Intercom Starcom Digital

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
MarcRT
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2007, 00:29

Intercom Starcom Digital

Bericht door MarcRT »

Er is een nieuw model intercom van Starcom op de markt:
Starcom Digital.
Heeft hier iemand al ervaring mee?
Ik was juist van plan de Starcom Advanced aan te schaffen, en ja nu toch even weer in twijfel.
Ik kijk uit naar jullie ervaringen.
mvg,
Marc
dreaming off an R1250RT
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Bericht door MOTOBLOG »

Van zodra ik weer de oude ben, wordt dit nieuw model uitgebreid aan de tand gevoeld met naar gewoonte een uitgebreid verslag en foto's op de gebruikelijke webstek.

Ik denk dat de prijs halverwege tussen de 400 en 500 euro zal liggen naargelang de keuze van de set en uiteraard zijn er nog accesoires.
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

Bart Bever schreef in een ander topic :




--------------------------------------------------------------------------------

Allé,

we zijn er nog eens met een update.

Naar aanleiding van de problemen met de starcom advance in combinatie met de R1100S die niet zonder storingen werkte zijn charakke (ook R1100S met dezelfde problemen) en ikzelf vorig weekend de starcom digital gaan testen bij de Lex.

Formaat is hetzelfde maar daar blijft het ook ongeveer bij.
Uitbreidingen zijn toch wel spectaculair te noemen naar mijn mening. Deze hebben we ter plaatse niet getest omdat we wilden starten met een storingsvrije communicatie van rijder naar duo.
De starcom digital uit de doos en gemonteerd met de standaard instellingen en testen geblazen.

1e opmerking was al heel snel: amai! das zuivere spraak tegenover de advance!

2e was ook al snel op komst. Bij snelheden vanaf 100 km/u had je op de advance al snel de neiging om zelf harder te spreken(roepen) naar de duo. Ik was zelf aan t bedenken wat er nu anders was maar mijn alerte duo zei plots; he, ik moet nimeer roepen..(merci Kristel)

Wat we wel opmerkten was dat de Vox té snel openging. Lichte klik door de helmspeakers, maar met de Digital dan wel zonder ruis en motorgeluid tot gevolg.

Terug naar de Pitlane voor ne cola (merci Lex) en de eerste fijnafstellingen. Ruisonderdrukking iets hoger gezet, volume wat naar eigen smaak gezet en de Vox gevoeligheid bijgeregeld.
Terug de baan op..

Resultaat, verbluffend!

Nu hebben we de digital ook gepest natuurlijk door 'abnormaal' rijgedrag toe te passen..
Bij volgas acceleraties durft de Vox nog wel even op te springen. Wel gemerkt dat het juist was wanneer de motor zelf ook op zen luidst is.
Ikzelf rijd met Open DOMA uitlaten, Didier rijdt met het Laser pakket.
We houden onze sportieve opstelling dan ook graag verantwoordelijk voor deze kleine zijstap van de starcom, hoewel dit volgens lex bij starcom softwarematig kan aangepast worden omdat er nu digitaal gewerkt wordt. Er wordt dan ook aan de dealers gevraagd om input te geven bij de ervaringen. Hoeverre daarop gereageerd zal worden blijft natuurlijk de vraag.
Ook het type helm zal mss nog wel een kleine rol spelen.

Nu zijn er dus nog tal van accesoires aan te hangen natuurlijk maar daar zijn we zaterdag niet aan toegekomen. Maar er loopt ondertussen al een toppicje over dus daar zal nog wel 't één en ander bovenkomen.

Tot zover deze eerste mini-test van een nu écht wel tevreden starcommer. Dit is wat ik verwacht van een dergelijk systeem.

@Lex, bedankt voor de moeite, de tijd en de inzet om dit tot een goed einde te brengen!
Daarom koop ik niet op ebay!

@Didier en Kristel, merci voor de companie en we zijn ondertussen nog vree goe gesteld ook! Kristel, merci om voor didactisch materiaal te spelen en de volgende keer moogt ge een liedje zingen!

Ik ben geen aandeelhouder van Starcom, RSE of waar dan ook..
en kijk zelf uit naar een uitgebreide test zoals PVDK ze binnenkort zal doen als hij terug op de motor zit.

Greetz!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

Wat ik hier nu eigenlijk niet lees, is wat het verschil nu eigenlijk is ??
Wat houd dat digitaal dan in ??

