aerostitch overall
Moderator: GVN
aerostitch overall
Ik heb gezien dat er hier op het forum verschillende mensen zijn met een aerostitchpak. Ik ben ook wel geïnteresseerd,vooral nu de dollar zo goedkoop staat (nog zo'n 527 euro voor een standaard one piece suit).Nu is mijn vraag, hoe bepaal je welke maat je nodig hebt als je op voorhand niet kan passen?Gaat zo'n pak lang mee en hoe zit het met de waterdichtheid? Ik rijd het hele jaar (woon-werk). Kan je het winter en zomer aan doen? Hoe hebben jullie het pak laten overkomen? Via een relatie in de USA of rechtstreeks (douane).Alvast bedankt voor de reacties 
Op de reis van het leven telt niet het doel maar wel de weg er naar toe. GS 1200
-
bougimain
- Contacteer:
Re: aerostitch overall
Wuiten Ga hier eens naartoe kleding maten ik heb mij hierop toch al gebaseerd en de maten waren juist bij mij
Mvg. from Bougimain
Mvg. from Bougimain
wuiten schreef:Ik heb gezien dat er hier op het forum verschillende mensen zijn met een aerostitchpak. Ik ben ook wel geïnteresseerd,vooral nu de dollar zo goedkoop staat (nog zo'n 527 euro voor een standaard one piece suit).Nu is mijn vraag, hoe bepaal je welke maat je nodig hebt als je op voorhand niet kan passen?Gaat zo'n pak lang mee en hoe zit het met de waterdichtheid? Ik rijd het hele jaar (woon-werk). Kan je het winter en zomer aan doen? Hoe hebben jullie het pak laten overkomen? Via een relatie in de USA of rechtstreeks (douane).Alvast bedankt voor de reacties
Inderdaad een interessante site, Ik heb echter bij het zoeken naar een nieuwe helm ondervonden dat er veel verschil op de pasvorm zit. Ik vermoed dat dit ook het geval is voor pakken.? Met mijn 1.93m. en mijn lange benen wil ik toch wel vermijden een paar octaven hoger te spreken na het aan trekken van mijn pak. 
Op de reis van het leven telt niet het doel maar wel de weg er naar toe. GS 1200
-
bougimain
- Contacteer:
Ja dat zal wel maar ik heb mij toch onlangs geriskeerd van een helm en vest te kopen op E-bay en op deze bepaalde site dat ik u heb gegeven de maat genomen zoals aangegeven en YES
alles paste perfect. Kem chance gehad
Mvg.
Bougimain
Mvg.
Bougimain
wuiten schreef:Inderdaad een interessante site, Ik heb echter bij het zoeken naar een nieuwe helm ondervonden dat er veel verschil op de pasvorm zit. Ik vermoed dat dit ook het geval is voor pakken.? Met mijn 1.93m. en mijn lange benen wil ik toch wel vermijden een paar octaven hoger te spreken na het aan trekken van mijn pak.
voor de maaten kijk eens op deze link. In het blauw vint je daar "sizing chart"
http://www.aerostich.com/catalog/US/Roa ... 16133.html
Zou er ook wel eentje willen , maar vraag me af wat de verzendings en douane kosten zouden zijn .
Bestaat er ergens een website waar we de douane tarieven kunnen vinden ??
http://www.aerostich.com/catalog/US/Roa ... 16133.html
Zou er ook wel eentje willen , maar vraag me af wat de verzendings en douane kosten zouden zijn .
Bestaat er ergens een website waar we de douane tarieven kunnen vinden ??
-
bougimain
- Contacteer:
Behalve als de firma waar je het koopt, het pakket wilt opsturen onder GIFT = cadeau je veel minder of geen invoertaxen betaald maar de meeste firma's willen dit niet doen.
Ik heb verleden jaar een camcorder gekocht in de USA die hier niet bestaat & hebben het mij toch willen opsturen in GIFT pakket en heb geen invoerrechten betaald.
