motoparking werkgever
Moderator: GVN
motoparking werkgever
Hi iedereen,
Omdat ik graag eens wat input van anderen vernam wil ik dit onderwerp eens aansnijden.
Na twee schadegevallen in dik één maand tijd waarbij niemand iets heeft gezien -ge kent dat- en de facturen aardig oplopen stel ik me een aantal vraagskes qua aansprakelijkheid, rechten en plichten.
Oorzaak is in de eerste plaats een te klein afgebakend stuk voor de collega's die per moto komen. Denk aan 25m² waar soms 14 machines op staan..wetende dat de groep ruim 30man telt..
- Moet de werkgever voldoende parking voorzien?
- Waar moet ik dergelijke schade verhalen?
- Moet het kenbaar gemaakt worden dat je niet gedekt bent?
- Kan ik evengoed mijn moto parkeren dan maar waar ik maar wil?
Werkgever doet hier uiteraard niet terzake. Ik doe het in het bijzonder voor een collega die zijn K1200S terugvond met 1800€ schade aan kuip en uitlaat... Ik ben deze middag na talrijke mails uit naar een chef gestapt en kreeg er te horen dat zulke schade voor mijn rekening komt.
regards
Omdat ik graag eens wat input van anderen vernam wil ik dit onderwerp eens aansnijden.
Na twee schadegevallen in dik één maand tijd waarbij niemand iets heeft gezien -ge kent dat- en de facturen aardig oplopen stel ik me een aantal vraagskes qua aansprakelijkheid, rechten en plichten.
Oorzaak is in de eerste plaats een te klein afgebakend stuk voor de collega's die per moto komen. Denk aan 25m² waar soms 14 machines op staan..wetende dat de groep ruim 30man telt..
- Moet de werkgever voldoende parking voorzien?
- Waar moet ik dergelijke schade verhalen?
- Moet het kenbaar gemaakt worden dat je niet gedekt bent?
- Kan ik evengoed mijn moto parkeren dan maar waar ik maar wil?
Werkgever doet hier uiteraard niet terzake. Ik doe het in het bijzonder voor een collega die zijn K1200S terugvond met 1800€ schade aan kuip en uitlaat... Ik ben deze middag na talrijke mails uit naar een chef gestapt en kreeg er te horen dat zulke schade voor mijn rekening komt.
regards
-
dirk bruijns
- Contacteer:
Mijn werkgever stelt een (zelfs 2) ruime parkings ter beschikking.
Net zoals op het gedeelte voor de auto's, is het parkeren hier op eigen risico, dat staat zo aangegeven bij het binnenrijden.
Voor de motoren, vlak naast het bureel van de portiers, dus daar zit 24/24 iemand die een oogje in het zeil houdt, en er is camera-bewaking over de gehele parking.
Net zoals op het gedeelte voor de auto's, is het parkeren hier op eigen risico, dat staat zo aangegeven bij het binnenrijden.
Voor de motoren, vlak naast het bureel van de portiers, dus daar zit 24/24 iemand die een oogje in het zeil houdt, en er is camera-bewaking over de gehele parking.
Re: motoparking werkgever
[quote="Wingman X"]Hi iedereen,
- Moet de werkgever voldoende parking voorzien?... Niet wettelijk verplicht
- Waar moet ik dergelijke schade verhalen? .... Bij je verzekering maar dan zal je wel een omnium moeten hebben tenzij je weet wie de schade veroorzaakt heeft
- Moet het kenbaar gemaakt worden dat je niet gedekt bent? ....
Beter het spel eerlijk spelen zodat je later geen problemen krijgt
- Kan ik evengoed mijn moto parkeren dan maar waar ik maar wil?...
In principe kan je je motor plaatsen op de parkeerplaats voorzien voor een voertuig ... Ik doe dit bij mij op het werk ook als klungels hun auto's voor of op de parkeerplaatsen voor motoren plaatsen en dat hebben ze niet graag!!! Solidariteit onder de motoren en afspreken dat iedereen met de motor wat vroeger komt en per plaats voor de auto 1 motor plaatst. Na een paar dagen zal je werkgever er voor zorgen dat de motoren meer ruimte krijgen
- Is het een parking met openbaar karakter? Zoja gelden de verkeersregels en kan je een proces verbaal voor vluchtmisdrijf opstellen.. by the way is er camerabewaking? Indien ja kan je eventueel de beelden opvragen en de aanrijding zien en eventueel de bestuurder identificeren
- Moet de werkgever voldoende parking voorzien?... Niet wettelijk verplicht
- Waar moet ik dergelijke schade verhalen? .... Bij je verzekering maar dan zal je wel een omnium moeten hebben tenzij je weet wie de schade veroorzaakt heeft
- Moet het kenbaar gemaakt worden dat je niet gedekt bent? ....
