Nieuwe Gsa rijder
Moderator: GVN
Nieuwe Gsa rijder
Vandaag samen met mijn vrouw 2 uurtjes gaan rijden met een 1200GSA (in Bornem).Vanaf de eerste meters tot aan het einde met een grote smile rondgereden.Dit rijd echt fantastisch.Toen we na de testrit terug met onze moto (K1200R) vertrokken leek die zo klein en vooral stuurde die veel zwaarder dan de Gsa ,waar ik altijd dacht dat een K12R makkelijk stuurde,wat eigenlijk wel waar is,maar dan niet in vergelijking met een GSA.Na al de problemen met de K dus toch terug een Bmw gekocht,direkt van Bornem naar Meeusen gereden en besteld.De K is wel nog maar 18 maanden oud maar heeft wel +57000km.Het is en blijft een beest van een moto en de power ga ik in het begin zeker missen,maar nu gaan we voor comfort.
Heeft er iemand ervaring met andere koffers op een Gsa,niet van BMW dus,bv Givi?
Heeft er iemand ervaring met andere koffers op een Gsa,niet van BMW dus,bv Givi?
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
-
GSrijder
- Contacteer:
je hebt een GSA van deze week????Zuchero schreef:Heb ook een GSA van deze week en sta er ook van versteld van de kwaliteiten... Waar heb jij al die kms met de K samen gereden?
De koffers van Wünderlich lijken me wel wat maar ook atractief geprijst...
Ben ook in andere koffers geïnteresseert.
Grtn Z
Hij staat al te koop op Kapaza, ben je er niet tevreden van.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Ik ken Guido en Viv goed en weet dat die rijden wanneer ze kunnen rijden ... nochtans meestal tijdens de WE en verlofdagen en natuurlijke de vele vakantie trips ... toch de moeite die km standZuchero schreef:Heb ook een GSA van deze week en sta er ook van versteld van de kwaliteiten... Waar heb jij al die kms met de K samen gereden?
Grtn Z
mvg
Stef
De meeste kilometers komen van vakantie trips,37 overnachtingen dit jaar met de motor.Ook riijden wij elk weekend tussen de 300 en 800km .Zuchero schreef:Heb ook een GSA van deze week en sta er ook van versteld van de kwaliteiten... Waar heb jij al die kms met de K samen gereden?
Grtn Z
Koffers zijn ondertussen besteld,de originele aluminium.
Reden is hoofdzakleijk omdat deze beter passen bij de motor.Die van Wunderlich (Hepco&Becker) zijn ook mooi en goedkoper maar aangezien die geen uitsparing hebben voor de uitlaat denk ik dat de linkerkoffer verder gaat uitsteken dan de rechter.Heeft er iemand daar ervaring mee ?(gewoon uit niewsgierigheid)
Reden is hoofdzakleijk omdat deze beter passen bij de motor.Die van Wunderlich (Hepco&Becker) zijn ook mooi en goedkoper maar aangezien die geen uitsparing hebben voor de uitlaat denk ik dat de linkerkoffer verder gaat uitsteken dan de rechter.Heeft er iemand daar ervaring mee ?(gewoon uit niewsgierigheid)
Laatst gewijzigd door Guidoviv op 26 sep 2007, 17:38, 2 keer totaal gewijzigd.
-
den bakker
originele koffers zijn echt TOP
de binnenkoffers van touratech zijn ook een plezier.(en een pak goedkoper dan de originele)
wel opletten in de bochten
na een tijdje gaat dat zo goed dat ge de hoekskes van uw koffers begint te verslijten. zeker wanneer ge met zijn 2 op de GSA zit.

de binnenkoffers van touratech zijn ook een plezier.(en een pak goedkoper dan de originele)
wel opletten in de bochten
PLAT IN DEN BOCHT EN STILLEKES RECHTDEUR
We gaan dinsdag de moto afhalen en zondag rijden we de Mertens rit mee.
http://www.gpsmertens.be/nav.php?p=3&id_artikel=505
http://www.gpsmertens.be/nav.php?p=3&id_artikel=505
De eerste duizend kilometers staan erop (1060).Gisteren tijdens de Mertensrit toch gemerkt dat het zadel niet zo goed is.Het is niet zo erg dat we niet kunnen verder rijden,maar we moeten beiden toch af en toe even verzitten.Op de K1200R hadden we een zadel van Artistiek en zelfs na een (autostrade) rit van 1200km hadden we daarmee nergens last van.Eigenlijk zou dit toch niet mogen op een moto met benzientank van 33l en na 300 km al (lichte)zadelpijn.Heeft er al iemand dit gemeld aan zijn dealer of BMW Bornem?Zelf zal ik dit zeker vermelden nu woensdag als de moto binnen gaat voor het eerste onderhoud en als iedereen dit doet word er in het vervolg misschien rekening mee gehouden.
Zadelpijn of met andere woorden, het comfort van het orginele GSA-zadel, laat idd te wensen over. Er zijn hier al verschillende topics over geopend. Corbin zou een goed alternatief zijn.
Wat de koffers betreft. Ik ben er zeer tevreden over, wel opletten bij filteren want deze steken een stuk verder uit dan je denkt.
En wanneer je naar de bergen zou gaan (Alpen of dergelijke) de koffers wel voorzien van een miniscuul gaatje of een stukje van de zwarte plastiek aan de binnenkant wegvijlen. Je zou niet de eerste zijn die na een prachtige col niet meer in zijn koffers kan wegens vacuum trekken.
Ook over dit onderwerp zijn er verschillende topics, hier als op het Nederlandse GS-forum.
Wat de koffers betreft. Ik ben er zeer tevreden over, wel opletten bij filteren want deze steken een stuk verder uit dan je denkt.
En wanneer je naar de bergen zou gaan (Alpen of dergelijke) de koffers wel voorzien van een miniscuul gaatje of een stukje van de zwarte plastiek aan de binnenkant wegvijlen. Je zou niet de eerste zijn die na een prachtige col niet meer in zijn koffers kan wegens vacuum trekken.
Ook over dit onderwerp zijn er verschillende topics, hier als op het Nederlandse GS-forum.

-
Dirk Pauwels
Met Gobi koffers (H&B) wordt ie wel heeeeel breed. Koffers hebben geen last van vacuum trekken wat de orig wel hebben in de bergen. Heb er zelf geen (heb maar gewone GS) maar rij wel eens samen met GSA.Guidoviv schreef:Koffers zijn ondertussen besteld,de originele aluminium.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Das wel een goede TipFrank K schreef:Zadelpijn of met andere woorden, het comfort van het orginele GSA-zadel, laat idd te wensen over. Er zijn hier al verschillende topics over geopend. Corbin zou een goed alternatief zijn.
@Guido, oppassen he manneke
mvg
Stef
Ondertussen staan de eerste 5000km er bijna op (4800km).In het begin kon ik maar juist met mijn tippen aan de grond,maar dit heb ik opgelost door een extra zool onder mijn botten te laten plaatsen.Het zadel viel in het begin echt tegen,maar nu doen we toch al dagtrips van 400km zonder zadelpijn.Bij meerdere kilometers op 1 dag moeten we wel meer stops inlassen,het zadel kan dus beter want met het zadel van artistiek op onze vorige moto (K1200R) konden we gewoon blijven rijden zonder zadelpijn.
De grote benzinetank is voor ons wel een meevaller daar wij dikwijls in Luxemburg toeren.Tot nu toe ook nog geen olieverbruik.
De grote benzinetank is voor ons wel een meevaller daar wij dikwijls in Luxemburg toeren.Tot nu toe ook nog geen olieverbruik.