http://www.lacollinededialuc.com/index_en.htm
Enkele maanden geleden heb ik de Chambres d'Hotes van Dianne en Luc als passage gebruikt bij mijn motorvakantie naar Spanje (De Chambres d'Hotes ligt perfect in de lijn naar het zuiden en quasi perfect in het midden tussen België en Spanje). Ik ben nu gewoon even weergekeerd om tal van redenen. Eerst en vooral is het voor een motorrijder in een prachtig landschap gelegen. Ik heb er samen met m'n collega-vriend tal van heerlijke motormomenten beleefd op de 1100RT en hij op zijn Pan-European. Lekker makkelijk, beide motoren op een trailer, vrouwkes mét bagage....in den auto en voor en viertal daagjes gaan touren in midden-Frankrijk.
Wij sliepen deze keer in de "Makonde-kamer" meer gegevens op de website, vorige keer was dat de "Marilyn-kamer". (de vier kamers zijn in thema's ingericht).
en 's avonds...leuke "Table d'Hotes" met de andere gasten...
Het leuke aan deze Chambres d'Hotes is de motor-vriendelijkheid.
De motor kan gewoon aan de ingang van je eigen slaap/leefgedeelte staan!!
Door de ligging (bovenop een berg met slechts één enkele toegangsweg) is het ook onmogelijk dat je motor ongewild van eigenaar verandert. Indien je dat wenst kan de motor in de grote stalling staan.
Speciaal voor motorrijders is er de mogelijkheid om te laten weten aan Luc en Dianne wanneer je ongeveer zou arriveren en of je al dan niet zelf wenst in te staan om terplaatse in de ingerichte keuken nog wat aan het koken te gaan...of ...kan er wanneer er genoeg vraag is, worden aangeschoven bij een "Table d'Hotes". Voor een motorrijder niet onbelangrijk wanneer je na een lange dagtrip anders nog zelf op zoek moet gaan naar eten. Maw: Er is 't een en 't ander te regelen met de uitbaters in het voordeel van de motards...
Wij zijn er uitermate perfect ontvangen met een zéér democratische prijs.
Ik heb (gezien de goede ontvangst) de uitbaters beloofd om ook andere motards op de hoogte te brengen van deze ideale motor-gelegenheid....
Indien je hoe dan ook nog vragen moest hebben...mail gerust naar Luc en Dianne, ze zijn de "Vlaamsche taal" nog steeds goed machtig
Greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Danny Black Magic