mabbe

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

hiu

mabbe

Bericht door hiu »

Is motorsport Mabbe soms in verlof?
Probeer nu al 3 weken te bereiken en telkens antwoordapp. dat de openingsuren zegt.

thx
Oneshark

Re: mabbe

Bericht door Oneshark »

hiu schreef:Is motorsport Mabbe soms in verlof?
Probeer nu al 3 weken te bereiken en telkens antwoordapp. dat de openingsuren zegt.

thx
Zijn vermoedelijk vandaag terug aan de slag, telefoon (vanaf 10 u.) lang aanhouden
is de boodschap :wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Ik vind het niet echt gepast dat een motozaak sluit in de drukste periode van het jaar(wie ben ik om daar commentaar op te geven ;) ), past wel niet echt in het kader van BMW ivm service geven tegenover de klant.Als je dan in het begin van zijn verlof problemen hebt ben je al 3weken out en dan maar hopen dat je daarna snel aan de beurt komt,bij een andere dealer moet je niet gaan aankloppen want hun agenda staat overvol.
Andalousie 09/2018
Oneshark

Bericht door Oneshark »

bmwfreakske schreef:Ik vind het niet echt gepast dat een motozaak sluit in de drukste periode van het jaar(wie ben ik om daar commentaar op te geven ;) ), past wel niet echt in het kader van BMW ivm service geven tegenover de klant.Als je dan in het begin van zijn verlof problemen hebt ben je al 3weken out en dan maar hopen dat je daarna snel aan de beurt komt,bij een andere dealer moet je niet gaan aankloppen want hun agenda staat overvol.
Ook een Dealer heeft recht op een welverdiende vakantie, zoals gemelde die 10 dagen (2 week-ends incl.) zijn zaak efkens achter zich laat.
En, het is hem gegund. Wat dit met service te maken heeft ? vooral van deze ?
Als je weet dat je op reis gaat, kan je ook voor de/zijn verlofperiode uw bike laten nazien.
Das mijn manier van denken/handelen, maar wie ben ik ? :wink:
Lid BMW MC Vl
Denzel

mabbe

Bericht door Denzel »

Ik meen te weten dat Mabbe in verlof is tem 15 augustus.
Nog een dagje geduld oefenen.

Grtn Denzel
Life is a lesson, you'll learn it when your through.
bmwfreakske

Iedereen heeft recht op verlof,ik wil maar zeggen dat de meesten na het seizoen verlof nemen.
Andalousie 09/2018
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

bmwfreakske schreef:Iedereen heeft recht op verlof,ik wil maar zeggen dat de meesten na het seizoen verlof nemen.

en wat met de doorrijders?... Als de dealer in verlof gaat in oktober... mag er dan voor de doorrijders wel een periode van veertien dagen tussenzitten vooraleer ze op onderhoud gaan of een dringende herstelling hebben?

Een wat egoîstische ingesteldheid....

Iedereen heeft recht op verlof... en dus ook wanneer ie dat neemt. Tzal altijd wel voor iemand niet passen...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
bmwfreakske

1 doorrijder op 1000 moto's en dan nog.
Ga nu maar aan een dealer om een afspraak of herstelling vragen,met wat geluk na 2 weken.Ik moet nu al bijna 3weken wachten voor een kleine herstelling.
Heeft niks met egoisme te maken maar met klantgerichtheid,als je zelfstandige zou zijn snap je dit mischien beter.
Als caféuitbater aan den dijk doe je ook ni toe tijdens het seizoen,snappy??

Ik ga al zwijgen want blijkbaar heb ik het weer verbrod. :-(
Andalousie 09/2018
pierre-pieter-pierrot

Re: mabbe

Bericht door pierre-pieter-pierrot »

hiu schreef:Is motorsport Mabbe soms in verlof?

thx
Jij doet precies of deze mensen de enige zijn die aan UWE moto kunnen sleutelen hé !
Kapot : ?? da kan gemaakt worden - Versleten ?? >> Ander en beter dan.

saleukes v d Pierre
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

bmwfreakske schreef: Ik ga al zwijgen want blijkbaar heb ik het weer verbrod. :-(

Zeker niet hoor!!! Is niet op jouw antwoord alleen bedoeld :!:
Het is een normale ingesteldheid van mensen om op het moment dat zij in verlof zijn en tijd hebben, niet kunnen verdragen dat ze moeten wachten om iets te krijgen... Ikke in verlof, dus ikke moet bediend worden....
Zij die ook op verlof willen, en dit doen die in een periode waarop een ander iets van hen wil bekomen zijn hier niet tevreden over..

Is gewoon een algemene trend mbt alle takken van de industrie...

