Starten en lopen.
Geen nare en rare bijgeluiden ,zover mijn oren hiervoor geschikt zijn
Veel mensen zeggen dat het schakelen van dergelijke motoren een gewenning vereist ivm goed doorschakelen.
Deze schakelde heel soepel zat geen enkele keer ernaast zonder stampen op de pedaal.
Hij nam meteen goed op als ik gas gaf ,en was pittig in het optrekken.
Heb nergens een vermogens dip kunnen waarnemen.
In de lagere toeren vond ik het ook heel relaxed rijden en genoeg koppel.
De houding was ok mede omdat ik een stuk rug heb vastzitten nav. een operatie heb ik er totaal geen last van gehad, dus een relaxte zithouding.
Op de autosnelweg vond ik dat ik wel wat wind overlast had doordat het kuipje voormij iets hoger en breder had mogen zijn , maar had wel een lekker gevoel van motor rijden.
Het trillen tegenover een k75 zoals de meesten zeggen viel best mee .
Ik hoef niet perse en trillingsvrije motor te hebben zonder dat er iets aan is.
Zo heb ik een gevoel van ik heb iets onder me .
De spiegels vond ik eigenlijk iets te laag ( mischien is dat wennen)
En bij accelereren en hogere snelheid op de binnen en autosnelweg trilden ze toch wel behoorlijk. is dit normaal voor deze motoren? soms was dat wel irritant omdat het je toch een flink verzwommen beeld gaf.
Banden waren nog zo goed als nieuw .
Het bochtenwerk ging goed al was het even wennen de andere zithouding tegenover een racer die ik normaal gewend was
In de bochten en alle rechte wegen gaaf de motor een behoorlijk stabiele indruk .
Hoe zijn deze eigenlijk bij langere ritten lopen ze wel eens te warm? ik heb dit eens met een oudere motor gehad bij langere ritten liep hij warm en begon onreglmatig te lopen , die was wel olie en lucht gekoeld ,is dit bij vloeistof gekoeld anders?
Ik zou een half uurtje wegblijven ,maar tijdens het rijden helemaal de tijd vergeten en het zijn 2 urr geworden zonder moe te zijn haha.( dealer lachte en begreep het lol)
Het stuur was smaller dan ik gewend ben en was ook even wennen ,niet irritant maar toch een vreemde armhouding in het begin.
als je aan het rijden bent valt het je eigenlijk niet meer op .
Ook was het wennen dat de knippers vanzelf weer uitgingen na een bocht , maar deden het wat dat betreft prima.
Ik zag dat er licht pekel verontreiniging op het blok en andere delen zat ,niet echt ingevreten maar zag er meer uit alsof iemand met was had gepoetst en het niet uitgewreven had.Is dit nogal makkelijk te verwijderen ? en met welk spul kan ik dit het beste doen?
De lak zag er netjes verzorgt uit zonder krassen .
op de klok waren nu 75000 mijlen +/- 120000 km valt dit nogal mee? voor 20 jaar oud is dit een reeele km stand lijkt me?
Ik zal kijken of een foto hier plaatsen mij lukt w8.

Dit is hem.( Wat je op de lak ziet zijn weerspiegelingen.)
Totaal bekeken had ik veel plezier met toerend rijden en pittiger rijden dus ok zover.
Mischien iemand nog op of aanmerkingen?
Deze motor heeft 75000 miles gelopen en moet 2500euro kosten is dit een faire prijs?
Groetjes!
John
Ow nog iets vegeten kan ik in deze gewoon euro95 tanken zonder toevoeging?