Beter het spel eerlijk spelen zodat je later geen problemen krijgt
- Kan ik evengoed mijn moto parkeren dan maar waar ik maar wil?...
In principe kan je je motor plaatsen op de parkeerplaats voorzien voor een voertuig ... Ik doe dit bij mij op het werk ook als klungels hun auto's voor of op de parkeerplaatsen voor motoren plaatsen en dat hebben ze niet graag!!! Solidariteit onder de motoren en afspreken dat iedereen met de motor wat vroeger komt en per plaats voor de auto 1 motor plaatst. Na een paar dagen zal je werkgever er voor zorgen dat de motoren meer ruimte krijgen
- Is het een parking met openbaar karakter? Zoja gelden de verkeersregels en kan je een proces verbaal voor vluchtmisdrijf opstellen.. by the way is er camerabewaking? Indien ja kan je eventueel de beelden opvragen en de aanrijding zien en eventueel de bestuurder identificeren
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
Werner Von C.
- Contacteer:
30 man die met de bike komt, da's héél wat...als je nu eens nuchter redeneert...30 man met de motor dat zijn 30 parkeerplaatsen voor de andere collega's die met de 4-wieler komen...dan mogen ze bij U op het werk toch op z'n minst eens een poging doen om naar een oplossing te zoeken ipv te zeggen dat je de schade zelf kunt betalen...
Moest er nu schade zijn gebeurd aan de (véél te dure) company car van de big chiefs zouden er morgenvroeg al beveiligingscamera's hangen...

Moest er nu schade zijn gebeurd aan de (véél te dure) company car van de big chiefs zouden er morgenvroeg al beveiligingscamera's hangen...
Goed idee mijn gedacht, nahSolidariteit onder de motoren en afspreken dat iedereen met de motor wat vroeger komt en per plaats voor de auto 1 motor plaatst. Na een paar dagen zal je werkgever er voor zorgen dat de motoren meer ruimte krijgen
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Privacy
Dat van die camerabeelden is niet juist. Enkel de politie kan beelden vragen, of de persoon die gefilmd werd. Zelf kan je enkel de politie melden dat er een camera hangt en dat op die beelden mogelijk dingen te zien zijn... De nieuwe camerawetgeving is hier erg duidelijk in.
K1100LT SE '94 Nr 0509 - 73K km - TTR2nd Ed
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Als de parkeerplaats voor motoren niet voldoet moet je je motor gewoon op een autoparkeerplaats zetten. Bij een vorige werkgever kreeg ik hier commentaar over. Ik zou mijn motor maar in de fietsenstalling moeten zetten. Zo gek ben ik nu ook weer niet, want dat is een hele dag een komen en gaan van fietsen en er wil er zo nu en dan ook wel eens eentje omvallen.
F800GS
een voorbeeld uit de praktijk:(s)Campi schreef:Fout indien er duidelijk waarschuwingen hangen...
We worden dagelijks gefilmd zonder dat we er erg in hebben
vorig jaar werd in de fietsenstalling op madam haar werk een bromfietshelm gestolen.
Camera aanwezig, inclusief de waarschuwingsborden 'U wordt gefilmd'.
De dader (een personeelslid) was duidelijk herkenbaar op de filmrol, doch het gerecht kon hier niets mee aanvangen, daar het een schending was op de wet op de privacy.
Gevolg, die persoon werkt er nog steeds, kon niet veroordeeld worden wegens gebrek aan geldig bewijsmateriaal... maar wordt nu wel met een scheef oog bekeken door de collega's.
-
hla
- Contacteer:
Ik heb ruimte gereserveerd binnen in een werkhall.
Daar mag in principe NIETS geplaatst worden, enkel moto's.
Daarnaast hebben we een ruimte gereserveerd voor de fietsen, die staan dus ook binnen.
Er kunnen gemakkelijk een vijftal motoren staan, als iedereen de regels respecteerd.
Jammer dat dit niet altijd gebeurt.
