Op- en afstappen met topkoffer

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

RoadsterPaultje

Op- en afstappen met topkoffer

Bericht door RoadsterPaultje »

Mijn vrouw heeft al tijden moeite om achter-op of -af te stappen. Ze is niet al te groot (1.58m) en de topkoffer zit ook nog in de weg. Ze heeft ergens de techniek af gekeken om op de linker voetsteun te gaan staan, en dan, terwijl ze zich aan mijn schouders optrekt, haar rechterbeen over het zadel te zwieren. Dat gaat op zich redelijk, vraag me alleen af of de voetsteunen daar op den duur tegenkunnen, het afstappen gaat haar blijkbaar niet zo gemakkelijk af. Lukt niet op dezelfde manier.

Heeft iemand een betere methode bedacht? De middeleeuwse ridders konden het wel maar ik heb niet altijd een takel bij de hand (ik hoop dat ze dit niet leest).
J
Contacteer:

Bericht door J »

1) moto op zijpikkel, vrouw eerst gaan zitten dan pas jij opstappen en moto rechtzetten. 1.58 dan zal ze wel niet veel wegen.

2) Motor rechtzetten, jij ook rechtstaan,ballen tegen de tank, en vrouw laten opklimmen (op de motor wel te verstaan)

3) vrouw thuislaten :wink:
RoadsterPaultje

1. Moet ik dus mijn been over mijn vrow zwieren. Mag dat in het openbaar?

2. Tank is koud.

3. Dan mag ik ook niet weg.
J
Contacteer:

Bericht door J »

RoadsterPaultje schreef:1. Moet ik dus mijn been over mijn vrow zwieren. Mag dat in het openbaar?
nee been vooruitsteken en over het zadel.

Ik ken uw leeftijd anex soepelheid niet, maar ik ben zo lenig al een ijzeren hekken en ik kan nog gemakkelijk over mijn GSA zadel op deze manier.
:wink:
RoadsterPaultje

Mijn lenigheid staat niet in verhouding tot mijn leeftijd, in negatieve zin dan. Mijn vrouw zal wel teleurgesteld zijn als ik mijn been niet over haar heen ga zwieren.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Gewoon de manier met haar linkervoet op het linkerzijsteun en erover... das de beste...en die steuntjes kunnen er gerust tegen.

Spreek steeds af dat zowel bij op- en afstappen je duo moet wachten op een teken van jou... Jij beslist wanneer je stabiel staat en de motor in zijn greep hebt om je duo er te laten op of afgaan.

Waarom op jou teken?... Je zou de eerste niet zijn die met duo en al het decors in gaat.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
KLT-SE

Bericht door KLT-SE »

RoadsterPaultje 'k heb zelfde probleem met mijn zonen de oudste is 14.
Dat gaat als volgt:
motor op de middenbok
zoon stapt links op, linker voet op voetsteun, trekt rechterbeen op en zwaait voet over de buddy. Daarna stij ik zelf op, op dezelfde manier.
Enige moeilijkheid kan zijn om de motor van de middenbok af te krijgen.

Het kan ook zijn dat ik eerst opstijg en de motor van de middenbok afduw en daarna zoonlief op de eerder beschreven wijze opstapt.

Afstappen: idem dito maar dan andersom

succes!
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

KLT-SE schreef: Afstappen: idem dito maar dan andersom
Kbegrijp wel wat je bedoelt :wink: ... maar kan niet laten het te vragen...

Hoe krijg je je motor op zijn middenbok met je passagier erop :roll:
Afbeelding
KLT-SE

Bericht door KLT-SE »

tsjaa... uh........ veel boterammekes mee pindakaas natuurlijk
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
RoadsterPaultje

De methode om op de voetsteun te gaan staan lijkt me dan toch het beste. Ik zal haar toch eens vragen waarom afstappen zo niet lukt.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

De duo rijdt vaak minder mee, en het op en afstappen is niet echt een routine voor hen... Waarom niet eens op een regenachtige dag de garage induiken... (nee... niet de koffer :roll: ) en de motor op en af... In alle rust, en geen pottekijkers op terrasjes die meegenieten van het faal-tafereel voor hun gluurderogen...

Het vertrouwen voor uw duo en ook in uw duo zal er wel bij varen...

En het belachelijkheidsgehalte (yes yes yes... 3 x woordwaarde...) van deze oefensessie... dat bepaal je zelf.
Afbeelding
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Ik heb zo de indruk dat sommigen hier dingen voorstellen die ze zelf eerst eens best zouden uitproberen :lol: :wink: ...
Nil volentibus arduum
11rt

Bericht door 11rt »

Simpel: evenwicht ,geen kracht.
De bestuurder moet ,de moto stevig in evenwicht hebben.
(zijstaander mag uit ,voor als het toch fout mocht gaan).

De duo moet KORT tegen de moto staan, zich vasthouden aan de bestuurder(schouders bv.) NIET achterover hangen,rechtop of iets voorover, in evenwicht.Niet trekken aan de bestuurder.
Opstappen =met een voet op de voetsteun zichzelf omhoogduwen(NIET trekken/hangen), en ander been over de zadel/topkoffer brengen.

Het is zoals je op een rechtstaande/losse ladder stapt:niet achterover hellen,iets voorover wel, niet aan de ladder trekken,dat lukt niet.Gewoon jezelf ,in evenwicht, met een been omhoog duwen.Dan blijft alles/ieder vanzelf in evenwicht.Gewicht speelt geen rol ,evenwicht telt.
Dwars

Bericht door Dwars »

JH. schreef:De duo rijdt vaak minder mee, en het op en afstappen is niet echt een routine voor hen... Waarom niet eens op een regenachtige dag de garage induiken... (nee... niet de koffer :roll: ) en de motor op en af... In alle rust, en geen pottekijkers op terrasjes die meegenieten van het faal-tafereel voor hun gluurderogen...

Het vertrouwen voor uw duo en ook in uw duo zal er wel bij varen...

En het belachelijkheidsgehalte (yes yes yes... 3 x woordwaarde...) van deze oefensessie... dat bepaal je zelf.
als je ut beiden naakt doet, heb je mss de avond van je leven :mrgreen:
I am not a complete idiot, some parts are missing
Dwars

Re: Op- en afstappen met topkoffer

Bericht door Dwars »

RoadsterPaultje schreef:Mijn vrouw heeft al tijden moeite om achter-op of -af te stappen. Ze is niet al te groot (1.58m) en de topkoffer zit ook nog in de weg. Ze heeft ergens de techniek af gekeken om op de linker voetsteun te gaan staan, en dan, terwijl ze zich aan mijn schouders optrekt, haar rechterbeen over het zadel te zwieren. Dat gaat op zich redelijk, vraag me alleen af of de voetsteunen daar op den duur tegenkunnen, het afstappen gaat haar blijkbaar niet zo gemakkelijk af. Lukt niet op dezelfde manier.

Heeft iemand een betere methode bedacht? De middeleeuwse ridders konden het wel maar ik heb niet altijd een takel bij de hand (ik hoop dat ze dit niet leest).
beetje lenige vrouw springt gewoon tussen rijder en topkoffer in. Via de voetsteunen of wat dan ook. (die daar gerust tegen kunnen als ik zie wat voor vette exemplaren en cameramannen met uitrusting daar op gaan zitten/staan) En is ze niet lenig?? Inruilen die hap (vrouw dan he, moto nooit :mrgreen:)
I am not a complete idiot, some parts are missing
noek

Bericht door noek »

[quote="RoadsterPaultje"]1. Moet ik dus mijn been over mijn vrow zwieren. Mag dat in het openbaar?

Je kan ook je vrouw over je been zwieren.... :grin: :grin:
dirkske

Bericht door dirkske »

JH. schreef:Waarom niet eens op een regenachtige dag de garage induiken... (nee... niet de koffer :roll: ) en de motor op en af...
Dan heb je al een hele grote topkoffer nodig zenne :wink:
cooper

Bericht door cooper »

Misschien keukentrapje meepakken. :grin:
Probleem is dan opgelost.
Mijn vrouwtje stapt ook op met haar linkervoet op de linkersteun en zwiert zo haar been over de koffer.
Afstappen is net hetzelfde maar wel in omgekeerde volgorde. Anders wordt het moeilijk.
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

De "Kama sutra" ééns lezen en uitproberen :wink:
Been over vrouw,ballen tegen de tank :shock: :shock:
Lijkt hier wel een"soft erotisch"programma"sex op een boxer" :grin:
Frank :-)
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

Zeker met een 'lichte' vrouw, krijgen die voetsteunen nooit problemen, zoals boven gezegd: GOED afspreken, zij moet steeds vragen of ge 'klaar' zijt om haar te ontvangen = voeten goed stevig,rem getrokken.
Veel oefenplezier!
I like my bike!!
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Waarom moet ze haar been over de topkoffer zwieren?
Het kan toch gemakkelijker als ze haar been/voet tussen de rijder en de topkoffer over de buddyseat doorsteekt.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Den Dirk schreef:Zeker met een 'lichte' vrouw, krijgen die voetsteunen nooit problemen, zoals boven gezegd: GOED afspreken, zij moet steeds vragen of ge 'klaar' zijt om haar te ontvangen = voeten goed stevig,rem getrokken.
Veel oefenplezier!

GOED afspreken, zij moet steeds vragen of ge 'klaar' zijt om haar te ontvangen :shock: :shock: :shock: :-P
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

@ oneshark, remember Fruits de Mer 2006 8-)
Afbeelding
Little John

Bericht door Little John »

dit al eens geprobeert ? :grin:

http://www.poweriserstilts.com
STErik

Bericht door STErik »

Ik gebruik ook altijd de voetsteunen om op en af te stappen als ik bagage meeheb, en als uw vrouw zoveel weegt als ik zal ze zeker niet alleen 1.58m lang zijn maar ook zo breed. :lol: :lol:
The road goes ever on...
Plaats reactie