LT - K1100LT SE - R1150RT - R1200GS
Rob-GS

Bericht door Rob-GS »

Hey,

Ik heb me een tijdje geleden ook een 801RR gekocht, volgens mij een heel degelijke helm.
Gezien ik koers rij met een Duc 749R en men Shoei beschadigd had bij een valpartij was het tijd om te vervangen.
Wat mij voor de 801RR deed kiezen was zijn uitneem-en wasbaar interieur, koeling (wat goed meevalt omdat je het scherm 1 tandje kan openen en blokkeren), de pasvom ( geen dubbelgeplooide oren of zo), double DD sluiting, qua geluid valt hij ook goe mee, ziet er heel racy uit en vooral de prijs, voor een 400 euro's heb je toch al een helm waar ze in de moto-gp ook met rondrijden wat toch een serieuze referentie is op gebied van veiligheid.
Als deze moest sneuvelen in een valpartij koop ik terug dezelfde.

Groeten

rob
Er bestaan eigenlijk maar 2 soorten moto's, GS-en en de rest
louis

X-Lite

Bericht door louis »

Ik heb een X-902 en ben daar zeer tevreden over. Past als gegoten, stil en standaard geleverd met een dubbel vizier. 't Is wel even wennen aan de vergrendeling van het vizier op dit model. In uitverkoop heeft die 299 euro gekost.
Plaats reactie