rusland, te doen of beter niet?

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
mort
Contacteer:

rusland, te doen of beter niet?

Bericht door mort »

ik heb al veel wilde verhalen gelezen over het reizen naar rusland over de weg via duitsland, polen, wit rusland. heeft iemand ervaring met dit traject?
als ik al die verhalen lees vraag ik mij echt af of het wel een aanrader is qua gevaar. met gevaar bedoel ik overvallen, plunderen, enz..

bedankt
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
den Bullet

Bericht door den Bullet »

Ik heb alleen ervaring met Oekraïne: één dag in aug. 2007 en 2 maal $ 10 aan amnestieaanvragen* armer :roll:

Voordeel: ze preferen dollars boven Euri, wat het dus toch wat goedkoper maakt :wink:

De ex-Oostbloklanden die we hebben aangesneden (Polen, Tsjechië, Slowakije en Hongarije), vielen heel goed mee; meer nog: da smaakt zelfs naar nog veeeel meer 8-)

* Een standaard verzekeringspolis dekt u niet in Oekraïne; aan de grens zelf zou de mogelijkheid bestaan om een tijdelijke polis af te sluiten, maar dat hebben we glorieus over 't hoofd gezien ...
Trikke

Re: rusland, te doen of beter niet?

Bericht door Trikke »

mort schreef:ik heb al veel wilde verhalen gelezen over het reizen naar rusland over de weg via duitsland, polen, wit rusland. heeft iemand ervaring met dit traject?
als ik al die verhalen lees vraag ik mij echt af of het wel een aanrader is qua gevaar. met gevaar bedoel ik overvallen, plunderen, enz..

bedankt
Hier zul je al veel info kunnen opsteken. Als je deze kerels hun wedervaren hoort was Rusland toch niet zo'n topper.
brussel-mongolië
Boxer-twin
Contacteer:

Bericht door Boxer-twin »

Dat is een heel mooi verslag!!! Wij zijn zelf al eens naar Wolgograd(Stalingrad) heen en weer geweest. Je hebt tijdens de reis niet zoveel te vrezen maar de politie is inderdaad een ramp. We stopten niet meer dan 10Euro of dollars in onze portemonnee en zeiden dat we al door hun collega's waren geplundert. Zo konden we de schade beperkt houden.
Trikke

taal

Bericht door Trikke »

Ter info:
Eén van de kerels (guido) van Brussel-Mongolië had de voorgaande jaren ijverig russisch gestudeerd. Uiteraard een
pluspunt, maar die kennis zeker niet laten weten. Bij controles wisten ze dan steeds dat je ze begreep. Dan kun je je
moeilijk van den onozele houden. Iets dat eigenlijk véél handiger is in de onderhandelingen, hebben ze na een tijdje
gemerkt.
Ik heb nog kennissen die naar Mongolië zijn getrokken. Eén ervan moet ondertussen terug zijn.(maar ik heb hem nog
niet gezien/gesproken) De anderen zitten voor 't ogenblik ergens in China. Van zodra ik wat meer info heb over de
russische passage laat ik het weten.

trikke
den Bullet

Re: taal

Trikke schreef:Ter info:
Eén van de kerels (guido) van Brussel-Mongolië had de voorgaande jaren ijverig russisch gestudeerd. Uiteraard een
pluspunt, maar die kennis zeker niet laten weten. Bij controles wisten ze dan steeds dat je ze begreep. Dan kun je je
moeilijk van den onozele houden. Iets dat eigenlijk véél handiger is in de onderhandelingen, hebben ze na een tijdje
gemerkt.

...

trikke
Jups, ook ondervonden.

Toen ze onze papieren aan 't uitvlooien waren, probeerde één van die 'dienders' een gezellig bewonderend babbelke te slaan over onze GS'kes. Niks de ballen van verstaan (en dat kon 'm dus duidelijk merken).
Uiteindelijk konden ze tòch iet of wat communiceren in 't Duits/Engels.
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

bedankt voor de reacties, en een prachtige site (brussel-mongolie)
Afbeelding Afbeelding
cees1
Contacteer:

Bericht door cees1 »

@ Mort,

Op deze site kun je ook het een en ander nalezen:
http://altaigobi2007.blogspot.com/

Volgend jaar kan ik je persoonlijk wat meer vertellen, kijk maar op:
http://www.expeditiesos.eu

Grtz Cees
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

den Bullet schreef:Ik heb alleen ervaring met Oekraïne: één dag in aug. 2007 en 2 maal $ 10 aan amnestieaanvragen* armer :roll:

* Een standaard verzekeringspolis dekt u niet in Oekraïne; aan de grens zelf zou de mogelijkheid bestaan om een tijdelijke polis af te sluiten, maar dat hebben we glorieus over 't hoofd gezien ...
ook in de bak gezeten zoals ik ?
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
den Bullet

de witten schreef:
ook in de bak gezeten zoals ik ?
Zo bont hebben ze 't ni gemaakt :lol:

We hadden een verkeersovertreding begaan (vrachtwagen voorbijgestoken over een volle wite lijn) en die flikken dreigden uiteraard met den bak; maar hadden toch liever de "minnelijke schikking" van $ 10.

Bij 't verlaten van Oekraïne an de Hongaarse grens moesten we nog es met $ 10 minnelijk schikken wegens niet verzekerd in UA.
leejoogs

Bericht door leejoogs »

hallo

ben een paar jaar geleden met de motor van hier naar Rusland gereden,
mijn traject : Nederland Duitsland Polen Letland Estland Rusland Oekraine
Roemenie Bulgarije enz
Indien vragen laat maar komen!!!!!

Groetjes
offshore_class1

Bericht door offshore_class1 »

leejoogs schreef:hallo

ben een paar jaar geleden met de motor van hier naar Rusland gereden,
mijn traject : Nederland Duitsland Polen Letland Estland Rusland Oekraine
Roemenie Bulgarije enz
Indien vragen laat maar komen!!!!!

Groetjes
Is dit goed te doen met een RT? (of is dit met risico, en moet het een GS(A))
Groetjes :wink:
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
den Bullet

offshore_class1 schreef: Is dit goed te doen met een RT? (of is dit met risico, en moet het een GS(A))
Groetjes :wink:
Tuurlijk! Enkel rond en in L'Viv (Oekraïne) waren de wegen in erbarmelijke staat, maar zelfs daar kunt ge zonder probs met een baanmachien rondbollen :wink:

Fotoke genomen in L'Viv ...
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

bedankt voor alle info tot nu toe. ik neem alles rustig door.

mvg
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie