Katlysatorvervangstuk gs 1150
Moderator: GVN
Katlysatorvervangstuk gs 1150
Mijn katalysatorvervanger (Y stuk) maakt de moto meer lawaai,in het bijzonder als ik op de motor rem. Het schijnt dat je moto met dit stuk pittiger is en minder verbruikt. Kan er me een expert op antwoorden?
GO FOR
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
BEste,
Als je de zoekfunctie gebruikt zal je wel één en ander kunnen vinden
Enkele snelle bemerkingen :
1) Y-stuk vermindert de demping tov catalysator, dus meer vermogen (ietsje) ; mooiere sound (ieder z'n gedacht erover) en natuurlijk daardoor worden de naverbrandingen van je mengsel niet meer tegengehouden in je catalysator, maar gaan die naar de demper.
2) Met een andere demper (Laser, Bos, Leovinci, Remus,...) zal je sound nog dieper zijn, weliswaar is die ook "vrijer" qua uitstroom, waardoor je motor dus meer adem krijgt.
Als de dB killer er uit is kan het dus zijn dat je regelmatig wat knallen zal te horen krijgen uit de uitlaat, alhoewel dat in mijn geval niet zo frequent voorkomt, dus ik denk dat je ook eens je kleppen zal moeten laten stellen.
Als je de zoekfunctie gebruikt zal je wel één en ander kunnen vinden
Enkele snelle bemerkingen :
1) Y-stuk vermindert de demping tov catalysator, dus meer vermogen (ietsje) ; mooiere sound (ieder z'n gedacht erover) en natuurlijk daardoor worden de naverbrandingen van je mengsel niet meer tegengehouden in je catalysator, maar gaan die naar de demper.
2) Met een andere demper (Laser, Bos, Leovinci, Remus,...) zal je sound nog dieper zijn, weliswaar is die ook "vrijer" qua uitstroom, waardoor je motor dus meer adem krijgt.
Als de dB killer er uit is kan het dus zijn dat je regelmatig wat knallen zal te horen krijgen uit de uitlaat, alhoewel dat in mijn geval niet zo frequent voorkomt, dus ik denk dat je ook eens je kleppen zal moeten laten stellen.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

k ben er ook over aant denken om bij mn rockster alleen het y stuk te steken, heb nog demper en y stuk van de gs, maar is bij mijn weten t zelfde(alleen demper vervangdemper is nie t zelfde..)maar nu was k zo een beetje aant twijfelen, stook k dan mn demper niet op, want de cat haalt er toch al veel warmte uit of niet?
gegroet
gegroet
-
DJAIRO
Uw demper niet,maar de pinker kant uitlaat durft wel"druipneigingen" vertonen!!!timon schreef:k ben er ook over aant denken om bij mn rockster alleen het y stuk te steken, heb nog demper en y stuk van de gs, maar is bij mijn weten t zelfde(alleen demper vervangdemper is nie t zelfde..)maar nu was k zo een beetje aant twijfelen, stook k dan mn demper niet op, want de cat haalt er toch al veel warmte uit of niet?
gegroet
Frank
-
DJAIRO
ben niet echt een expert maar toch mijn bevindingen met een katvervanger en originele demper op mijn GS1150.
leukere roffel
wat meer trillingen
gaat een heeeeeel klein beetje vlotter in toeren
motor draait veel mooier rond, KFR is heel ver te zoeken
mogelijk een beetje minder verbruik, nog niet deftig kunnen meten
geeft heel soms een knal bij gas afsluiten
stinkt heel erg uit z'n uitlaat
niks gemerkt van lamme pinker achteraan
Besluit: had dit veel eerder moeten plaatsen.
Besluit: had dit veel eerder moeten plaatsen.
-
desertfreak
- Contacteer: