Op- en afstappen met topkoffer
Moderator: GVN
-
RoadsterPaultje
Op- en afstappen met topkoffer
Mijn vrouw heeft al tijden moeite om achter-op of -af te stappen. Ze is niet al te groot (1.58m) en de topkoffer zit ook nog in de weg. Ze heeft ergens de techniek af gekeken om op de linker voetsteun te gaan staan, en dan, terwijl ze zich aan mijn schouders optrekt, haar rechterbeen over het zadel te zwieren. Dat gaat op zich redelijk, vraag me alleen af of de voetsteunen daar op den duur tegenkunnen, het afstappen gaat haar blijkbaar niet zo gemakkelijk af. Lukt niet op dezelfde manier.
Heeft iemand een betere methode bedacht? De middeleeuwse ridders konden het wel maar ik heb niet altijd een takel bij de hand (ik hoop dat ze dit niet leest).
Heeft iemand een betere methode bedacht? De middeleeuwse ridders konden het wel maar ik heb niet altijd een takel bij de hand (ik hoop dat ze dit niet leest).
-
RoadsterPaultje
-
RoadsterPaultje
Gewoon de manier met haar linkervoet op het linkerzijsteun en erover... das de beste...en die steuntjes kunnen er gerust tegen.
Spreek steeds af dat zowel bij op- en afstappen je duo moet wachten op een teken van jou... Jij beslist wanneer je stabiel staat en de motor in zijn greep hebt om je duo er te laten op of afgaan.
Waarom op jou teken?... Je zou de eerste niet zijn die met duo en al het decors in gaat.
Spreek steeds af dat zowel bij op- en afstappen je duo moet wachten op een teken van jou... Jij beslist wanneer je stabiel staat en de motor in zijn greep hebt om je duo er te laten op of afgaan.
Waarom op jou teken?... Je zou de eerste niet zijn die met duo en al het decors in gaat.
RoadsterPaultje 'k heb zelfde probleem met mijn zonen de oudste is 14.
Dat gaat als volgt:
motor op de middenbok
zoon stapt links op, linker voet op voetsteun, trekt rechterbeen op en zwaait voet over de buddy. Daarna stij ik zelf op, op dezelfde manier.
Enige moeilijkheid kan zijn om de motor van de middenbok af te krijgen.
Het kan ook zijn dat ik eerst opstijg en de motor van de middenbok afduw en daarna zoonlief op de eerder beschreven wijze opstapt.
Afstappen: idem dito maar dan andersom
succes!
Dat gaat als volgt:
motor op de middenbok
zoon stapt links op, linker voet op voetsteun, trekt rechterbeen op en zwaait voet over de buddy. Daarna stij ik zelf op, op dezelfde manier.
Enige moeilijkheid kan zijn om de motor van de middenbok af te krijgen.
Het kan ook zijn dat ik eerst opstijg en de motor van de middenbok afduw en daarna zoonlief op de eerder beschreven wijze opstapt.
Afstappen: idem dito maar dan andersom
succes!
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL

-
RoadsterPaultje
De duo rijdt vaak minder mee, en het op en afstappen is niet echt een routine voor hen... Waarom niet eens op een regenachtige dag de garage induiken... (nee... niet de koffer
) en de motor op en af... In alle rust, en geen pottekijkers op terrasjes die meegenieten van het faal-tafereel voor hun gluurderogen...
Het vertrouwen voor uw duo en ook in uw duo zal er wel bij varen...
En het belachelijkheidsgehalte (yes yes yes... 3 x woordwaarde...) van deze oefensessie... dat bepaal je zelf.
En het belachelijkheidsgehalte (yes yes yes... 3 x woordwaarde...) van deze oefensessie... dat bepaal je zelf.
Simpel: evenwicht ,geen kracht.
De bestuurder moet ,de moto stevig in evenwicht hebben.
(zijstaander mag uit ,voor als het toch fout mocht gaan).