T'is maar da get weet niewaar
Ik heb verleden jaar een camcorder gekocht in de USA die hier niet bestaat & hebben het mij toch willen opsturen in GIFT pakket en heb geen invoerrechten betaald.
T'is maar da get weet niewaar
Zwerten schreef:Komt op een 755 EUR zonder transport kosten.
Er is 12% invoertaks vanuit de US naar de EG
+21 % Btw.
@ luc vb, die sizing chart heb ik ook al gezien, maar ik heb nu een broek van richa in maat LXL (dus één met extra lange benen) en die vind ik ook nog te kort. Na enkele kruispunten kruipt de broek tot boven mijn laarzen. Ik heb gezien dat je de pijpen een extra stuk kan bij geven, maar ik weet dus niet of dat wel voldoende is.
Ik wacht eigenlijk nog op een reactie van een eigenaar. Dan kan hij ons ook eens vertellen hoe hij de verzending opgelost heeft.
@ zwerten, bij omrekening kom ik in euro's op een lagere prijs uit, heb ik nog ergens een taks gemist?
Ik wacht eigenlijk nog op een reactie van een eigenaar. Dan kan hij ons ook eens vertellen hoe hij de verzending opgelost heeft.
@ zwerten, bij omrekening kom ik in euro's op een lagere prijs uit, heb ik nog ergens een taks gemist?
Normaal moet je als volgt rekenen :wuiten schreef:
@ Zwerten, bij omrekening kom ik in euro's op een lagere prijs uit, heb ik nog ergens een taks gemist?
((Totale waarde factuur) / $$EURUSD) * 12%
En daarop moet dan nog eens 21% BTW.
(De totale waarde van de factuur is incl. vrachtkosten)
... Als er maar 2 wielen onderstaan ....
-
®win
- Contacteer:
Dan betaal je teveel. Invoerrechten zijn vrij van BTW, anders zou je belasting over belasting betalen, en dat is verboden (EU). De douanewaarde bestaat uit:Zwerten schreef:Normaal moet je als volgt rekenen :wuiten schreef:
@ Zwerten, bij omrekening kom ik in euro's op een lagere prijs uit, heb ik nog ergens een taks gemist?
Factuurwaarde (transactiewaarde) + vrachtkosten tot plaats binnenkomst EU + evt. verzekeringskosten / verpakkingskosten / commissies / etc.; de douanewaarde is basis voor de berekening van de invoerrechten.
De waarde voor omzetbelasting bestaat uit:
Factuurwaarde + vrachtkosten tot bestemming + evt. verzekeringskosten/etc.
Dit is voor alle EU-landen gelijk. Alleen het % BTW kan van land tot land verschillen; het % invoerrechten is voor alle EU landen in principe gelijk (echter EU-regelgeving staat toe dat landen een hogere heffing hanteren).
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Misschien komen uw zendingen zo toe , in elk geval bij de douane in België zullen ze u BTW heffen op het totale bedrag.®win schreef:Dan betaal je teveel. Invoerrechten zijn vrij van BTW, anders zou je belasting over belasting betalen, en dat is verboden (EU). De douanewaarde bestaat uit:Zwerten schreef:Normaal moet je als volgt rekenen :wuiten schreef: @ Zwerten, bij omrekening kom ik in euro's op een lagere prijs uit, heb ik nog ergens een taks gemist?
Factuurwaarde (transactiewaarde) + vrachtkosten tot plaats binnenkomst EU + evt. verzekeringskosten / verpakkingskosten / commissies / etc.; de douanewaarde is basis voor de berekening van de invoerrechten.
De waarde voor omzetbelasting bestaat uit:
Factuurwaarde + vrachtkosten tot bestemming + evt. verzekeringskosten/etc.
Dit is voor alle EU-landen gelijk. Alleen het % BTW kan van land tot land verschillen; het % invoerrechten is voor alle EU landen in principe gelijk (echter EU-regelgeving staat toe dat landen een hogere heffing hanteren).
... Als er maar 2 wielen onderstaan ....
@Wuiten,
Ik heb sinds verleden jaar een Aerostitch. Ik rijd het hele jaar (woon-werk).
