radio/opbergvak R1200RT - afdekplaatje toebehoren

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
MOTOBLOG

radio/opbergvak R1200RT - afdekplaatje toebehoren

Bericht door MOTOBLOG »

EDIT: ondertussen is het kleine project afgewerkt: zie verder in dit draadje ...

Als je het deksel opent van het opbergvak / radiovak van de R1200RT zie je boven de radio een opstaand randje rondom de binnenkant van het opbergvak. Naar mijn mening kan je daar een afdekplaatje of iets dergelijks op leggen.

Wat wil ik bereiken: ik zou dus inderdaad een mooi op maat gemaakte afdekking willen voorzien, zodat ik de resterende 2 a 3 cm ruimte bovenaan kan gebruiken voor een bosje sleutels of tijdens trips de tankkaart en peage kaartjes op te bergen.

Ik wil echter voorkomen dat er iets op de radio terecht komt. Heeft er iemand van de RT rijders daar al iets voor bedacht of hoe zou ik te werk kunnen gaan om een mooie afdruk te maken om een plaatje in kunststof te zagen ? Tips ?

Of bestaat er iets van een toeleveringsbedrijf dat ervoor voorzien is.
Tnx...
Laatst gewijzigd door MOTOBLOG op 21 sep 2007, 11:02, 2 keer totaal gewijzigd.
p@rick

Re: radio / opbergvak R1200RT

Bericht door p@rick »

pvdk schreef:Als je het deksel opent van het opbergvak / radiovak van de R1200RT zie je boven de radio een opstaand randje rondom de binnenkant van het opbergvak. Naar mijn mening kan je daar een afdekplaatje of iets dergelijks op leggen.

Wat wil ik bereiken: ik zou dus inderdaad een mooi op maat gemaakte afdekking willen voorzien, zodat ik de resterende 2 a 3 cm ruimte bovenaan kan gebruiken voor een bosje sleutels of tijdens trips de tankkaart en peage kaartjes op te bergen.

Ik wil echter voorkomen dat er iets op de radio terecht komt. Heeft er iemand van de RT rijders daar al iets voor bedacht of hoe zou ik te werk kunnen gaan om een mooie afdruk te maken om een plaatje in kunststof te zagen ? Tips ?

Of bestaat er iets van een toeleveringsbedrijf dat ervoor voorzien is.
Tnx...

Ik steek zulke spulletjes in een gebreid gsm-hoesje dat ik een paar jaar geleden eens gratis bij een of andere krant gekregen heb.
Als je nog kleine kinderen hebt : een kindersokje kan ook dienst doen.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

en laat jij dat dan 'dansen' bovenop de radio, Patrick ?
ferre10

Bericht door ferre10 »

het prototype maken in papier/karton , kan je met de schaar "bijwerken" :grin:
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
happyrtke

radio/opbergvakje r1200rt

Bericht door happyrtke »

:-)
Laatst gewijzigd door happyrtke op 15 okt 2007, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ik ben toch even aan de slag gegaan met het idee van 'Ferre'. Kwestie van aan te tonen dat ik toch twee (momenteel één) handjes hebt die een stukje kunnen werken :wink:

Ik ben begonnen met een blad papier over de opening te leggen. Dat heb ik afgetekend met potlood op de tast (langsheen de rubber afdichting). Daarna met de schaar bijgeknipt totdat het papieren malletje netjes begon te passen.

Dit malletje opnieuw overgetekend en op maat geknipt, nog eens gepast, geknipt en het zag er al netjes uit, het papiertje lag netjes op de randjes in het bergvak.

Dan een stukje pvc gevonden van 1,5 mm en dan ruwweg op maat gesneden met een figuurzaagje. vervolgens met stanley en schuurpapier beginnen trimmen... toch wel een bezigheid als je wil dat het netjes past.

Het eindresultaat is bijna een schoenzool. Het PVC plaatje past netjes in het vak en sluit goed aan (ik moet het aandrukken). Ik heb het liever zo, je kan het ook nog wat bijschuren zodat het er in 'valt'.

Ik ga het nu afwerken met een stukje vilt erop te kleven, zo is het restvak boven de radio netjes aangekleed en proper om wat kleinood te herbergen. Ik denk er ook aan een treklusje te voorzien met een stukje koord (in een hoek) om het plaatje makkelijk te verwijderen.

Ik heb gelijk maar een mal gemaakt, zodat gegadigden die aan de slag willen gaan, bespaard blijven van enig meetwerk.

Afbeelding

En dit is het eindresultaat, zonder en met attributen, heel content van, net genoeg plek om wat klein gerief bij de hand te houden ...

Afbeelding

Afbeelding

De 'die-hard' doe-het-zelvers zouden er nog een gleufje en een gaatje in kunnen voorzien zodat de cd kan worden uitgeworpen ... voor mij hoeft dat voorlopig niet, want ik steek er maar heel af en toe een nieuw gebrand cd-ke in en heb de zumo met 2GB aan mp3-tjes ...
Laatst gewijzigd door MOTOBLOG op 30 jan 2008, 07:06, 3 keer totaal gewijzigd.
MOTOBLOG

Re: radio/opbergvakje r1200rt

Bericht door MOTOBLOG »

frits-schnitzer schreef:hé philippe,als je eventjes geduld hebt,dan zal je "moto-verzorger"er wel iets op vinden...groetjes F.
gij bent ook 'te goed' hé :wink:
ferre10

Bericht door ferre10 »

keurig opgelost :grin: :grin:
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Mooie oplossing!!
Maarre, welke schoenmaat is die binnenzool :D
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
p@rick

Bericht door p@rick »

pvdk schreef:en laat jij dat dan 'dansen' bovenop de radio, Patrick ?
Zoveel ligt er echt niet in hoor... Als ik 'm niet op mijn neus heb staan ligt mijn zonnebril (in een soepel hoesje) erin, en op 'n lange rit durf ik er mijn gsm al eens inleggen. Wellicht gaat mijn iPod er binnenkort nog het meest van al inliggen, maar daarvoor moet eerst de radio verbonden worden met mijn intercomsysteem.
Sleutels enz... hou ik liever in mijn zakken, in mijn goretexpak is daarvoor plaats genoeg :wink:

Jouw oplossing is echter een hele goeie en doeltreffende, en misschien dat ik die op mijn moto ook wel ga toepassen. Maar, vanaf model 2008 is er aan de binnenkart van 't radiovakdekseltje een clip voorzien om een klein staafzaklampje in te klikken. 't Zou kunnen dat er daarvoor in jouw voorstel dan toch nog 'n gaatje gemaakt moet worden.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

dat clipje zit er bij mij ook al 'zie foto's) en dan past perfect, er is genoeg ruimte.
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Dat clipje zat in mijn '05 model ook al. Denk dat het er al altijd bij alle modellen in zit.

Geen schrik dat de temperatuur te hoog zal oplopen voor de Radio-CD speler :?:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

p@rick schreef:Maar, vanaf model 2008 is er aan de binnenkart van 't radiovakdekseltje een clip voorzien om een klein staafzaklampje in te klikken.
Zoals door anderen gezegd, alle modellen hebben dat lamphoudertje.
Maar nieuwe modellen met radio hebben nu wel een draad met 3,5mm fiche om je mp3 aan te sluiten.
Henk.K

Bericht door Henk.K »

Hoi allemaal,

Mooi gemaakt, erg praktisch, echter..., de radio/cd is geforceerd gekoeld.

Lijkt me verstandig om het afdekplaatje van kleine uistparingen aan de rand te voorzien. Dit te maken met 'n kleine ronde ijzervijl, doorsnede 3 tot 4 mm.

Suc6 Henk
CB350 -> CB550 -> CM400T -> ST1100 -> ST1100 ABS-TCS-D-CBS -> R1200RT
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Henk de radio zelf is afgesloten geplaatst aan de bovenkant ??? Ik hoor de ventilator ook, maar die afvoer geschiedt blijkbaar onderaan ... Je hebt echter een punt en dit is best even te controleren
Plaats reactie