Daar mag in principe NIETS geplaatst worden, enkel moto's.
Daarnaast hebben we een ruimte gereserveerd voor de fietsen, die staan dus ook binnen.
Er kunnen gemakkelijk een vijftal motoren staan, als iedereen de regels respecteerd.
Jammer dat dit niet altijd gebeurt.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Het installeren van een camera op een plek waar mensen werken, is toegestaan wanneer dat noodzakelijk is voor het belang van het bedrijf of de organisatie. Het voorkomen van diefstal of beschadiging kan zo’n belang zijn. Een eigenaar van een winkel mag bijvoorbeeld camera’s in zijn winkel plaatsen als dat nodig is om zijn goederen, klanten en personeel te beschermen. Het gaat dan meestal om camera’s bij de ingang van de winkel, bij de schappen en in de buurt van de kassa. Ook een camera om de toegang tot een terrein in de gaten te houden of ter voorkoming van overvallen, is in de meeste gevallen wel toegestaan. Het moet wel voor iedereen duidelijk zijn dat er camera’s aanwezig zijn. De werkgever kan dit duidelijk maken door borden op te hangen of stickers te plakken, waarop duidelijk staat aangegeven dat er cameratoezicht is. Doet hij dat niet, dan is hij strafbaar.
Wanneer is gebruik van een verborgen camera toegestaan?
Het gebruik van een verborgen camera is alleen onder bijzondere omstandigheden toegestaan. Wanneer er veel gestolen wordt en de werkgever tevergeefs alle andere mogelijkheden heeft ingezet om diefstallen te laten ophouden, mag tijdelijk een verborgen camera worden ingezet. De inbreuk op de privacy van de werknemers moet echter zo klein mogelijk blijven. Het installeren van een verborgen camera in een pashokje of op een toilet gaat dan ook te ver. Wanneer een werknemer op staande voet wordt ontslagen wegens diefstal, waarbij de video-opnamen van een verborgen camera als bewijs worden gebruikt, kan de rechter het bewijs buiten beschouwing laten als de inzet van een verborgen camera niet strikt noodzakelijk was. In dat geval is namelijk sprake van een onrechtmatig verkregen bewijs, omdat er een ongerechtvaardigde inbreuk op de privacy van de werknemer is gepleegd. De rechter weegt het belang van de werkgever af tegen dat van de werknemer. Als de werkgever een concreet vermoeden heeft dat een van zijn werknemers strafbare feiten pleegt, moet hij dit op verschillende manieren proberen te stoppen – bijvoorbeeld door het rondzenden van een memo. Als dat niet helpt en de werkgever zijn vermoedens alleen kan aantonen door verborgen camera’s in te zetten, dan zal de rechter het met behulp van de verborgen camera verkregen bewijs wel toelaatbaar vinden.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Re: Privacy
uiteraard via politie maar... je kan ze zelf opvragen en aan de politie geven en dit is wettelijk geen enkel probleem... ttz hij vraagt aan bewaking een cd met de beelden en geeft ze aan de politieWerner C schreef:Dat van die camerabeelden is niet juist. Enkel de politie kan beelden vragen, of de persoon die gefilmd werd. Zelf kan je enkel de politie melden dat er een camera hangt en dat op die beelden mogelijk dingen te zien zijn... De nieuwe camerawetgeving is hier erg duidelijk in.
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
JH. schreef:een voorbeeld uit de praktijk:(s)Campi schreef:Fout indien er duidelijk waarschuwingen hangen...
We worden dagelijks gefilmd zonder dat we er erg in hebben
vorig jaar werd in de fietsenstalling op madam haar werk een bromfietshelm gestolen.
Camera aanwezig, inclusief de waarschuwingsborden 'U wordt gefilmd'.
De dader (een personeelslid) was duidelijk herkenbaar op de filmrol, doch het gerecht kon hier niets mee aanvangen, daar het een schending was op de wet op de privacy.
Gevolg, die persoon werkt er nog steeds, kon niet veroordeeld worden wegens gebrek aan geldig bewijsmateriaal... maar wordt nu wel met een scheef oog bekeken door de collega's.
oooohhh maar er zijn wel een paar regels om die camera's te plaatsen en als die rechtgeldig geplaatst zijn geen probleem
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
stel dit anders even voor ...
http://www.remorquetrekker.com/moto-par ... otatif.php
http://www.remorquetrekker.com/moto-par ... otatif.php
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one