Inzake waterdichtheid : de overall is waterdicht doch hou rekening met de hoeveelheid ritsen waar het regenwater zich gemakkelijk een weg tussen zoekt. 100% waterdicht ... neen dus. Ik heb altijd een regenoverall in de koffers zitten.
Ik kocht de overall meer voor het gebruiksgemak. Je doet de overall immers gemakkelijk aan boven uw (stads)kledij. Op toertochten / reizen zit je op elk terras met je short & T-shirt terwijl anderen zittten te puffen, zweten, st..... (?), ...
Voor de maatname hanteerde ik de 'sizing chart' van Aerostitch zelf zoals hierboven reeds aangegeven. Ik nam mijn maten volgens de sizing chart en mailde die door naar Aerostitch met de vraag om meer uitleg. Ik kreeg een vriendelijke mail terug met hun voorstel. Ik bestelde en .... zes weken later stond de koerierdienst aan mijn voordeur. Ik betaalde een 250 euro invoerrechten / BTW.
Indien nog vragen ....,
Ik ben in ieder geval heel tevreden van het One Piece Suit
mvg, $ven
Ik heb sinds verleden jaar een Aerostitch. Ik rijd het hele jaar (woon-werk).
Inzake waterdichtheid : de overall is waterdicht doch hou rekening met de hoeveelheid ritsen waar het regenwater zich gemakkelijk een weg tussen zoekt. 100% waterdicht ... neen dus. Ik heb altijd een regenoverall in de koffers zitten.
Ik kocht de overall meer voor het gebruiksgemak. Je doet de overall immers gemakkelijk aan boven uw (stads)kledij. Op toertochten / reizen zit je op elk terras met je short & T-shirt terwijl anderen zittten te puffen, zweten, st..... (?), ...
Voor de maatname hanteerde ik de 'sizing chart' van Aerostitch zelf zoals hierboven reeds aangegeven. Ik nam mijn maten volgens de sizing chart en mailde die door naar Aerostitch met de vraag om meer uitleg. Ik kreeg een vriendelijke mail terug met hun voorstel. Ik bestelde en .... zes weken later stond de koerierdienst aan mijn voordeur. Ik betaalde een 250 euro invoerrechten / BTW.
Indien nog vragen ....,
Ik ben in ieder geval heel tevreden van het One Piece Suit
mvg, $ven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.
Tripy II

Tripy II

-
Beer Met Wielen
Dat is een illegale praktijk, niet elkeen doet daaraan mee. Bedrijven wellicht nog minder. Wees voorbereid op een mooie rekening van de douane. Grote doos gaat niet onopgemerkt voorbij...bougimain schreef:Behalve als de firma waar je het koopt, het pakket wilt opsturen onder GIFT = cadeau je veel minder of geen invoertaxen betaald maar de meeste firma's willen dit niet doen.
T'is maar da get weet niewaar![]()
Maar misschien heb je wel vrienden in de US die je een kerstcadeau willen sturen
-
bougimain
- Contacteer:
Hola dit is helemaal geen illega praktijk, want waar ik werk zit de douane & accijnzen en ze zeggen het zelf dat je het MAG DOEN dus..........
Dat is een illegale praktijk, niet elkeen doet daaraan mee. Bedrijven wellicht nog minder. Wees voorbereid op een mooie rekening van de douane. Grote doos gaat niet onopgemerkt voorbij...
Maar misschien heb je wel vrienden in de US die je een kerstcadeau willen sturen![]()
Alvast bedank aan iedereen voor de bruikbare tips.
Het is plezant als je niet alles zelf hoeft uit te zoeken.
Voor wat betreft de douane, daar vind ik nog wel iets op.
@ luc Waegeman, heb je geen problemen met de beenlengte? Welke maat heb je besteld?
Het is plezant als je niet alles zelf hoeft uit te zoeken.
Voor wat betreft de douane, daar vind ik nog wel iets op.
@ luc Waegeman, heb je geen problemen met de beenlengte? Welke maat heb je besteld?