'T ja, ik ben dan ook maar nen domme jongen hé !! :wink:

Ik heb de Advance op mijne Beemer staan !!
Ik gebruik dat toestel als ik ga toeren ( toeren hé !! ).
Samen met de duo tegen een verantwoorde snelheid of om zonder duo tegen een verantwoorde snelheid naar wat muziek via een mp3 te luisteren.
Ik begrijp uit die testen allemaal dat men tegen snelheden van meer dan 140/u nog gezellig een babbelke wil doen met de duo. :roll: :roll:
Dat luisterbare bij extreem hoge snelheden heeft bij mij zeker de doorslag niet gegeven, maar de kwaliteit bij het toeren.
En als ik eens verder denk dan mijn klein boeren verstand, dan zal er wel een verschil zijn tussen het gebruik van het toestel op een RT en op een naked R. :wink:
Voor Dreft heeft men ook al duizenden keren een andere formule uitgevonden, dat geacht is altijd maar beter te ontvetten. :roll: Dus een klein beetje beter relativeren zou ik zo zeggen.
Bij snelheden vanaf 100 km/u had je op de advance al snel de neiging om zelf harder te spreken(roepen) naar de duo. Ik was zelf aan t bedenken wat er nu anders was maar mijn alerte duo zei plots; he, ik moet nimeer roepen..(merci Kristel)
:roll: :roll: :roll: :roll:

Nog niet tegengekomen !! :-?

Door het verhogen van de snelheid heeft een mens zowiezo de neiging om harder te beginnen praten ! Ik moet aan zowel de kinderen als aan mijn vrouw vragen om niet te roepen als ze meerijden. Instelling van het juiste volume vraagt nu éénmaal om een proefritje. :wink:
Nu zijn er dus nog tal van accesoires aan te hangen natuurlijk maar daar zijn we zaterdag niet aan toegekomen. Maar er loopt ondertussen al een toppicje over dus daar zal nog wel 't één en ander bovenkomen.
Bij de Advance niet dan ?? Bij mij is de GSM, mp3 en de GPS aangesloten, met zeer goede resultaten ! En er is een blauwe tand module te koop om er op aan te sluiten alsook een Bike to Bike systeem. :wink: Wat wil een mens daar dan nog meer op aansluiten ??

Zoals ik al aangaf !! Altijd een beetje relativeren !
Ik schrijf dit niet om tegendraads te doen hoor, maar wil alleen maar aangeven dat er met de komst van dit nieuwe systeem het "oudere" niet zo slecht is en dat ik daar best tevreden over ben.

Maar zoals met alles !! Ga je vandaag de winkel uit, dan is morgen je toestel al verouderd. :-P

Een tevreden "Starcom Advance" gebruiker.

Gr, Jakke. :wink:

PS:
Over de lex trouwens niets dan lof !! Diene mens heeft mij ook al goe geholpen. 8-) Als het goed is mag het ook gezegd worden. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Bart Bever
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:49

Bericht door Bart Bever »

jow,
nog effe kleine toelichting dan...

Ik had zelf ook de advance maar deze nam storing op op de Skes..
Bij lagere snelheden is deze idd goed.
Over de surpluskes van de digital bedoel ik dat het vb. nu mogelijk is om 2 gsm's apart te horen, dat ieder z'n eigen muziek kan beluisteren,...

Over de 'neiging' tot roepen naar mekaar bij hogere snelheid;
de digital heeft auto-volume regeling dat dus bijgeregeld wordt naargelang de omstandigheden zodat je ongeveer altijd hetzelfde volume binnenkrijgt.

Volledig akkoord dat er naargelang de motor een andere opstelling, instelling moet toegepast worden. Vandaar ook de verwijzing naar de probleempjes op onze Skes.

Greetz!
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

Bart Bever schreef:jow,
nog effe kleine toelichting dan...

Ik had zelf ook de advance maar deze nam storing op op de Skes..
Bij lagere snelheden is deze idd goed.
Over de surpluskes van de digital bedoel ik dat het vb. nu mogelijk is om 2 gsm's apart te horen, dat ieder z'n eigen muziek kan beluisteren,...

Over de 'neiging' tot roepen naar mekaar bij hogere snelheid;
de digital heeft auto-volume regeling dat dus bijgeregeld wordt naargelang de omstandigheden zodat je ongeveer altijd hetzelfde volume binnenkrijgt.

Volledig akkoord dat er naargelang de motor een andere opstelling, instelling moet toegepast worden. Vandaar ook de verwijzing naar de probleempjes op onze Skes.

Greetz!
Tnkx Bart ! 8-)
Ik had in het begin een storingprobleem, doordat de GPS-kabel te laag en onder de tank liep ! lex heeft dan uitgepluist dat de kabel op het hoogste punt onder de tank moest lopen ! Toen was het probleem opgelost !!

gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Lex
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:09
Woonplaats: Tessenderlo
Locatie: Tessenderlo
Contacteer:

Bericht door Lex »

Dit is het beestje......

Afbeelding
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
Plaats reactie