Ik wil enkel zeggen dat er ook mensen zullen zijn voor wie een ander moment van verlof voor hen dan ook niet goed uitkomt...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Effen de puntjes op de I,
Bij Mabbe is de drukste periode (hoogseizoen) van Pasen tot 5 augustus, dan terug vanaf 16 augustus ....... :twisted: 8-)
Lid BMW MC Vl
hiu

Bericht door hiu »

Man zeg, ze mogen van mij vakantie nemen wanneer zij dat wensen ik vond het gewoon raar dat ik altijd een stemmetje kreeg met de openingsuren ipv met verlof van tot.

Dus vond ik dit de makkelijkste weg.
En weet ik nu ook dat ze donderdag terug open zijn.

thx
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Ik wil de discussie zeker niet nodeloos rekken, maar even een anecdote uit mijn Guzzi leven. Twee jaar geleden in Augustus, met de rode Italiaanse onderweg ergens tussen het Garda en het Como-meer.... Ineens vliegt de linkerspiegel van de arm op de kuip :shock: . Vond het ding weliswaar snel terug, maar was niet zomaar te herbevestigen (wegens scheur in het plastic). De Guzzi dealers in de wijde omgeving waren allemaal gesloten :shock: , want :idea: .. Augustus in Italie = Vakantie :!: Dan maar de Guzzi alarmcentrale gebeld, waar ze me in perfect Engels hetzelfde vertelden: augustus in Italie = Vakantie :!: Dus: geen mogelijkheid tot herstelling. Enfin, mijn eerste reactie was ook, wie neemt er nu vakantie tijdens de drukte periode van het jaar?? :-x , maar na een cappuccino en een dolce heb ik het niet verder aan mijn hart laten komen; de spiegel met Loctite bevestigt (elke avond opnieuw, wegens de good vibrations) en de vakantiepret niet laten bederven.
Moraal van't verhaal: ik denk dat we in Belgie niet mogen klagen. Met wat planning (ik neem aan dat de dealer zijn sluitingsperiode op tijd aankondigt; hij mag dan natuurlijk ook wel de boodschap op zijn antwoordapparaat aanpassen) zijn frustraties te vermijden. En voor de dringende of onvoorziene gevallen, kan je hoogstwaarschijnlijk bij om het even welke BMW dealer terecht. Keep smiling dus :grin:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Mijn dealer is deze week gesloten (korte week). De rest van het jaar open.

1) Ik vind het persoonlijk ook praktischer als een dealer zijn verlof van het personeel splitst zodat er toch een minimale permanentie is.
Uiteraard is iedere dealer hier vrij om te kiezen wat voor hem de beste oplossing is : een collectieve sluiting of niet...

2) En ja, als je motor op onderhoud moet, dan plan je dit best een beetje op voorhand, en ga je iets onder, of net boven de km stand... dat is ook geen ramp.

Uiteraard voor iemand die acuut in de problemen geraakt door pech, die kan dan worden geholpen door een andere dealer of de Service card.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Ik zit er toch ook mee dat bij de BMW-motordealers toch wat minder klant is koning mentaliteit heerst dan bij de meeste autodealers.
Als ik voor mijn koekeblik een afspraak maak voor een klein onderhoud kan dat binnen de 2 dagen. Voor een groot onderhoud steeds binnen de week. Ik heb in de regio waar ik woon wel de keuze uit een tiental dealers. Dus, meer concurrentie , meer klant is koning.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Frank K

Bericht door Frank K »

Vraagje: Communiceert de dealer naar zijn klanten wanneer hij op verlof gaat??? Of kom je pas tot de vaststelling als de deuren gesloten zijn.

Een minimale bezetting kan toch geen probleem zijn. Ok, je onderhoud kan je makkelijk op voorhand plannen, maar wat als er plots een defect is of je moet een ander onderdeel hebben??? Naar een andere dealer gaan?

Ik geloof niet dat mijn dealer zijn deuren sluit (Jorssen) maar ik ben er zeker van dat iedere werknemer toch op vakantie kan gaan.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik heb ook zitten bellen naar Mabbe, en kreeg ook enkel de openingsuren door.
Ik ging dus ook van de veronderstelling uit dat ze in verlof zijn, maar ik wist het niet op voorhand.

