K1200GT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

luc gs

K1200GT

Bericht door luc gs »

Op dit forum geen enkele positieve of negatieve kritiek omtrent dit type motor. :shock:
Wordt deze motor misschien niet verkocht???
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

wordt wel verkocht
Is een goede topic om GT rijders te leren kennen op dit forum.
als het is zoals RS zijn er niet veel zenne.

Ik heb er geen ervaring mee en ook maar zelden gezien op de weg :?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
mike gt

k1200 gt

Bericht door mike gt »

Eindelijk!!Ik dacht inderdaad dat niemand met deze prachtmachine rijdt.Na een k100 de k 1200 gt verleden jaar aangeschaft.Ben er zeer tevreden van.Eén tegenvallertje : nogal veel "geratel" bij optrekken.Niemand schijnt daar op verschillende reeds bezochte forums last van te hebben.Mijn k 100 had dit niet.Eventueeel iets aan te doen??
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Reinhard rijdt ook een K1200GT, dus hij zal ook wel boven water komen :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
YOwan

Bericht door YOwan »

mike gt , zijt gij wie ik denk dat de zijt (michel-peugeot)?
In elk geval welkom ! :lol:
cu soon, we zullen nog wel rap eens gaan rije zeker .... :!:
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
mike gt

k 1200 gt

Bericht door mike gt »

Awel ja Yowan,dat is 'm dus.alles goed in"Weert saint Georges"?(dat is toch chiquer,niet?)
Ik verheug mij er al op om samen met de bende nog eens een toertje te gaan doen.Tot binnen kort!
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Hey Mike
welkom op het forum,ik denk dat het voor de meeste onder ons al te lang duurt voor we weer aan onze uitstapjes kunnen beginnen,de mijne is binnen voor een paar kl herstellingen zoals je al weet en zijn 10.000 beurt...tot binnenkort.CU soon :D
Andalousie 09/2018
Danny

Bericht door Danny »

ratel uit boiteke??? zou toch niet mogen want een k boite schakelt als boter...
Eelco

Bericht door Eelco »

Gezien op een ander forum:
GT StreetPilot, 1m84, K-GT 25 KKM.
Bij 16 KKM eerste probleem met een lekke oliekering bij de uitgaande as van de versnellingsbak. Bij 20 KKM weer hetzelfde probleem. Bij 22 KKM tik in de motor. Blijkt achteraf een losse bougie te zijn...
Op FlyingBrick was ook een K1200GT met twee maal achtereen een lekke oliekeerring van de uitgaande as van de boite :cry:
Beide motos zijn hersteld op kosten van BMW :)
mike gt

Bericht door mike gt »

Hallo danny,
dat geratel komt eigenlijk niet uit de boite,het is nogal moeilijk definieerbaar,maar ik heb de indruk dat elke gt (of rs ) dat fenomeen min of meer heeft.Maar ik ben blijkbaar de enige die dat als storend ervaart??In ieder geval vind mijn dealer daar niets abnormaals aan.Toch had ik graag enkele reacties of tips gezien.
Overigens : tof dat je op verschillende technische vragen reeds dikwijls een oplossing of tenminste een tip kon geven. :D
Gunter

Bericht door Gunter »

Ikzelf rijd ook met een k12RS, heb nog geen last gehad van die keerring, hoewel 2 collegas van mij hetzelfde hebben voorgehad, zal de km-stand eens navragen.
De één heeft het laten repareren bij dealer (+/- 1000 euro), de ander heeft het zelf gemaakt (150 euro stukken).
Hij zit ook soms op het forum indien iemand er vragen over heeft zal hij daar graag op antwoorden (hé Joe :lol: ), die reparatie is gene zever want heel de achterkant moet uitgebouwd worden.
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98

clublid
Gunter

Bericht door Gunter »

Wat ik ook wel hoor is een beetje een geratel wanneer de motor in zijn vrij stationair draait, dit gaat weg wanneer je de koppeling intrekt. Heb hier en daar al eens nagevraagd en blijkt dat dat niet abnormaal is, ik heb ook eens met een k1200gt als vervangmotor gereden en die had dat ook.

Als iemand anders hiervoor een uitleg heeft ik lees hem graag.
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98

clublid
Reinhard

1200 GT

Bericht door Reinhard »

Hallo,

Eindelijk enkele GT 1200 rijders.

Luc en Mike, blijkbaar ziin wij de enigen met goede smaak ! :wink:

Ik vroeg al vele malen waarom er zo weinig gt's rondrijden. De meesten kwamen niet verder dan de beperkte laadmogelijkheden voor een tourfiets en de te sportieve houding. Wellicht speelt de hoge prijs ook een rol.
Hoedanook over (goede) smaak valt niet te twisten.

