BMW Radio

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Pat Beemer
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jul 2005, 23:04
Woonplaats: Denderland
Locatie: Oost-Vlaanderen

BMW Radio

Bericht door Pat Beemer »

Ik ben in bezit van een R1150RT met originele BMW-radio (met bediening op het stuur). Graag had ik de muziek in mijn helm te horen gekregen. Ik hoef geen performant toestel waar je vanalles (Gsm, GPS, MP3, ...) kan op aansluiten. Ik hoef evenmin een intercom om met de duo te kunnen praten. Ik wil enkel de radioprogramma's in de helm horen in plaats van door de originele luidsprekers in de cockpit.

Iemand een tip?
FS1-E - RD200 - PE250 - XJ900 - K100LT - K1100LT SE - R1150RT - R1200GS
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Bericht door ®win »

Intercom.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Bericht door MOTOBLOG »

je zou op de achterste luidsprekerbekabeling (in de radio stekker) een lijnfiltertje/omvormer kunnen aansluiten en dat naar buiten brengen met een aansluiting voor een setje oortjes. Met de fader kan je dan kiezen voor luidsprekers moto of helm

het filter/omvormer is nodig om de helminbouw te beschermen, het volume is veel te hoog voor de kleine luidsprekers in de helm.

Als je echter totaal wil gaan voor de laagste kostprijs, laat je dat filter er tussenuit, maar dan moet het volume op de radio laag staan.

Ik denk dus dat dit haalbaar is.
Laatst gewijzigd door MOTOBLOG op 14 sep 2007, 07:45, 2 keer totaal gewijzigd.
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Bericht door ®win »

pvdk schreef:je zou op de achterste luidsprekers bekabeling een lijnfiltertje/omvormer kunnen aansluiten en dat naar buiten brengen met een aansluiting voor een setje oortjes. Met de fader kan je dan kiezen voor luidsprekers moto of helm

het filter/omvormer is nodig om de helminbouw te beschermen, het volume is veel te hoog voor de kleine luidsprekers in de helm.

Als je echter totaal wil gaan voor de laagste kostprijs, laat je dat filter er tussenuit, maar dan moet het volume op de radio laag staan.

Ik denk dus dat dit haalbaar is.
De R1150RT heeft toch geen speakers achter? :-?
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Bericht door bmwfreakske »

Pvdk bedoeld de aansluiting op de radio van achterste luidsprekers :!:
Andalousie 09/2018
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

op onderstaande links heb je beeld en uitleg over de juiste aansluitpunten op de radiofiches :wink: ....

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... ight=radio
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Bericht door ®win »

bmwfreakske schreef:Pvdk bedoeld de aansluiting op de radio van achterste luidsprekers :!:
JH. schreef:op onderstaande links heb je beeld en uitleg over de juiste aansluitpunten op de radiofiches :wink: ....

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... ight=radio

OK, duidelijk. Ik wist niet dat de radio van de R1150RT ook aansluitingen voor speakers achter had. Van de radio van de K1200LT (en daarmee van de R1200RT en R1200CL) wist ik wel dat die er waren.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Pat Beemer
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jul 2005, 23:04
Woonplaats: Denderland
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Pat Beemer »

Bedankt voor de info.

Ga werken met een filter, ik wil niet alleen de helmset beschermen, maar ook mijn eigen oren.
FS1-E - RD200 - PE250 - XJ900 - K100LT - K1100LT SE - R1150RT - R1200GS
Plaats reactie