De duo moet KORT tegen de moto staan, zich vasthouden aan de bestuurder(schouders bv.) NIET achterover hangen,rechtop of iets voorover, in evenwicht.Niet trekken aan de bestuurder.
Opstappen =met een voet op de voetsteun zichzelf omhoogduwen(NIET trekken/hangen), en ander been over de zadel/topkoffer brengen.
Het is zoals je op een rechtstaande/losse ladder stapt:niet achterover hellen,iets voorover wel, niet aan de ladder trekken,dat lukt niet.Gewoon jezelf ,in evenwicht, met een been omhoog duwen.Dan blijft alles/ieder vanzelf in evenwicht.Gewicht speelt geen rol ,evenwicht telt.
De bestuurder moet ,de moto stevig in evenwicht hebben.
(zijstaander mag uit ,voor als het toch fout mocht gaan).
De duo moet KORT tegen de moto staan, zich vasthouden aan de bestuurder(schouders bv.) NIET achterover hangen,rechtop of iets voorover, in evenwicht.Niet trekken aan de bestuurder.
Opstappen =met een voet op de voetsteun zichzelf omhoogduwen(NIET trekken/hangen), en ander been over de zadel/topkoffer brengen.
Het is zoals je op een rechtstaande/losse ladder stapt:niet achterover hellen,iets voorover wel, niet aan de ladder trekken,dat lukt niet.Gewoon jezelf ,in evenwicht, met een been omhoog duwen.Dan blijft alles/ieder vanzelf in evenwicht.Gewicht speelt geen rol ,evenwicht telt.
als je ut beiden naakt doet, heb je mss de avond van je levenJH. schreef:De duo rijdt vaak minder mee, en het op en afstappen is niet echt een routine voor hen... Waarom niet eens op een regenachtige dag de garage induiken... (nee... niet de koffer) en de motor op en af... In alle rust, en geen pottekijkers op terrasjes die meegenieten van het faal-tafereel voor hun gluurderogen...
I am not a complete idiot, some parts are missing
Re: Op- en afstappen met topkoffer
beetje lenige vrouw springt gewoon tussen rijder en topkoffer in. Via de voetsteunen of wat dan ook. (die daar gerust tegen kunnen als ik zie wat voor vette exemplaren en cameramannen met uitrusting daar op gaan zitten/staan) En is ze niet lenig?? Inruilen die hap (vrouw dan he, moto nooitRoadsterPaultje schreef:Mijn vrouw heeft al tijden moeite om achter-op of -af te stappen. Ze is niet al te groot (1.58m) en de topkoffer zit ook nog in de weg. Ze heeft ergens de techniek af gekeken om op de linker voetsteun te gaan staan, en dan, terwijl ze zich aan mijn schouders optrekt, haar rechterbeen over het zadel te zwieren. Dat gaat op zich redelijk, vraag me alleen af of de voetsteunen daar op den duur tegenkunnen, het afstappen gaat haar blijkbaar niet zo gemakkelijk af. Lukt niet op dezelfde manier.
I am not a complete idiot, some parts are missing
-
DJAIRO
Waarom moet ze haar been over de topkoffer zwieren?
Het kan toch gemakkelijker als ze haar been/voet tussen de rijder en de topkoffer over de buddyseat doorsteekt.
Het kan toch gemakkelijker als ze haar been/voet tussen de rijder en de topkoffer over de buddyseat doorsteekt.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Den Dirk schreef:Zeker met een 'lichte' vrouw, krijgen die voetsteunen nooit problemen, zoals boven gezegd: GOED afspreken, zij moet steeds vragen of ge 'klaar' zijt om haar te ontvangen = voeten goed stevig,rem getrokken.
Veel oefenplezier!
GOED afspreken, zij moet steeds vragen of ge 'klaar' zijt om haar te ontvangen
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Once coconuts always nuts.
-
Little John