armpijn op R 1150 R

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
danny cappon

armpijn op R 1150 R

Bericht door danny cappon »

Ik rij dagelijks naar het werk met mijn R 1150 R. Daarbij ondervind ik heel vaak pijn aan de linkerarm. Ik heb nu stuurverhogers gekocht, maar heb niet de indruk dat het (veel) helpt. Heeft iemand dezelfde ervaring, en vooral, heeft iemand daar een oplossing voor? Zijn die stuurverhogers die het stuur ook naar de rijder toe brengen, beter?
Ik ben 1.76 m groot en 46 jaar. Of heeft het gewoon met dat laatste (46 zomers) te maken?
van Yamaha XV 500 over BMW R850R naar BMW R1150R. Woon- werkrijder
Dwars

Bericht door Dwars »

[Moderator] Het moet écht eens ophouden met deze sexistische opmerkingen :-?
I am not a complete idiot, some parts are missing
den tyten

Bericht door den tyten »

Danny, wat uw probleem betreft, dit lijkt mij moeilijk te beoordelen, ik weet niet of je ook last hebt op andere motoren. Misschien es rijden met pakweg een gs of rt zodat je kan nagaan of je hetzelfde probleem ervaart, dit voorkomt dat je blijft aanpassen zonder dat je tot een oplossing komt.
den tyten
Road King
Alianalan

Bericht door Alianalan »

Pijn in de linkerarm zit tussen de tweede en de derde (of was het de derde en de vierde) rugwervel, een bezoekje aan de huisarts zal uitsluitsel geven, hij zal je waarschijnlijk naar de gyropractor doorverwijzen.
Mvg, Alianalan
R 1100 RS - 1995
Johannetje

Bericht door Johannetje »

Alianalan schreef:Pijn in de linkerarm zit tussen de tweede en de derde (of was het de derde en de vierde) rugwervel, een bezoekje aan de huisarts zal uitsluitsel geven, hij zal je waarschijnlijk naar de gyropractor doorverwijzen.
Je kunt mss nog iets laten veranderen aan de strakheid van je koppeling, want misschien heb je een muis/tennisarm opgelopen (daar hoef je dus niet voor te tennissen...) en zijn je pezen ontstoken of zo. Ik heb deze klacht nog nooit gehoord als standaard klacht over bv. de "zit" bij de R1100 serie. ben het eens met mijn voorganger, ik denk doktersbezoekje waard...
Beterschap !!

Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
an.noniem

Bericht door an.noniem »

mijn ventje had ook last toen hij nog met de gsx reed, een moto met clipp-ons.
massage heeft toen niet veel uitgehaald.
veranderen van moto wel... hij rijdt nu met een RT en voelt er helemaal niets meer van.

ik heb indertijd hetvolgende gevonden over het probleem dat 'cubitaal tunnelsyndroom' heet:
De volgende symptomen komen voor:
- (branderige) pijn in elleboog of onderarm;
- tintelingen in elleboog of onderarm;
- verlies van gevoel in pink/ringvinger (ernstiger gevallen);
- atrofie (achteruitgang) van spieren (nog ernstiger gevallen).

De meest voorkomende oorzaken zijn het leunen met de elleboog op de tafel (druk), en het buigen van de elleboog in combinatie met repeterende bewegingen. Door het buigen van de elleboog gaat de band aan de buitenkant van de tunnel strakker staan, en krijgt de zenuw minder ruimte. De zenuw wordt zelf ook uitgerekt door het buigen van de arm.

ikzelf had in het begin met mijn RS last van slapende vingers (carpaal tunnelsyndroom), maar dat probleem is wel opgelost door stuurverhogers te plaatsen.

over beide problemen vind je best wat op het net.

ann
kawasaki Z400 - kawasaki Zephyr 550 - GSX 750 F (nog te koop trouwens) - BMW R 1100 RS
Peter Bosman

Bericht door Peter Bosman »

Heb hetzelfde voorgehad, was uiteindelijk een beknelde zenuw in de rug. Na enkele behandelingen door de "kraker" was dit over. Heb ook eerst alle andere zithoudingen geprobeerd.
Doe niet of elke bocht de laatste is, er komt hierna vast nog wel een volgende
Dwars

Bericht door Dwars »

Dwars schreef:[Moderator] Het moet écht eens ophouden met deze sexistische opmerkingen :-?
een sexistische opmerking is een opmerking waarbij je de andere sexe bewust beledigd of discrimineerd : duh....

niet iemand die continue aan sex denkt dus, want das heel normaal :roll: : volgens Freud "the sex drive is the most important motivating force"

zoek het gerust op: zou ik sowieso doen voordat ik iemand van "sexistische opmerkingen" beticht en zelf niet weet wat een term betekend :-P
I am not a complete idiot, some parts are missing
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Mijn vrouw had het zelfde met het R1150r stuur. Deze zat als superbike ombouw op haar "oud model" R850r. Volgens haar kwam het doordat de stuuruiteinden te veel naar binnen staan. Na montage van een wat rechter superbikestuurtje geen moment meer last gehad.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Obiwan kan wel eens gelijk hebben, vooral vermits je dit niet (denk ik toch) had op de 850. En daar had je toch dezelfde rug en armen. Stuur te veel in V-vorm veroorzaakt nogal snel pijntjes. Of een groot scherm op een motor waarvan het stuur is gemaakt om wat voorover te "hangen". Door het wegvallen van de rijwind gaat het gewicht van het bovenlichaam meer op de armen drukken.
Vermits het de koppelings-arm is, zou je voorlopig kunnen proberen het stuur af en toe los te laten, en wat bewegingen te maken om bloedcirculatie te verbeteren.
marc

Bericht door marc »

zelf rij ik ook met een R1150R en heb deze problemen nog nooit ondervonden.
Persoonlijk vindt ik het een prima zithouding tijdens het rijden.
zeiler1

Bericht door zeiler1 »

Gaat het om pijn in je arm, of 'slapende hand'? Dat laatste heb ik eerder hier ergens beschreven...Carpal tunnel syndroom. Is bij mij helemaal genezen na operatie.
k75c => r850r=>r1200rt '95 => r1200rt '08
Spencer

Bericht door Spencer »

Aangezien ik geen docter ben en zijn kennis niet heb kan ik jou "pijn in de arm" moeilijk in verband brengen met een bijzondere kwaal.

Ik had zelf pijn in de onderarm/pols van mijn linker arm, te wijten aan het veelvuldig ontkoppelen.
Per toeval heb ik ondekt dat het weglaten van mijn uurwerk dit probleem grotendeels liet verdwijnen: de spanning van de polsband was te groot en de regelvijs drukte op een zenuw of pees.
Plaats reactie