Het zou leuk zijn om met alle gt rijders eens af te spreken, al is het maar omdat alle minderheden elkaar opzoeken.

Wat het geratel betreft tijdens het 'optrekken' heb ik gelukkig geen ervaring maar ik zou niet wachten om een oplossing te vinden bij mijn dealer.

Reinhard.
K1200 GT ('04) + R1200S ('07) + R 1150 GS (02)
sman

K12GT

Bericht door sman »

Hoy;
Er zijn er dus toch, andere GT rijders.
Ik heb mijne K11RS ingeruild voor de GT,
is wel effe wennen.
gebruik hem dagelijks voor woon-werk en tot nu toe geen problemen
Frans

Bericht door Frans »

Een Gt is een RS met een groter schermpke
Mogen die rskens dan ook mee rijden ?
Enkel geschikt voor mannen en vrouwmenschen die met een moto kunnen rijden en niet zagen dat hij te zwaar is.
Enkel kritiek op die kleine linkerkoffer is toegelaten. :D :?: :D Ik kom juist terug van de aperitief sorry..............;;;
YOwan

Bericht door YOwan »

Inderdaad frans, aangezien de GT en de RS zo ongeveer 95% identiek zijn,
is het mischien leuk om er eens een GT+RS afspraak (rit) van te maken.
Tis maar een gedacht, reacties ? .........
cu all soon ? :!: :?: :!:
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
jeffie©

k1200gt upgrade

Bericht door jeffie© »

de meesten onder jullie weten misschien wel dat de gt gemaakt is op basis van de rs maar oorspronkelijk voor politiedoeleinden, nu nederlandse politie vond deze versie nog net niet goed genoeg en dan doen ze dit:

Schurgers® Design K1200 GT Upgrade Set.
De Schurgers® Design Upgrade set voor de BMW K1200 P en de GT is in nauwe samenwerking
met de Nederlandse overheidsdiensten ontwikkeld en door de RDW getest en goedgekeurd. Reeds 140 Politie motoren verdeeld over 11 Nederlandse Politie korpsen zijn al uitgerust met deze set, welke de BMW K1200 P en GT upgraden tot een volwaardige hypermoderne sport / toermotor.

De Upgrade Set bestaat uit:
- Nieuw hoger stuur, welke een meer ontspannen zithouding mogelijk maakt;
- Hoger gepositioneerd windscherm, de elektrisch verstelbare ruit is 14 cm hoger geplaatst;
- Nieuwe Re-designed inlays zijnde; een neusdeel, bredere zij-delen en dashboard;
- Grotere, geïntegreerde spiegels van de K1200 LT zijn opgenomen in de kuip en bieden optimaal zicht.

foto's op:

http://www.schurgersdesign.com/uk/produ ... grade.html

http://www.schurgersdesign.com/uk/produ ... grade.html
sman

Bericht door sman »

ne GT heeft iets meer, zeker als je elke dag 130 km moet doen, dan zijn verwarmde handvatten en zadel wel een luxe, 'k wil maar zeggen dat ne K11RS en ne K12GT toch heel verschillend zijn, en dan heb ik het niet alleen over het gewicht.
Frans

Bericht door Frans »

allee
we gaan dan toch nie mee mogen
sman

Bericht door sman »

ziet er wel goed uit, zeker de geïntegreerde spiegels, is deze upgrade set ergens te koop,en wat kan dar zoal kosten ?
jeffie©

Bericht door jeffie© »

volgende info heb ik van nederlands motor forum

Ik kom er met enige regelmaat een tegen van en naar mijn werk. Dat is een donkerblauwe met zwarte spiegels. Ik vind de rode met verchroomde spiegels een erg mooie combinatie.

Heb de volgende gegevens van bedrijf gehad:

In reactie op uw e-mail van zaterdag 22 Januari j.l. sturen wij u enige informatie betreffende onze

Schurgers® Design K1200 GT Upgrade Set.
De Schurgers® Design Upgrade set voor de BMW K1200 P en de GT is in nauwe samenwerking
met de Nederlandse overheidsdiensten ontwikkeld en door de RDW getest en goedgekeurd. Reeds 140 Politie motoren verdeeld over 11 Nederlandse Politie korpsen zijn al uitgerust met deze set, welke de BMW K1200 P en GT upgraden tot een volwaardige hypermoderne sport / toermotor.