Ik zou nog in volgende week een onderhoudsbeurt willen plannen, met een kleine aanpassing.
Hoop dat dit mogelijk zal zijn :!:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Harald

Bericht door Harald »

Frank K schreef:Vraagje: Communiceert de dealer naar zijn klanten wanneer hij op verlof gaat??? Of kom je pas tot de vaststelling als de deuren gesloten zijn..
Op voorhand niets ontvangen en heb er 2 moto's lopen.
Eéntje privé en ééntje voor het werk
Frank K schreef:maar wat als er plots een defect is of je moet een ander onderdeel hebben??? Naar een andere dealer gaan? .
Wij zijn verplicht om met de dienstmotor steeds bij dezelfde dealer te gaan.
Wel ik rij nu al meer dan 3 weken zonder zijpoot.
Spel is NDK :twisted:
Toen ik belde voor een afspraak, bleek de winkel wel nog open,
maar kreeg ik lankoniek een antwoord van
" ge hebt nog een 2 de poot op u moto " "zet hem daar op" :-P
M.a.w. ik bok dat beestje al die tijd al een 20 tot 30 keer op /dag.
Wat een service.......... :roll: , morgen zijn ze open, reken maar dat ik daar sta om 09.30u en met al dat opbokken heb ik spierballen gekweekt.
Ik hoop maar dat ze me daar ONMIDDELLIJK gaan helpen :evil:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Het kan mss helpen als je je dienstpak aan hebt, en zet ineens die blauwe strobo's aan, rij direkt in hun werkplaats binnen en zeg met een zware Duitse tongval : "I'll be back", loop naar den toog, neem een koffie, tuur wat rond enz... :lol: :wink:

PS een grappige zin à la "...en gijlle hebt gene poot om op te staan..." zou eveneens niet misstaan :-P
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Harald

Bericht door Harald »

(s)Campi schreef: PS een grappige zin à la "...en gijlle hebt gene poot om op te staan..." zou eveneens niet misstaan :-P
En ik wel dan.... :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
geebee

Bericht door geebee »

aja, en L&C in Olen is ook in verlof he.
Stelo

Bericht door Stelo »

Hoi,

Dat ze een weekje gesloten zijn, dat valt eigenlijk nog best mee hoor.

Een vriend van mij zit nu in Dordogne. Hij had zijn Triumph mee op zijn aanhanger. Tijdens zijn eerste rit valt hij na de eerste kilometer al in panne.
Hij is daar nu al 4 dagen aan het rondbellen en -rijden.
Resultaat : nergens willen ze voor hem tijd maken om ook maar eens te kijken naar zijne motorfiets.
Gelukkig heeft hij nog zijn wagen mee op verlof, anders was hij 14 dagen geimmobiliseerd geweest !

In ons Belgenlandje valt het uiteindelijk dus nog wel best mee hoor.

Anderszijds moet ik ook wel van het hart dat een jaarlijkse vakantie toch wel mag hoor. Mijn vader vertelde vaak dat Cardijn daar vroeger zwaar voor geijverd heeft. We hebben nu het recht op vakantie, we zullen dat nu maar niet opgeven hé. Anders zijn we ineens terug naar de middeleeuwen.

Groetjes,

Stelo
R1200RT
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Vandaag gebeld voor een afspraak voor onderhoud.

Volgende week donderdag gaat hij binnen.

Ik vind dat een aanvaardbare termijn voor een normaal onderhoud, op een week komt dat normaal niet.
En da's juist op tijd voor het "vlastreffen" op 26.08 :razz: :lol:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Ik wil er nog een schepje bovenop doen, zeker in het geval Jorssen nu auto en moto onder één dak zijn waarom moet de motorkant maandag gesloten zijn en die van de auto’s niet? In het geval van de motorzaak is zaterdag de drukste dag maar kan er maandag toch ook voor een kleine bezetting gezorgd worden. Mijn vorige wagen kwam van Jorssen en daar kan men 6 op 7 terecht, waarom kan zoiets niet voor de moto? Dat de bezetting niet altijd 6 op 7 voltallig is begrijp ik goed maar waarom sluiten de BMW motorzaken op maandag? Op maandag kan ik evengoed in panne vallen als op een andere dag.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Stelo

Bericht door Stelo »

Frank K schreef:

Ik wil er nog een schepje bovenop doen, zeker in het geval Jorssen nu auto en moto onder één dak zijn waarom moet de motorkant maandag gesloten zijn en die van de auto’s niet? In het geval van de motorzaak is zaterdag de drukste dag maar kan er maandag toch ook voor een kleine bezetting gezorgd worden. Mijn vorige wagen kwam van Jorssen en daar kan men 6 op 7 terecht, waarom kan zoiets niet voor de moto? Dat de bezetting niet altijd 6 op 7 voltallig is begrijp ik goed maar waarom sluiten de BMW motorzaken op maandag? Op maandag kan ik evengoed in panne vallen als op een andere dag.
Om te gaan dansen met de coiffeusekes !!!

:razz: :razz:
R1200RT
Plaats reactie