SD kaart leegmaken
Moderator: GVN
SD kaart leegmaken
hoe maak je een SD kaart leeg op je Zumo?
of kan dit enkel op je pc? hoe moet je dan tewerk gaan?
of kan dit enkel op je pc? hoe moet je dan tewerk gaan?
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Hoi,
PC:
SD kaartje in je kaartlezer steken.
Komt als een apart schijfje in je verkenner (explorer).
Aanklikken, inhoud selecteren en verwijderen. (formateren kan ook)
Vuilbak leegmaken.
ZUMO
Ik ken de Zumo niet. Meestal laten dergelijke toestellen niet toe de kaart te wissen om accidenten op de sc hijf te vermijden. TOMTOM kan het alleszins niet bij mijn weten.
Dim
PC:
SD kaartje in je kaartlezer steken.
Komt als een apart schijfje in je verkenner (explorer).
Aanklikken, inhoud selecteren en verwijderen. (formateren kan ook)
Vuilbak leegmaken.
ZUMO
Ik ken de Zumo niet. Meestal laten dergelijke toestellen niet toe de kaart te wissen om accidenten op de sc hijf te vermijden. TOMTOM kan het alleszins niet bij mijn weten.
Dim
-
®win
- Contacteer:
Overigens bestaat de kans dat als je de SD kaart formatteert in een kaartlezer aan de computer, dat de Zumo 'm niet meer kan lezen. Dat is bij mij het geval. De optie is dan om de SD kaart in de Zumo te laten, de Zumo aan de computer te koppelen en zo de SD kaart te formatteren. Pas op dat je de Zumo niet formatteert!!! De Zumo dient hier als kaartlezer.
Zodra je de Zumo aan de computer koppelt zie je twee externe opslagmedia verschijnen in 'Deze Computer', waarvan er een ook [Garmin] genoemd is. Het opslagmedium met de naam Garmin is de Zumo, de ander is de SD kaart.
Zodra je de Zumo aan de computer koppelt zie je twee externe opslagmedia verschijnen in 'Deze Computer', waarvan er een ook [Garmin] genoemd is. Het opslagmedium met de naam Garmin is de Zumo, de ander is de SD kaart.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
-
Triker
Correct.®win schreef:Overigens bestaat de kans dat als je de SD kaart formatteert in een kaartlezer aan de computer, dat de Zumo 'm niet meer kan lezen. Dat is bij mij het geval. De optie is dan om de SD kaart in de Zumo te laten, de Zumo aan de computer te koppelen en zo de SD kaart te formatteren. Pas op dat je de Zumo niet formatteert!!! De Zumo dient hier als kaartlezer.
Je kan de bestanden op de kaartjes probleemloos wissen op de pc
maar formateren doe je best op het toestel zelf. Dit geldt ook voor
digitale camera's waar die optie ook steeds bijstaat in de settings.
Indien je het kaartje toch ergens anders formateert zie dan dat je
FAT neemt als optie en niet de FAT32 bvb.