De Upgrade Set bestaat uit:
- Nieuw hoger stuur, welke een meer ontspannen zithouding mogelijk maakt;
- Hoger gepositioneerd windscherm, de elektrisch verstelbare ruit is 14 cm hoger geplaatst;
- Nieuwe Re-designed inlays zijnde; een neusdeel, bredere zij-delen en dashboard;
- Grotere, geïntegreerde spiegels van de K1200 LT zijn opgenomen in de kuip en bieden optimaal zicht.
Prijzen van de Schurgers® Design BMW K1200 GT (prijzen incl. BTW)
Schurgers® Design BMW K1200 GT kuipdelen, bestaande uit: € 1.350,00
Neusdeel, Zijpaneel L+R, Dashboard L+R, gespoten in de originele kleur
Montage delen, bestaande Schurgers® Design Montage frame
Schurgers® Design Spiegel steun L+R Schurgers® Design Ruitmotor verlenging
Originele BMW onderdelen Complete Spiegel BMW K1200 LT zwart eel Complete Spiegel BMW K1200 LT chrome L+R / Meerprijs € 81,01
Spiegel brackets Stuur zwart
Optioneel Stuur chrome / Meerprijs € 50,79
Stuurslot bouten Remleiding Schurgers® Design Upgrade set prijs (zwarte spiegels en stuur) € 3.149,00

(De levertijd van de Upgrade set bedraagt ongeveer twee weken. Het is tevens mogelijk de Upgrade set
achteraf op de bestaande motorfiets te plaatsen. Het is niet mogelijk alleen het stuur of de ruit te vervangen).

U kunt ook telefonisch een afspraak met ons maken voor een proefrit met onze demo motorfiets!
Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben beantwoorden

wij deze gaarne.
Met vriendelijke groet,
Jarno Schurgers
Schurgers® Design
Product Design & Development
Bennebroekerdijk 214B
2142 LD Cruquius
The Netherlands
T: +31 (0)23 5283367
F: +31 (0)23 5475771
I: http://www.schurgersdesign.com
E: info@schurgersdesign.com

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/85851/1
==>MUDBREEDER
Eelco

Bericht door Eelco »

de stabiliteitsproblemen die de nederlandse zwaantjes hebben met hun K1200GT-P ofwel K1200GT/JS zijn berucht: te veel gewicht van voren...
het lijkt het mij een gerieflijker toermoto en opvolger van de K1100LT dan de K1200GT.
mooi maschien, die K1200GT , dat zeker :!:
groeten
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
mike gt

mike gt

Bericht door mike gt »

Ik vind de "gewone" GT toch eleganter als die nederlandse politieuitvoering.Alleen misschien een iets hoger scherm en meer moet dat niet zijn.
Voor de rest vind ik het een goed idee om eens een toertje te doen samen met gelijkgezinden met een GT OF RS (natuurlijk zijn jullie welkom :) ...)
Misschien eens iets afspreken rond het Leuvense??
Kris M

K1200 GT

Bericht door Kris M »

Hallo GT'ers

Ik heb na een kleine 2 jaar zowat 17.000 km op de teller van de GT. Enkele buitenlandse reizen gemaakt (italië en kroatië). In feite nog geen noemenswaardige problemen gehad. Toch enkele ongemakken...

- gloeiend hete machine in de zomer bij 30°C. In feite beter geschikt voor het koele noorden... (in juni naar Bretagne en in September naar Engeland...)
- ratelend geluid bij stationair toerental - enkel traktorbestuurders ervaren dit als normaal...zou niet mogen voor een viercylinder
- scherm net niet hoog genoeg
- heel soms blauwe rook uit de uitlaat - enkel indien zijstandaard gebruikt werd (olie komt dan blijkbaar in geringe mate in cylinder...)
- bagageprobleem: op te lossen met tanktas en RECENT op de markt TOPCASE 31 liter (sinds vorige week gemonteerd)

Verder een prachtige machine die behoorlijk wat oefening vraagt van de berijder. Het zal nog enkele jaren duren eer het echt "spielerei" wordt.
Eens op dreef, een symphonie van kleppen en zuigers EN NATUURLIJK MEER CYLINDERS DAN WIELEN

Groeten
Zorg altijd dat je méér cylinders dan wielen hebt
mike gt

mike gt

Bericht door mike gt »

Kris,
ik zou uw bevindingen niet beter kunnen verwoorden.Alhoewel ik de warmteafgifte in de zomer erger vond bij mijn K 100.Alles is relatief natuurlijk.Voor de rest met al je opmerkingen akkoord.
Is de topcase al beschikbaar bij de dealers?En wat moet dat kosten?
Plaats reactie