Telefoonontvangst via helm

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
noel

Telefoonontvangst via helm

Bericht door noel »

ben in het bezit van een ZUMO 550 , EVO 5 BMW +headset die met een draadverbinding naar de ZUMO gaat + NOKIA-bluetoot 6230i. De headset is verdorie niet van de goedkoopste (Mertens Leuven)
Probleem: GSM-ontvangst is zéér pover - met horten en stoten- en bovendien storende geluiden én echo op de achtergrond. Wie kent dit probleem, en wie heeft hier een oplossing voor?

Andere vraag : wie heeft wél zeer duidelijke telefoonontvangst op motor, en welke combinaties worden hiervoor gebruikt?

NB: Ik zou al uitermate tevreden zijn als ik goede ontvangst heb tijdens stilstand !

Hartelijk dank alvast!
RT toerist
Contacteer:

Bericht door RT toerist »

Ik heb een TT Rider in combi met scalarider BT werkt perfect zowel als navigatie als gsm op de moto rijdend veel succes. :grin:
keep it save RT 1200 Graniet
Afbeelding
CARPET

Bericht door CARPET »

Hier een combinatie van Evo 5, Zumo 550 en Starcom Advance (met meegeleverde headsets). Prima klankkwaliteit zowel voor rijder als duo.
Nog geen nadelen van ondervonden.
Een lager ontvangstniveau van de GSM kan evenwel parten spelen bij de geluidskwaliteit... maar totnogtoe enkel maar lof. :grin:

Pé
Suzuki GS500E
R65RT - R1100RT - R1200RT - R1200RT/LC
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

combinatie tomtom rider met scala teamset... Uiterst tevreden.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
geebee

Bericht door geebee »

combinatie zumo 550 + interphone van cellular line..
werkt perfect.
Werner C

Bericht door Werner C »

TomTom Rider 2 met Scala Rider... geen enkel probleem. Aanrader. Al gebruikt met verschillende BT telefoons (Sony Ericsson, Nokia...).
K1100LT SE '94 Nr 0509 - 73K km - TTR2nd Ed
Akeem

Bericht door Akeem »

Nokia 6021 met interphone van Cellular Line in shubert C2,
glashelder, je kan je telefoon zelfs in je reistassen steken :lol:
pietpiet
Contacteer:

Bericht door pietpiet »

oortjes bij mertens zijn nochtans van goede kwaliteit. heb ze daar ook van. maar nu met BT van midland (zien er hetzelfde uit als de scalarider, maar is het precies toch niet...) en een sony ericsson T68i (mijn P900 wil geen blijvende connectie houden met de zumo) is goed. allee, ik was aangenaam verrast de eerste keer dat ik telefoon kreeg op de motor.
japanse 4, britse 3 en nu een duitse 2 cylinder... R1200RT titan
noel

telefoonontvangst via helm

Bericht door noel »

Aan allen zéér hartelijk dank voor de snelle reactie, en de eenvoudig en goede uitleg!!! Ik denk dat meerdere mensen hier wat aan hebben !!!
Dwars

Bericht door Dwars »

iemand een piccie hoe gemonteerd? :-?
I am not a complete idiot, some parts are missing
Akeem

Bericht door Akeem »

[/quote]iemand een piccie hoe gemonteerd?
Jazeker,
Hier een interphone module op/in een Shubert C2, het voetje van de module is gewoon tegen de helm gekleefd.

De micro en luidsprekertje zijn uit 1 stuk waarbij normaal dmv velcro de luidspreker op z'n plaats wordt gehouden. Bij een C2 kan je de luidspreker echter via een opening in de voering op z'n plaats brengen, kan er niet uit en zit op de perfekte plaats.
Het kabeltje is praktisch onzichtbaar (het dikke kabeltje dat je ziet is van mijn headset voor de GPS (276C) waarvan ik de luidsprekers gewoon bovenaan in de helm heb vastgezet met velcro.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie