2.000.000 km !

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pierre-pieter-pierrot

2.000.000 km !

Bericht door pierre-pieter-pierrot »

Voor de eerste bekeuring in mijn leven : Champagne begot!

Kreeg via de post gisteren mijn eerste (snelheids)bekeuring toegestuurd via de Federale Politie - Weg politie Antwerpen.
Max toegestane snelheid 120 km/u ( E19)
Gemeten snelheid 135 km/u
Gecorrigeerde snelheid 126 km/u
GPS Garmin : 138 km/u : Ik zag de flits af gaan achter mij en was ongeveer alleen op de autosnelweg.
Onder de brug - tegen de berm richting A-werp.- voor Rumst.Goed verdoken : Bingo !

Inning 50 euro.

Beroepshalve : Als commercieel afgevaardigde brute schatting van 2.000.000 km,afgelegd.
Sedert mijn 16 jaar : op de brommerkes:DKW,Zundapp,Flandria,Vespa met nadien overstap op de moto.Yam & BMW.
Nooit één bekeuring gehad.
Nooit één ongeval gehad.
Nooit gevallen met de moto.

Merde : moet ik nu echt tevreden zijn ? Zeker niet boos : Als je ff aan de gas hangt was 135 km/u een moment opname : het had veel erger gekunnen.
Permanente links rijders dwingen korte sprintjes af - en bij 135 km/u was dit zeker al met een toe gedraaide gas.

Soit : Ik zal dan maar de rekening vans ons madame debiteren en met de glimlach dezer vinger-tik van 50.00 € betalen.

Pierre GS 1200
Pinker

Bericht door Pinker »

Mijn deelneming, ik onlangs ook, gecorrigeerd 123 per uur en 50 euro.
Met de moto valt het nog mee, dan rij ik meestal voorbeeldig en af en toe op 't circuit alle remmen los :lol:
Met de auto is het ronduit triestig, flitspalen om de zoveel kilometers, op elke autosnelweg staan ze wel ergens verdoken opgesteld, bebouwde kom (liefst aan een school), enz...

Ik ben zeker geen wegpiraat, verre van, maar heb binnenkort toch een stinger in de auto, ik ben het moe van al die 50 euro's te moeten betalen. ik krijg stress van naar mijn dashboard en de verkeersborden te kijken ipv naar het verkeer. :cry:
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
Frans

Bericht door Frans »

Voor wanneer is diene antiflits-mars ?
;) Nog erger dan de flikken in Rusland daar kunde nog afbieden. :lol:
StijnB
Contacteer:

Bericht door StijnB »

is het nu zo dat een boete binnen de 8 werkdagen moet toekomen om geldig te zijn? of kan dit gerust enkele weken op zich laten wachten?
GS 1200
Frans

Bericht door Frans »

aangezien die boetes bepaald werden door een ongrondwettelijke regering moet ge ze niet meer betalen :D
tweetyoost

Bericht door tweetyoost »

iemand het stukje gezien op man bijt hond waarbij 2 agenten in een flitsauto geflilmd werden?

De agente kickte er wel van dat ze een auto aan 93 kon flitsen in de bebouwde kom :-? en dan nog zeggen dat ze ook maar hun job doen?
Wally

Bericht door Wally »

Mijn deelneming, ik onlangs ook, gecorrigeerd 123 per uur en 50 euro.
Ik deed nog beter : op 25/08 om 11u33 op de E17 in Temse, gecorrigeerd 121km per uur, 50 Euro dokken.
Da's pas balen :cry: :cry:
Leven is het meervoud van lef!
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

Ik heb zo een jaarlijkse baaldag/flitsdag....
De laatste 3x bij het buitenrijden van de bebouwde kom :60 à 70 /u ipv 50, ook nekeer 121 ipv 120, nekeer aan 117 op de ring, ipv 90 etc,...

Ik begin nu wel rustiger te rijen....
I like my bike!!
one-one

Bericht door one-one »

StijnB schreef:is het nu zo dat een boete binnen de 8 werkdagen moet toekomen om geldig te zijn? of kan dit gerust enkele weken op zich laten wachten?
binnen de 2 weken ipv binnen de 8 dagen
ride with pride
one-one
gsa 1150
ErikD

Bericht door ErikD »

Ik heb een boete (96 gecorrigeerd waar ge 90 moogt dus 50€) bijna 2 maand te laat betaald wegen vertraging door lease maatschappij en dan ik op verlof. Dat was geen probleem. Dus niet ongerust worden...

ErikD.
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
Raketman
Contacteer:

Re: 2.000.000 km !

Bericht door Raketman »

pierre-pieter-pierrot schreef:Beroepshalve : Als commercieel afgevaardigde brute schatting van 2.000.000 km,afgelegd.
Sedert mijn 16 jaar : op de brommerkes:DKW,Zundapp,Flandria,Vespa met nadien overstap op de moto.Yam & BMW.
Nooit één bekeuring gehad.
Nooit één ongeval gehad.
Nooit gevallen met de moto.
Den ene zijn toevallig geluk duurt al wat langer dan den andere...
Nil volentibus arduum
Sleetie

Bericht door Sleetie »

een vraagje daar over
als je met twee moto's kort bij elkaar rijdt (als zo goed als naast mekaar)
kunnen ze je dan nog pakken?
ik heb eens gelezen dat wanneer twee nummerplaten te lezen zijn op de foto, deze niet geldig is.

moet ook al zeggen dat ik van die gelukzakken ben die al drie keer gefitst ben en niets in de bus kreeg!! (met de auto).Over de andere keren gaan we zwijgen :(
met de moto nog maar 1 keer in bebouwde kom aan, jawel, 53km/u
normaal rijd ik overal 20km/u sneller dan toegelaten
op die bmw tellers klopt dat toch niet dus met die foutmarge is dat dan reglementair!

allé bedankt op voorhand
ga staks nog eens in de regen rijden, dan is ie vanonder ook weer proper!;)
Sleetie
Plaats reactie