Kroonplaat GS 1200

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
michelannn

Kroonplaat GS 1200

Bericht door michelannn »

Wij hebben in onze groep een ongeval gehad.De motard in kwestie is achteraan op een rt gereden.
Zijn kroonplaat is onmiddelijk afgebroken bij de inpakt,vering breekt af en het wiel vliegt stuurloos onder hem in.De rijder heeft daardoor een zware val gemaakt.
Ik stel me de vraag of het lichter maken van de motoren ,ten koste moet gaan van de veiligheid
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Was die persoon anders niet gevallen dan? En waarom is ie achterop de RT geknald? Vertrouwde hij teveel op evt. abs zodat hij zijn volgafstand niet hoefde te waarborgen? Sorry maar ik zie niet wat er nu precies fout is aan het materiaal... maar ik was er dan ook niet bij. Als het materiaal TE goed is dan is het ook niet goed, dan wordt de kinetische energie niet geabsorbeerd en dan kunnen de brokken nog veel erger zijn...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

Kreukelzone bestaat niet, dus worden moto's niet gemaakt op mee te botsen.... Onbreekbaar zullen ze dus nooit zijn....
Dat ziet ge bij elk moto-ongeval, die moto's zijn snel helemaal kapot...vaak erger dan de motard (gelukkig)
I like my bike!!
one-one

Bericht door one-one »

Het is misschien ook nuttig te melden aan welke snelheid de aanrijding gebeurde.
Als dit aan 20 of 30km/u gebeurde en alles breek af zou er misschien wel een probleem kunnen zijn :cry:
Hopelijk is de motorrijder niet te erg gekwetst.
ride with pride
one-one
gsa 1150
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Den Dirk schreef:Kreukelzone bestaat niet, dus worden moto's niet gemaakt op mee te botsen.... Onbreekbaar zullen ze dus nooit zijn....
Dat ziet ge bij elk moto-ongeval, die moto's zijn snel helemaal kapot...vaak erger dan de motard (gelukkig)
Ik denk dat je je vergist.
Enig idee hoeveel energie het afbreken van de kroonplaat heeft gekost?
Zou deze niet gebroken zijn dan moet alle energie of iig een zeer groot gedeelte opgevangen worden door het lichaam.
Over de huidige (en toekomstige) generatie motorfietsen wordt juist heel goed nagedacht over het absorberen van energie ten gevolge van een ongeval. Het gevolg is dat motorfietsen steeds breekbaarder worden maar dan wel op plekken die de fabrikant bedacht heeft.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Plaats reactie